Biuletyn Polonistyczny

Wydarzenie

Data wydarzenia: 20.05.2016 - 22.05.2016
Data dodania: 30.03.2016

Konferencja MUTE: Popular Music Studies (Muzyka, Uniwersytet, Technologia, Emocje)

Typ wydarzenia:
Konferencja
Miejscowość:
Kraków
Organizatorzy:
Grupy docelowe:
Studenci, Doktoranci, Samodzielni Pracownicy Naukowi

 Problemy wynikające z trudności w mówieniu o muzyce, jak i rosnące zainteresowanie zjawiskami niebezpośrednio związanymi z muzyką popularną doprowadziły do momentu, w którym konieczne wydaje się organizacja spotkania, które zainicjuje zintegrowane studia nad muzyką popularną. Popular Music Studies, dziedzina która w krajach anglosaskich ma już własną kilkunastoletnią tradycję, w Polsce jest polem badawczym jeszcze wyraźnie niedookreślonym, a jednocześnie od lat wydaje się kuszącą okazją do prób stworzenia nowego języka i słownika w mówieniu o muzyce popularnej. Studia nad muzyką popularną, jakie chcemy przedsięwziąć to zarówno transdyscyplinarny namysł nad zjawiskami muzycznymi i strukturami dźwiękowymi, ale także próba stworzenia własnych metod badawczych, a przede wszystkim określenie przedmiotu. Ideą przyświecającą naszemu spotkaniu jest także próba podjęcia badań nad muzyką popularną w działaniu, z związku z tym proponujemy uczestnikom, oprócz tradycyjnych form konferencyjnych, warsztaty oraz laboratoria, w czasie których możliwe będzie podjęcie dyskusji zarówno z twórcami muzyki i tekstów, producentami dźwięków, a także organizatorami wydarzeń muzycznych. Zależy nam na tym, by zaakcentować fakt, że muzyka popularna jest zjawiskiem złożonym, a przez to nie tylko transdyscyplinarnym ale także transinstytucjonalnym.

            Mając to na uwadze, organizatorzy Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej poświęconej i inicjującej Popular Music Studies zapraszają naukowców, doktorantów
i studentów zainteresowanych tematem do podjęcia refleksji nad:

●     problemem translacji struktur dźwiękowych na język, obraz, ruch, zachowanie sceniczne itp.

●     ciałem wykonawcy i ciałem odbiorcy muzyki

●     antropologią instrumentów muzycznych

●     wizerunkami artystycznymi muzyków

●     kategorią melancholii, nostalgii, dziwności itd. we współczesnych gatunkach muzycznych

●     aspektach posthumanistycznych w muzyce popularnej

●     orientalizm i/lub post-orientalizm określonych nurtów muzycznych

●     transmedialnością występów muzycznych

●     retrofilią gatunków i wizerunków muzycznych

●     fenomenologią koncertu

●     etnografią wydarzenia muzycznego

Informacje

Data zgłaszania uczestników:
31.03.2016 21:00
Data dodania:
30 marca 2016; 13:26 (Andrzej Juszczyk)
Data edycji:
30 marca 2016; 13:26 (Andrzej Juszczyk)
Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywanena Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki. Sprawdź informacje o plikach cookies.