Событие
IІ Międzynarodowy Panel Naukowo-Dydaktyczny "STAN I PERSPEKTYWY DYDAKTYKI JĘZYKA POLSKIEGO W SZKOŁACH ŚREDNICH I WYŻSZYCH"oraz międzynarodowy kurs podniesienia kwalifikacji polonistów
Do udziału w panelu oraz w kursie zapraszają Instytut Polski, Naukowo-Edukacyjne Laboratorium Przekładu Ukraińsko-Polskiego, Katedra Polonistyki i Przekładu, Edukacyjno-Naukowy Instytut Kształcenia Ustawicznego Wołyńskiego Uniwersytetu Narodowego imienia Łesi Ukrainki i Wołyński Instytut Podyplomowej Edukacji Pedagogicznej przy wsparciu Instytutu Pedagogiki Narodowej Akademii Nauk Pedagogicznych Ukrainy і "Biuletynu Polonistycznego".
4-8 października 2021 roku
Kijów-Łuck-Warszawa
4 października
10.00-14.00 – obrady plenarne (powitanie uczestników Panelu), prezentacja instytucji organizacyjnych
Moderator: SWITŁANA SUCHARIEWA, doktor habilitowany, docent, profesor i kierownik Katedry Polonistyki i Przekładu Wołyńskiego Uniwersytetu Narodowego imienia Łesi Ukrainki
Prelegenci:
MARIOLA WILCZAK, redaktor naczelna «Biuletynu Polonistycznego» Centrum Humanistyki Cyfrowej, starszy dokumentalista Instytutu Badań Literackich PAN
W czym może pomóc „Biuletyn Polonistyczny” dydaktykom języka polskiego?
JERZY KOWALEWSKI, Fundacja na rzecz Dwujęzyczności „EduNowa”
Idea mikrokursów kulturowych dla chcących „nauczyć się” języka polskiego na Ukrainie
SWITŁANA ZINCZUK, prezes Wołyńskiego Zjednoczenia Nauczycieli Polonistów na Ukrainie imienia G. Zapolskiej
Działalność Wołyńskiego Zjednoczenia Nauczycieli Polonistów na Ukrainie imienia G. Zapolskiej
IRYNA NESTAJKO, doktor nauk pedagogicznych, docent Katedry Językoznawstwa Ogólnego i Języków Słowiańskich Tarnopolskiego Narodowego Uniwersytetu Pedagogicznego im. W. Hnatiuka, prezes Zjednoczenia Nauczycieli Polskich na Ukrainie (Oddział w Tarnopolu)
Wykorzystanie metod aktywizujących w nauczaniu języka polskiego w szkołach z ukraińskim językiem nauczania
MARYNA WOJNOWA, prezes Polonijnego Stowarzyszenia Kulturalno-Oświatowego w Tarnopolu, docent Katedry Językoznawsztwa Ogólnego i Języków Słowiańskich Tarnopolskiego Narodowego Uniwersytetu Pedagogicznego im. W. Hnatiuka
Stosowanie gier planszowych na zajęciach z języka polskiego w szkole średniej i wyższej
NATALIA BOHDANEĆ-BIŁOSKAŁENKO, doktor habilitowany nauk pedagogicznych, profesor, kierownik Oddziału Nauczania Języków Mniejszości Narodowych i Literatury Obcej Instytutu Pedagogiki Narodowej Akademii Nauk Pedagogicznych Ukrainy
Wdrożenie podejścia kompetencyjnego do nauczania języka ukraińskiego w szkołach z polskim językiem nauczania
OŁENA KOŁGAN, doktor nauk filologicznych, docent Katedry Języka Ukraińskiego i Literatury Donbaskiego Państwowego Uniwersytetu Pedagogicznego
„Kahoot” jako sposób sprawdzenia wiedzy z języka polskiego u studentów szkół wyższych
SWITŁANA KOWPIK, doktor habilitowany, profesor Katedry Literatury Ukraińskiej i Światowej Państwowego Uniwersytetu Pedagogicznego w Krzywym Rogu
Czytanie tekstów w języku oryginalnym jako technologia do nauki języka polskiego
NADIJA KRYSZTAL, nauczycielka języka polskiego Gimnazjum Nr 14 imienia Wasyla Suchomłyńskiego w Łucku
Wzbogacenie słownictwa na lekcjach języka polskiego
