Biuletyn Polonistyczny

Wydarzenie

Data wydarzenia: 22.10.2020 - 23.10.2020
Data dodania: 27.01.2020

Dimensions of Business Language and Culture / Wymiary Języka i Kultury Biznesu

Typ wydarzenia:
Konferencja
Miejscowość:
Katowice

Wydział Humanistyczny Uniwersytetu Śląskiego ma zaszczyt zaprosić do udziału w drugiej edycji konferencji "Dimensions of Business Language and Culture / Wymiary Języka i Kultury Biznesu" (DOBLAC 2020), która odbędzie się 22-23 października 2020 w Katowicach.

Celem konferencji jest prezentacja oraz dyskusja dotycząca wyników badań w zakresie szeroko rozumianej kultury i języka biznesu z punktu widzenia różnych dyscyplin naukowych, zarówno językoznawstwa jak i kulturoznawstwa, socjologii, psychologii oraz innych dziedzin zajmujących się taką tematyką. Tematem przewodnim będą wartości, które wpływają na to, w jaki sposób osoby działające w świecie biznesu komunikują się oraz na kształt biznesu. 
 
Analiza powyższych problemów będzie obejmowała następujące zagadnienia:
●    gatunki języka biznesu, 
●    werbalna, niewerbalna i parawerbalna komunikacja w biznesie,
●    kulturowe oraz językowe aspekty kontraktów, spotkań, negocjacji, prezentacji biznesowych, marketingu i reklamy,
●    etyka w biznesie,
●    biznes i stereotypy,
●    typologia kultur,
●    management,
●    kulturowe i językowe aspekty public relations, rekrutacji i pracy w grupie,
●    rola humoru w biznesie,
●    biznes a religia,
●    kultury korporacyjne,
●    zarządzanie konfliktem w biznesie,
●    szok kulturowy,
●    dydaktyka języka biznesu.

Abstrakty opisujące temat prezentacji, liczące do 300 słów, należy wysyłać za pośrednictwem formularza rejestracyjnego
dostępnego na stronie konferencji https://doblacwebpageeng.wixsite.com/doblac2020 w zakładce REJESTRACJA nie później niż do 15 maja 2020.

Każdy prelegent będzie miał 30 minut na wystąpienie (20 minut na prezentację i 10 minut na dyskusję).
Każdy uczestnik otrzyma certyfikat uczestnictwa.
Językami konferencji są angielski i polski.

Wykładowcy plenarni:

Prof. dr hab. Aldona Frączkiewicz-Wronka, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach

Prof. Václav Řeřicha, Palacký University Olomouc

Marta Hawkins, PhD, Associate Dean of London School of Science and Technology, Elephant & Castle

dr Władysław Chłopicki, Uniwersytet Jagielloński 

Informacje

Adres:
Centrum Informacji Naukowej i Biblioteka Akademicka (CINiBA), ul. Bankowa 11a, Katowice
Data zgłaszania prelegentów:
15.05.2020
Data zgłaszania uczestników:
15.05.2020
Opłata:
400 zł (udział z referatem), 300 zł (udział bez referatu)
Data dodania:
27 stycznia 2020; 19:27 (Mariola Wilczak)
Data edycji:
27 stycznia 2020; 19:32 (Mariola Wilczak)

Zobacz także

25.09.2023

Work&Science Forum 2023

Targi pracy Work&Science Forum to ogólnopolskie wydarzenie mające na celu integrację środowiska naukowego oraz biznesowego. Skierowane jest do sektora innowacyjnej gospodarki, łączy przedstawicieli działów badawczo-rozwojowych oraz innowacji z młodymi naukowcami – doktorantami oraz młodymi naukowcami z tytułem doktora.  III edycja Work&Science Forum odbędzie się 19 października – 17 listopada 2023 roku. W tym roku po raz pierwszy w ramach wydarzenia odbędzie się również Work&Science Academy, czyli cykl szkoleń dających praktyczną wiedzę na temat łączenia nauki z biznesem, innowacji czy wchodzenia na rynek pracy jako naukowiec.

16.06.2021

Korpus Czterech Wieszczów - nowy wymiar dziedzictwa polskiego Romantyzmu

Prezentacja odbędzie się w ramach konferencji online "CLARIN-PL-Biz – technologie językowe dla nauki i biznesu II" dnia 24 czerwca o godzinie 9:45 na platformie ZOOM.

02.04.2023

Technologie, wynalazki, nowości – historia i współczesność. Przemiany, pożytki,zagrożenia

Nowoczesna rzeczywistość jest naznaczona rozlicznymi przemianami związanymi z pojawianiem się nowych technologii obecnych w różnych dziedzinach życia. Wzbudzają one rozmaite odczucia – od zachwytu, przez akceptację, po podejrzliwość, a niekiedy także niechęć czy wrogość. Nie jest to jednakowoż rzecz charakterystyczna dla czasów współczesnych, choć bez wątpienia szybkość, z jaka zmienia się otaczający nas świat, jest zawrotna. Łatwo wszelako prześledzić, że i w przeszłości ludzkość mierzyła się z podobnymi dylematami – zaakceptować, bać się, okazać entuzjazm czy ostrożność względem postępu i idących za tym zmian. 

28.01.2021

Kreatywność językowa w marketingu

Koło Naukowe Językoznawców działające przy Zakładzie Współczesnego Języka Polskiego Uniwersytetu Łódzkiego z wielką przyjemnością zaprasza do udziału w ogólnopolskiej konferencji naukowej młodych badaczy pt. Kreatywność językowa w marketingu, która odbędzie się w dniach 22–23 marca 2021 r. za pośrednictwem aplikacji MS Teams. Zaproszenie kierujemy do studentów, doktorantów i młodych doktorów reprezentujących filologię polską, filologie obce, dziennikarstwo, medioznawstwo, komunikację społeczną i kierunki pokrewne.

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywanena Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki. Sprawdź informacje o plikach cookies.