Wydarzenie
Premiera raportu "Edukacja zdalna w czasie pandemii" (II edycja)
Od sierpnia do początku października Centrum Cyfrowe wraz z partnerami – Centrum Edukacji Obywatelskiej i Fundacją Szkoła z Klasą – przeprowadziło badanie podsumowujące doświadczenia nauczycielek i nauczycieli ze zdalną edukacją. Wśród ponad 700 respondentów znaleźli się nauczyciele i nauczycielki ze szkół podstawowych, ponadpodstawowych oraz szkół branżowych. Prezentacja wyników raportu „Edukacja zdalna w czasie pandemii. Edycja II” odbędzie się 24 listopada o 11:00 na platformie Zoom.
- Nauczycielki/e wskazywali na chaos informacyjny, brak jasnych wytycznych i wsparcia ze strony MEN. Zaledwie 5% z nich ma poczucie, że otrzymało od MEN wsparcie merytoryczne w trakcie edukacji zdalnej. Wielu ma za złe ministerstwu, że o kolejnych decyzjach związanych ze swoją pracą dowiadywali się z mediów. „Dzwonili rodzice i pytali czy ja coś wiem, a ja odpowiadałam: proszę państwa, ja nic nie wiem, się dowiaduje tak samo jak państwo – z telewizji” – mówiła jedna z nauczycielek.
- Zapytani o znikanie uczniów z systemu edukacji, nauczyciele/ki odpowiadali, że w ich odczuciu było to niezwykle częste. Aż 48% nauczycielek/li szkół podstawowych, liceów i techników wskazało, że zniknął co najmniej jeden z ich uczniów. Wśród odpowiedzi udzielonych przez nauczycielek/li szkół branżowych odsetek sięgnął 58%.
- YouTube i inne serwisy wideo był najczęściej wykorzystywanymi źródłami do przygotowywania zdalnych lekcji. Korzystało z nich 84% nauczycielek/li.
- Zdalna edukacja i przyspieszone podnoszenie kompetencji cyfrowych nauczycielek/li mają także pozytywne skutki. Nauczycielki/e deklarują, że poznane narzędzia będą dalej wykorzystywać w swojej pracy. Przekonali się także, że stosowana od lat w szkołach forma podawcza nie sprawdza się i konieczne jest stosowanie bardziej angażujących metod nauczania.
Fundacja Centrum Cyfrowe | ul. Chmielna 24/2 | 00-020 Warszawa
Informacje
Zobacz także
Relacje ważne dla edukacji w czasie pandemii
Zespół Socjologii Polityki, Gospodarki i Edukacji Instytutu Filozofii i Socjologii PAN zaprasza na kolejne spotkanie w ramach seminarium „Edukacja i społeczeństwo”
Edukacja polonistyczna w (z)reformowanej szkole
Uniwersytet Rzeszowski, Instytut Polonistyki i Dziennikarstwa serdecznie zapraszają na zdalną konferencję naukową Sekcji Dydaktyków Koła Naukowego Polonistów "Edukacja polonistyczna w (z)reformowanej szkole", która odbędzie się w 26 listopada.
Kongres Kompetencji Cyfrowych
Pierwsze ogólnopolskie spotkanie społeczności profesjonalistów edukacji cyfrowej KOMET@. Przestrzeń dyskusji specjalistów - praktyków i badaczy - o najważniejszych problemach, wyzwaniach transformacyjnych i możliwościach współpracy. Miejsce otwarte na oddolne propozycje, pomysły i idee. Ramy programowe Kongresu: kometa.edu.pl/kometa_program.pdf
Szkoła jutra. Oddolna rewolucja, która zmienia edukację
Zakład Dydaktyki Języka i Literatury Polskiej Uniwersytetu Łódzkiego zaprasza do udziału w Ogólnopolskiej Konferencji Naukowo-Dydaktycznej pt. "Szkoła jutra. Oddolna rewolucja, która zmienia edukację"