DORA IWANOWA, doktor nauk pedagogicznych, docent, kierownik Katedry Kształcenia Przedszkolaków i Uczniów Szkoły Podstawowej Izmailskiego Państwowego Uniwersytetu Humanistycznego
Stosowanie metod interaktywnych na lekcjach języka ukraińskiego w szkołach o nauczaniu w językach mniejszości narodowych
WOŁODYMYR JACENKO, starszy pracownik naukowy Oddziału Nauczania Geografii i Ekonomii Instytutu Pedagogiki Narodowej Akademii Nauk Pedagogicznych Ukrainy
Metodyczne zasady realizacji integrowanej treści nauczania języka polskiego i geografii jako przedmiotów na wybór w gimnazjum i liceum
5 października
10.00-14.00 – obrady w sekcjach w zakresie kwestii dydaktycznych
Spotkanie w sali 215 (G) i na platformie Zoom
Sekcja I
10.00-12.00
Moderator: JULIA WASEJKO, doktor filologii, docent Katedry Polonistyki i Przekładu Wołyńskiego Uniwersytetu Narodowego imienia Łesi Ukrainki
Prelegenci:
JULIA WASEJKO, doktor filologii, docent Katedry Polonistyki i Przekładu Wołyńskiego Uniwersytetu Narodowego imienia Łesi Ukrainki
Kształtowanie soft skills na lekcjach języka polskiego
ANDRIJ MOKŁYCIA, doktor nauk filologicznych, docent Katedry Polonistykii Przekładu Wołyńskiego Uniwersytetu Narodowego imienia Łesi Ukrainki
Metody i sposoby opracowania materiałów leksykalnych na zajęciach języka polskiego
OLGA KUSZNERYK, studentka IV roku studiów licencjackich Wołyńskiego Uniwersytetu Narodowego imienia Łesi Ukrainki
Nauczanie mówienia dialogicznego na lekcjach języka polskiego
IWANNA KOWALCZUK, studentka IV roku studiów licencjackich Wołyńskiego Uniwersytetu Narodowego imienia Łesi Ukrainki
Stosowanie różnych rodzajów wizualizacji na lekcjach języków obcych
WIKTORIA OSTAPCZUK, adiunkt Katedry Polonistyki i Przekładu Wołyńskiego Uniwersytetu Narodowego imienia Łesi Ukrainki
Kształtowanie graficznych umiejętności pisma na lekcjach języka polskiego
IRYNA KOWALCZUK, studentka IV roku studiów licencjackich Wołyńskiego Uniwersytetu Narodowego imienia Łesi Ukrainki
Stosowanie gier na lekcji języka obcego (polskiego)
BOHDANA HAJDUK, studentka IV roku studiów licencjackich Wołyńskiego Uniwersytetu Narodowego imienia Łesi Ukrainki
Organizacja pracy samodzielnej uczniów w czasie nauczania języka obcego
WALENTYNA NAD, nauczycielka języka polskiego Winnickiej Szkoły Ogólnokształcącej nr 21, studentka II roku studiów magisterskich Wołyńskiego Uniwersytetu Narodowego imienia Łesi Ukrainki
Dydaktyka języka polskiego w szkołach średnich oraz na kursach językowych
MARHARYTA JERMEJCZUK, studentka IV roku studiów licencjackich Wołyńskiego Uniwersytetu Narodowego imienia Łesi Ukrainki
Współczesne metody nauczania języka polskiego
INNA POLISZCZUK, nauczycielka języka polskiego Huszczańskiego Liceum Obwodu Wołyńskiego, studentka I roku studiów magisterskich Wołyńskiego Uniwersytetu Narodowego imienia Łesi Ukrainki
Personalistycznie skierowane podejście do nauczania języka polskiego
SOŁOMIA BAHNIUK, studentka IV roku studiów licencjackich Wołyńskiego Uniwersytetu Narodowego imienia Łesi Ukrainki
Praca z tekstem literackim na zajęciach języka obcego
NADIJA PYŁYPIUK, studentka II roku studiów magisterskich Wołyńskiego Uniwersytetu Narodowego imienia Łesi Ukrainki
Rola dydaktyki języków obcych we współczesnym świecie
