Wydarzenie
Dimensions of Business Language and Culture / Wymiary Języka i Kultury Biznesu
Wydział Humanistyczny Uniwersytetu Śląskiego ma zaszczyt zaprosić do udziału w drugiej edycji konferencji "Dimensions of Business Language and Culture / Wymiary Języka i Kultury Biznesu" (DOBLAC 2020), która odbędzie się 22-23 października 2020 w Katowicach.

Abstrakty opisujące temat prezentacji, liczące do 300 słów, należy wysyłać za pośrednictwem formularza rejestracyjnego
dostępnego na stronie konferencji https://doblacwebpageeng.wixsite.com/doblac2020 w zakładce REJESTRACJA nie później niż do 15 maja 2020.
Każdy uczestnik otrzyma certyfikat uczestnictwa.
Językami konferencji są angielski i polski.
Wykładowcy plenarni:
Prof. dr hab. Aldona Frączkiewicz-Wronka, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Prof. Václav Řeřicha, Palacký University Olomouc
Marta Hawkins, PhD, Associate Dean of London School of Science and Technology, Elephant & Castle
dr Władysław Chłopicki, Uniwersytet Jagielloński
Informacje
Zobacz także
Work&Science Forum 2023
Targi pracy Work&Science Forum to ogólnopolskie wydarzenie mające na celu integrację środowiska naukowego oraz biznesowego. Skierowane jest do sektora innowacyjnej gospodarki, łączy przedstawicieli działów badawczo-rozwojowych oraz innowacji z młodymi naukowcami – doktorantami oraz młodymi naukowcami z tytułem doktora. III edycja Work&Science Forum odbędzie się 19 października – 17 listopada 2023 roku. W tym roku po raz pierwszy w ramach wydarzenia odbędzie się również Work&Science Academy, czyli cykl szkoleń dających praktyczną wiedzę na temat łączenia nauki z biznesem, innowacji czy wchodzenia na rynek pracy jako naukowiec.
Korpus Czterech Wieszczów - nowy wymiar dziedzictwa polskiego Romantyzmu
Prezentacja odbędzie się w ramach konferencji online "CLARIN-PL-Biz – technologie językowe dla nauki i biznesu II" dnia 24 czerwca o godzinie 9:45 na platformie ZOOM.
Technologie, wynalazki, nowości – historia i współczesność. Przemiany, pożytki,zagrożenia
Nowoczesna rzeczywistość jest naznaczona rozlicznymi przemianami związanymi z pojawianiem się nowych technologii obecnych w różnych dziedzinach życia. Wzbudzają one rozmaite odczucia – od zachwytu, przez akceptację, po podejrzliwość, a niekiedy także niechęć czy wrogość. Nie jest to jednakowoż rzecz charakterystyczna dla czasów współczesnych, choć bez wątpienia szybkość, z jaka zmienia się otaczający nas świat, jest zawrotna. Łatwo wszelako prześledzić, że i w przeszłości ludzkość mierzyła się z podobnymi dylematami – zaakceptować, bać się, okazać entuzjazm czy ostrożność względem postępu i idących za tym zmian.
Kreatywność językowa w marketingu
Koło Naukowe Językoznawców działające przy Zakładzie Współczesnego Języka Polskiego Uniwersytetu Łódzkiego z wielką przyjemnością zaprasza do udziału w ogólnopolskiej konferencji naukowej młodych badaczy pt. Kreatywność językowa w marketingu, która odbędzie się w dniach 22–23 marca 2021 r. za pośrednictwem aplikacji MS Teams. Zaproszenie kierujemy do studentów, doktorantów i młodych doktorów reprezentujących filologię polską, filologie obce, dziennikarstwo, medioznawstwo, komunikację społeczną i kierunki pokrewne.