O niepełnosprawnościach w książkach dla dzieci i młodzieży
Dziękujemy wszystkim Uczestnikom spotkania za obecność, pytania i komentarze!
Poniżej udostępniamy nagranie z seminarium Ewy Pakalskiej, opatrzone transkrypcją, oraz uzupełnioną przez Prelegentkę wersję prezentacji.
Publikacje
Informacje
ORCID: 0000-0003-1276-7156
Projekty badawcze:
-
Cyfrowa infrastruktura badawcza dla humanistyki i nauk o sztuce DARIAH-PL – w ramach Działania 4.2 Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020 (POIR), czas realizacji: 2021-2023, charakter udziału: wykonawca, wkład w tworzenie wartości niematerialnych i prawnych projektu, projekt afiliowany w: Poznańskie Centrum Superkomputerowo-Sieciowe afiliowane przy Instytucie Chemii Bioorganicznej PAN, kierownik grantu: Tomasz Parkoła.
-
Polonistyka wobec wyzwań współczesnego świata.
Powiązane z wydarzeniem
Zobacz także
Słowiańskie światy wyobraźni 2: Granice tolerancji / Międzynarodowa Konferencja Naukowa
Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Słowiańskie światy wyobraźni 2: Granice tolerancji” organizowana jest przez Wydział Polonistyki UJ.
"Wielogłos": Call For Papers do numeru 2026/1 "Literaturoznawcze studia o niepełnosprawności"
„Wielogłos. Pismo Wydziału Polonistyki UJ” zaprasza do nadsyłania artykułów do nowego numeru monograficznego: „Literaturoznawcze studia o niepełnosprawności”. Początki akademickich studiów o niepełnosprawności (disability studies) wywodzą się z brytyjskich i amerykańskich ruchów społecznych osób z niepełnosprawnościami z lat 70. i 80. XX wieku. Efektem tego wyjątkowego sojuszu między teorią i aktywizmem było odrzucenie dominującego wcześniej medycznego paradygmatu w myśleniu o niepełnosprawności jako cielesnym/intelektualnym defekcie (impairment) czy osobistej tragedii oraz przeniesienie uwagi na społeczno-materialne procesy stwarzania niepełnosprawności jako ableistycznego konstruktu (disability). Siłą rzeczy, kluczowe dla rozwoju dyscypliny okazały się badania z zakresu socjologii i pracy społecznej, historii, antropologii, etnografii, pedagogiki czy prawa. Niemniej, praktyki artystyczne, w tym literackie – czy szerzej, tekstotwórcze – pozostały niezwykle ważnym narzędziem wytwarzania krytycznej wiedzy/teorii.
AUTORefleksja: „ja” czy „my” i „Ty”? Wszyscy jesteśmy uchodźcami, kobietami, LGBT i osobami z niepełnosprawnością – wykład dra hab. T. Kitlińskiego
W imieniu Instytutu Nauk o Literaturze Polskiej im. I. Opackiego oraz Koła Naukowego Doktorantów Wydziału Filologicznego zapraszamy na wykład dr hab. Tomasza Kitlińskiego zatytułowany „AUTORefleksja: „ja” czy „my” i „Ty”? Wszyscy jesteśmy uchodźcami, kobietami, LGBT i osobami z niepełnosprawnością”.
Różnorodność kulturowa w literaturze dla dzieci i młodzieży – przekład i recepcja
Wydział Neofilologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz Instytut Slawistyki Uniwersytetu Christiana Albrechta w Kilonii serdecznie zapraszają na międzynarodową konferencję translatologiczną „Różnorodność kulturowa w literaturze dla dzieci i młodzieży – przekład i recepcja”. Konferencja odbędzie się w Poznaniu w dniach 10–11.01.2019 roku.