WALERIA MELNYK, studentka II roku studiów licencjackich Wołyńskiego Uniwersytetu Narodowego imienia Łesi Ukrainki
Dydaktyka zapoznania się z bajką Ignacego Krasickiego „Ptaszki w klatce”
ANASTASJA PARFENIUK, studentka IV roku studiów licencjackich Wołyńskiego Uniwersytetu Narodowego imienia Łesi Ukrainki
Stosowanie innowacyjnych technologii na lekcjach języka polskiego (obcego)
NATALIA SZECHIREWA, studentka IV roku studiów licencjackich Wołyńskiego Uniwersytetu Narodowego imienia Łesi Ukrainki
Skuteczne metody nauczania języka polskiego
JULIA CHOMYCZ, studentka IV roku studiów licencjackich Wołyńskiego Uniwersytetu Narodowego imienia Łesi Ukrainki
Interaktywne metody nauczania języka polskiego
ANNA SIEROWA, studentka IV roku studiów licencjackich Wołyńskiego Uniwersytetu Narodowego imienia Łesi Ukrainki
Organizacja samodzielnej lektury domowej w czasie nauczania języka polskiego
Sekcja II
12.00-14.00
Moderator: NATALIA KASIANCZUK, asystent Katedry Polonistyki i Przekładu Wołyńskiego Uniwersytetu Narodowego imienia Łesi Ukrainki
Prelegenci:
NATALIA KASIANCZUK, asystent Katedry Polonistyki i Przekładu Wołyńskiego Uniwersytetu Narodowego imienia Łesi Ukrainki
Język polski jako środek nauczania kontaktom zawodowym w dziedzinie dokumentoznawstwa i muzeologii
OŁENA BAZYLUK, nauczycielka języka polskiego Liceum nr 3 Łuckiej Rady Miejskiej
Dydaktyka poznania polskiej ballady na lekcjach języka polskiego
DARIA KIJKO, studentka III roku studiów licencjackich Wołyńskiego Uniwersytetu Narodowego imienia Łesi Ukrainki
Ćwiczenia praktyczne z akcentowania przez uczniów wyrazów na lekcjach języka polskiego
SOFIA WARENYK, studentka III roku studiów licencjackich Wołyńskiego Uniwersytetu Narodowego imienia Łesi Ukrainki
Osobliwości zapoznania się z czasownikami na określenie ruchu na lekcjach języka polskiego
ANNA DICHTIARUK, studentka III roku studiów licencjackich Wołyńskiego Uniwersytetu Narodowego imienia Łesi Ukrainki
Problemy metod nauczania wymowy polskiej
JULIA KINDZERSKA, studentka III roku studiów licencjackich Wołyńskiego Uniwersytetu Narodowego imienia Łesi Ukrainki
Skuteczne metody nauki słownictwa na lekcjach języka polskiego
WIKTORIA PANAS, studentka III roku studiów licencjackich Wołyńskiego Uniwersytetu Narodowego imienia Łesi Ukrainki
Współczesne metody nauczania języka polskiego
LUDMYŁA STARKEWYCZ, studentka III roku studiów licencjackich Wołyńskiego Uniwersytetu Narodowego imienia Łesi Ukrainki
Osobliwości studiowania tematu „Zaimki osobowe” na lekcjach języka polskiego
ALINA DEMUŚ, studentka III roku studiów licencjackich Wołyńskiego Uniwersytetu Narodowego imienia Łesi Ukrainki
Osobliwości studiowania tematu „Rzeczowniki w mianowniku (w liczbie pojedynczej i mnogiej)» na lekcjach języka polskiego
IRYNA WOŁOCZNIUK, studentka III roku studiów licencjackich Wołyńskiego Uniwersytetu Narodowego imienia Łesi Ukrainki
Skuteczne metody i sposoby nauczania deklinacji liczebników na lekcjach języka polskiego
KARINA DUDAJ, studentka III roku studiów licencjackich Wołyńskiego Uniwersytetu Narodowego imienia Łesi Ukrainki
Zapoznanie się z tematem „Koniugacja czasowników w czasie teraźniejszym” na lekcjach języka polskiego
ANNA ROMANIUK, studentka III roku studiów licencjackich Wołyńskiego Uniwersytetu Narodowego imienia Łesi Ukrainki
