Polish Studies Bulletin

Event

Date of the event: 13.09.2017 - 30.11.2017
Added on: 13.09.2017

„Filologia Polska”: 1. list, dziennik, pamiętnik… – prywatność w przestrzeni komunikacyjnej, 2. twórczości Bolesława Leśmiana

Type of the event:
Call for papers

Serdecznie zapraszamy do współredagowania rocznika publikowanego pod auspicjami Instytutu Filologii Polskiej Uniwersytetu Zielonogórskiego. Kierujemy je do reprezentantów wszystkich dyscyplin polonistycznych. Tematem głównym zeszytu, który — jak planujemy — ukaże się pod koniec 2018 roku, chcielibyśmy uczynić formułę: (1) List, dziennik, pamiętnik… – prywatność w przestrzeni komunikacyjnej. Drugą część tomu zamierzamy poświęcić (2) twórczości Bolesława Leśmiana z okazji podwójnej rocznicy – urodzin (140.) i śmierci (80.) – pisarza.

Na kompletne materiały do publikacji oczekujemy do końca listopada br. 2. Do końca października prosimy o zgłoszenie tekstu do publikacji wraz z imieniem i nazwiskiem autora (tu krótki biogram, 3-5 zdań w 3. os.), afiliacją, tytułem, streszczeniem po polsku i angielsku oraz słowami kluczowymi (3-5) we wspomnianych językach.

Szczegóły przedsięwzięcia znajdują się w załączonym pliku.

 

 

 

Information

Application deadline for participants:
31.10.2017 22:30

See also

27.04.2015

VII wiatr od morza. Sensacja, prowokacja, skandal - o przekraczaniu kulturowych norm

Ogólnopolska konferencja naukowa: literatura - język - dydaktyka - kultur

27.04.2015

Wielkie Pomorze - społeczności i narody

 

27.05.2015

Rozpoznane. Nazwane. Przedstawione. Świat w polskiej dramaturgii najnowszej

Organizatorzy: Katedra Badań nad Teatrem i Filmem Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Ośrodek Badań nad Polskim Dramatem Współczesnym Instytutu Badań Literackich PAN.

27.05.2015

Światy poza światem. Fantastyka wysokoartystyczna w literaturze i kulturze

Organizatorzy niniejszej konferencji chcieliby zachęcić do pochylenia się nad następującymi problemami: • Polskimi i zachodnimi typologiami gatunków fantastycznych (czyli zarówno fantasy, science fiction, jak i fantastyka grozy, w tym horror, i podobnie dalej); • Kanoniczności fantastyki i przewartościowania opozycji low i high fantasy; • Proliferacji gatunków i subgatunków fantastycznych; • Dominacji kategorii estetycznych w genologii fantastycznej (urban fantasy, dark fan-tasy, steampunk, post-apo, cyberpunk, dieselpunk etc.);  • Relacji tekstów reprezentujących nurty Nowej Fali SF i New Weird do korpusu klasycznej fantastyki; • Korzeni gatunkowych fantastyki (francuska marveilleux, anglosaski realizm fantastyczny czy niemiecki romantyzm); • Inkluzywności fantastyki grozy w kanonie fantastycznym; • Wzmożonej aktywności światotwórczej fantastów (tworzenie encyklopedii, kompendiów, podręczników, atlasów, grafik koncepcyjnych itp.); • Przekładalności konwencji fantastycznych na media pozaliterackie: filmy, gry wideo, komiksy, gry fabularne (w tym LARPy) i transmedia. 

We use cookie files to make the use of our website more convenient for our users. If you do not wish cookie files to be saved on your hard drive, please change the settings of your browser. Read about our cookie policy.