Zapoznanie się z tematem „Czasowniki “być” i “mieć”” na lekcjach języka polskiego
JULIA SZNYT, studentka III roku studiów licencjackich Wołyńskiego Uniwersytetu Narodowego imienia Łesi Ukrainki
Osobliwości nauczania tematu „Czas przeszły czasowników” na lekcjach języka polskiego
MARIANA BUDKO, studentka III roku studiów licencjackich Wołyńskiego Uniwersytetu Narodowego imienia Łesi Ukrainki
Podejście kulturologiczne do nauczania języka polskiego w szkole
WIKTORIA KOWALSKA, studentka III roku studiów licencjackich Wołyńskiego Uniwersytetu Narodowego imienia Łesi Ukrainki
Zapoznanie się z zasadami werbalnymi grzecznego zachowania na lekcjach języka polskiego
DENYS MAKARCZUK, student II roku studiów licencjackich Wołyńskiego Uniwersytetu Narodowego imienia Łesi Ukrainki
Interakcyjne metody nauczania języka polskiego
ALINA JURCZUK, studentka II roku studiów magisterskich Wołyńskiego Uniwersytetu Narodowego imienia Łesi Ukrainki
Kategoria rodzaju we współczesnym języku polskim
JULIA KOWHAR, studentka II roku studiów magisterskich Wołyńskiego Uniwersytetu Narodowego imienia Łesi Ukrainki
Frazeologizmy z komponentami antroponimicznymi w językach polskim i ukraińskim: aspekty semantyczny, strukturalny i funkcjonalny
6 października
10.00-14.00 – obrady w sekcjach w zakresie kwestii translatorycznych
Moderator: NATALIA CIOŁYK, doktor filologii, docent Katedry Polonistyki i Przekładu Wołyńskiego Uniwersytetu Narodowego imienia Łesi Ukrainki, kierownik Naukowo-Edukacyjnego Laboratorium Przekładu Polsko-Ukraińskiego
Prelegenci:
TARAS SZMIHER, dr hab., professor, Ivan Franko National University of Lviv
The 1620 Middle Ukrainian Translation of the Niceno-Constantinopolitan Creed in the Context of Other Middle Polish Translations
WIKTOR JARUCZYK, doktor filologii, docent, kierownik Katedry Literatury Ukraińskiej Wołyńskiego Uniwersytetu Narodowego imienia Łesi Ukrainki
Specyfika przekładu współczesnych polskich dzieł literackich na język ukraiński
NATALIA CIOŁYK, doktor filologii, docent Katedry Polonistyki i Przekładu Wołyńskiego Uniwersytetu Narodowego imienia Łesi Ukrainki
Analiza głównych trudności językowych w procesie tłumaczenia (według materiałów języka polskiego)
OŁEKSANDRA NAZARCZUK, studentka II roku studiów magisterskich Wołyńskiego Uniwersytetu Narodowego imienia Łesi Ukrainki
Transformacje leksykalne w przekładzie powieści „Sońka” Ignacego Karpowicza
JANA WYSZEWSKA, studentka IV roku studiów licencjackich Wołyńskiego Uniwersytetu Narodowego imienia Łesi Ukrainki
Polskie teksty prawnicze i osobliwości ich tłumaczenia na język ukraiński
MARYNA DOWŻYK, studentka II roku studiów magisterskich Wołyńskiego Uniwersytetu Narodowego imienia Łesi Ukrainki
Kwestia transformacji leksykalnych w tłumaczeniu tekstu literackiego
SWITŁANA SUCHARIEWA, doktor habilitowany, docent, profesor i kierownik Katedry Polonistyki i Przekładu Wołyńskiego Uniwersytetu Narodowego imienia Łesi Ukrainki
Kwestie kulturologicznego aspektu nauczania języka polskiego w szkołach ukraińskich: problem przekładu
KATERYNA ŁOZAWSKA, studentka II roku magisterskich studiów zaocznych Wołyńskiego Uniwersytetu Narodowego imienia Łesi Ukrainki
Charakterystyczne cechy reprodukcji słownictwa obscenicznego w językach polskim i ukraińskim według powieści J. Martina „Gra o tron”
TETIANA POLEŻAJEWA, doktor filologii, docent Katedry Polonistyki i Przekładu Wołyńskiego Uniwersytetu Narodowego imienia Łesi Ukrainki
Stanisław Lem w ukraińskich przekładach
OKSANA WYSZNEWSKA, doktor nauk filologicznych, docent Katedry Polonistyki i Przekładu Wołyńskiego Uniwersytetu Narodowego imienia Łesi Ukrainki, ANNA ZOTOWA, studentka I roku studiów magisterskich Wołyńskiego Uniwersytetu Narodowego imienia Łesi Ukrainki
Wiersz „Herakles” А. Asnyka w przekładzie W. Jakowczuka: struktura i treść
OŁEKSANDRA TRYSZEWSKA, studentka II roku studiów licencjackich Wołyńskiego Uniwersytetu Narodowego imienia Łesi Ukrainki
Sonet Jana Andrzeja Morsztyna „Do trupa” w przekładzie Dmytra Pawłyczki: analiza porównawcza
TETIANA SYDORUK, studentka II roku studiów licencjackich Wołyńskiego Uniwersytetu Narodowego imienia Łesi Ukrainki
Osobliwości przekładu fraszki Jana Kochanowskiego „Na zdrowie”
16.00-18.00 – trzecia edycja Konkursu Wiedzy o Polsce
„ŁUCKIE DIALOGI Z KULTURĄ POLSKĄ – 2021” dla studentów szkół wyższych
7 października
10.00-14.00 – obrady w sekcjach w zakresie studiów polonistycznych i porównawczych
Moderator: OŁENA BAJ, asystent Katedry Polonistyki i Przekładu Wołyńskiego Uniwersytetu Narodowego imienia Łesi Ukrainki
Prelegenci:
OLGA JARUCZYK, doktor filologii, docent Katedry Polonistyki i Przekładu Wołyńskiego Uniwersytetu Narodowego imienia Łesi Ukrainki
Porównanie związków frazeologicznych w językach polskim i ukraińskim na zajęciach z języka polskiego
NATALIA STACHNIUK, doktor nauk filologicznych, kierownik Katedry Filologii Słowiańskiej i Językoznawstwa Ogólnego, Uniwersytet Narodowy imienia I. Ohijenki w Kamieńcu Podolskim
Grzeczność po polsku: historia i współczesność
OŁENA BAJ, asystent Katedry Polonistyki i Przekładu Wołyńskiego Uniwersytetu Narodowego imienia Łesi Ukrainki
Angielskie zapożyczenia leksykalne w języku polskim
JURIJ HRYCEWYCZ, starszy wykładowca Katedry Historii i Kultury Języka Ukraińskiego Wołyńskiego Uniwersytetu Narodowego imienia Łesi Ukrainki
Język polski jako źródło zapożyczeń leksykalnych w ukraińskim folklorze Podlasia
JULIA CZORNA, lektor języka polskiego szkoły językowej „Studiuj w Polsce” w Charkowie
Zasoby i metody nauki języka polskiego w kontekście przygotowań do egzaminu certyfikatowego z języka polskiego jako obcego
LECH SUCHOMŁYNOW, doktor habilitowany, profesor Katedry Przedmiotów Społeczno-Humanistycznych Berdiańskiego Uniwersytetu Menedżmentu i Biznesu
Elementy gramatyki historycznej i porównawczej w procesie nauczania języka polskiego
LUDMYŁA HŁYNIUK, nauczycielka języka polskiego ogólnokształcącej szkoły średniej «Zaborolskie Liceum nr 32 Łuckiej Rady Miejskiej»
Korzystanie z połączeń międzyprzedmiotowych na lekcjach języka polskiego jako sposób na poprawę efektywności nauczania
ANNA STAŃKO-PRYSIAŻNIUK, nauczycielka języka polskiego Liceum Hirkopołońskiego Boratyńskiej Rady Wiejskiej
Kształtowanie kompetencji kulturowych na lekcjach języka polskiego
IRYNA ROŻDESTWEŃSKA, doktor filologii, docent, Uniwersytet Celnictwa i Finansów, m.Dnipro
Nauczanie zdalne: doświadczenie i wyzwania
LARYSA SZEWCZUK, doktor nauk pedagogicznych, starszy pracownik naukowy Oddziału Nauczania Języków Mniejszości Narodowych i Literatury Obcej Instytutu Pedagogiki Narodowej Akademii Nauk Pedagogicznych Ukrainy
Wzbogacenie słownictwa studentów w warunkach bilingwizmu ukraińsko-polskiego
OŁENA FIDKEWYCZ, doktor nauk pedagogicznych, wiodący pracownik naukowy Oddziału Nauczania Języków Mniejszości Narodowych i Literatury Obcej Instytutu Pedagogiki Narodowej Akademii Nauk Pedagogicznych Ukrainy
Współczesne podejścia do nauczania języków mniejszości narodowych w kontekście wielojęzycznego kształcenia
OKSANA MONDYCZ, doktor nauk pedagogicznych, docent Katedry Pedagogiki Ogólnej i Edukacji Specjalistycznej Izmailskiego Państwowego Uniwersytetu Humanistycznego
Znajomość środowiska społecznego na lekcjach języka ukraińskiego w szkołach o nauczaniu w językach mniejszości narodowych
OLGA WASYLCZUK, nauczycielka języka polskiego szkoły ogólnokształcącej I-III stopni nr 2 i Gabinetu Polskiego we Włodzimierzu Wołyńskim, doktorantka UHP im. Jana Długosza w Częstochowie
Próba omówienia specyfiki dydaktyki języka polskiego osób wielojęzycznych
STANISŁAW KARAMAN, doktor habilitowany, profesor, główny pracownik naukowy Oddziału Nauczania Języków Mniejszości Narodowych i Literatury Obcej Instytutu Pedagogiki Narodowej Akademii Nauk Pedagogicznych Ukrainy
Skuteczne metody i zasoby poznawania języka ukraińkiego w szkołach o nauczaniu w językach mniejszości narodowych
OLGA KARAMAN, doktor nauk pedagogicznych, profesor, wiodący pracownik naukowy Oddziału Nauczania Języków Mniejszości Narodowych i Literatury Obcej Instytutu Pedagogiki Narodowej Akademii Nauk Pedagogicznych Ukrainy
Współczesne podejścia do nauki języka ukraińskiego w szkołach o nauczaniu w językach mniejszości narodowych
8 października
10.00-12.00 – obrady w sekcjach w zakresie kwestii literaturoznawczych
Moderator: OKSANA WYSZNEWSKA, doktor nauk filologicznych, docent Katedry Polonistyki i Przekładu Wołyńskiego Uniwersytetu Narodowego imienia Łesi Ukrainki
Prelegenci:
LUDMIŁA MIAŁKOWSKA, doktor habilitowany, docent, profesor Katedry Filologii Obcej i Ukraińskiej Łuckiego Narodowego Uniwersytetu Technicznego
Metafora w tekście literackim Henryka Sienkiewicza
LIDIA BARANOWSKA, asystent Katedry Językoznawstawa Ogólnego i Lingwistyki Stosowanej Donieckiego Uniwersytetu Narodowego imienia W. Stusa
Różne oblicza jednej postaci: hrabia Wacław Seweryn Rzewuski, Emir, Złota Broda, otaman Rewucha
OLGA RYBALCZENKO, doktorantka Katedry Polonistyki i Przekładu Wołyńskiego Uniwersytetu Narodowego imienia Łesi Ukrainki
Multikulturalny wymiar twórczości Zuzanny Ginczanki
LUIZA OLANDER, doktor habilitowany, profesor Katedry Polonistyki i Przekładu Wołyńskiego Uniwersytetu Narodowego imienia Łesi Ukrainki
Wychowawcza rola literatury polskiej XX wieku: według dzieł S. Żeromskiego i M. Dąbrowskiej
VIKTORIIA PRYKHODKO, PhD, Associate professor of Foreign and Ukrainian Philology Department, Lutsk National Technical University
Colour and Light in J. Conrad’s Works: Interpretation in Foreign Discourse
WIKTORIA KUTASIUK, studentka II roku studiów magisterskich Wołyńskiego Uniwersytetu Narodowego imienia Łesi Ukrainki
Motyw miłości jako strukturalny i sensotwórczy czynnik w powieści Z. Nałkowskiej „Granica”
NATALIA CZYSŁOWA, studentka ІІ roku studiów magisterskich Wołyńskiego Uniwersytetu Narodowego imienia Łesi Ukrainki
Powieść J.-I. Kraszewskiego «Stara baśń»: sensotwórcza funkcja tytułu i sposoby jej urzeczywistniania
ZORIANA STATOK, studentka II roku studiów magisterskich Wołyńskiego Uniwersytetu Narodowego imienia Łesi Ukrainki
Leksyka dialektologiczna w dziełach M. Reja
WIKTORIA MELNYCZUK, studentka II roku studiów magisterskich Wołyńskiego Uniwersytetu Narodowego imienia Łesi Ukrainki
Kolorotywy w idiostylu K. Przerwy-Tetmajera
OŁENA PRADUN, studentka II roku studiów magisterskich Wołyńskiego Uniwersytetu Narodowego imienia Łesi Ukrainki
Twórczość J-I. Kraszewskiego jako cenne żródło poznania historii i kultury Wołynia
ROKSOLANA KICZA, studentka II roku studiów magisterskich Wołyńskiego Uniwersytetu Narodowego imienia Łesi Ukrainki
Biografia T. Borowskiego jako podstawa prozy obozowej pisarza
SWITŁANA MYTKO, studentka II roku studiów magisterskich Wołyńskiego Uniwersytetu Narodowego imienia Łesi Ukrainki
Chronotop w noweli „Tadeusz” Elizy Orzeszkowej
MARIANA BUDKO, studentka II roku studiów licencjackich Wołyńskiego Uniwersytetu Narodowego imienia Łesi Ukrainki
Zapoznanie się z literaturą polską w 5, 7 i 9 klasach na podstawie podręczników szkolnych L. Biłeńkiej-Swystowycz
12.00-13.00 – prezentacja tomu 11 zbioru naukowego «UKRAINA I POLSKA: PRZESZŁOŚĆ, TERAŹNIEJSZOŚĆ, PERSPEKTYWY»
Moderator: NATALIA CIOŁYK, doktor filologii, docent Katedry Polonistyki i Przekładu Wołyńskiego Uniwersytetu Narodowego imienia Łesi Ukrainki, kierownik Naukowo-Edukacyjnego Laboratorium Przekładu Polsko-Ukraińskiego
14.00-15.00 – ogłoszenie wyników konkursu wiedzy o Polsce i wyróżnienie zwycięzców
Moderatorzy:
SWITŁANA SUCHARIEWA, doktor habilitowany, docent, profesor i kierownik Katedry Polonistyki i Przekładu Wołyńskiego Uniwersytetu Narodowego imienia Łesi Ukrainki,
JERZY KOWALEWSKI, Fundacja na rzecz Dwujęzyczności „EduNowa”
W związku z wymaganiami sanitarnymi panel i kurs zostaną przeprowadzone w trybie zdalnym. Obrady odbędą się na platformie Zoom. Organizatorzy poinformują zarejestrowanych uczestników o szczegółach obrad. Zgłoszenia (wzór w załączniku) i teksty publikacji o objętości 3-5 stron należy wysłać do 10 października 2021 r. pod adres svitlanasuhareva@gmail.com lub nata_cl@ukr.net.
Kontakt telefoniczny (viber) +38 097 761 40 53, +38 050 71 91 360
Информация
Смотреть также
Sylwetki i postawy duchowe w polskiej i ukraińskiej literaturze barokowej / międzynarodowa konferencja naukowa
Katedra Polonistyki i Przekładu / Katedra Literatury Ukraińskiej / Laboratorium Ukraińsko-Polskiego Pogranicza Literackiego Wołyńskiego Uniwersytetu Narodowego im. Łesi Ukrainki w Łucku (Ukraina) oraz Katedra Współczesności i Tradycji Literackiej Uniwersytetu w Białymstoku zapraszają na międzynarodową konferencję naukową Sylwetki i postawy duchowe w polskiej i ukraińskiej literaturze barokowej, która odbędzie się 20 kwietnia br. w trybie zdalnym.
Dialogi kultur i narodów: media, literatura, społeczeństwo
Wołyński Narodowy Uniwersytet imienia Łesi Ukrainki oraz Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu zapraszają do udziału w międzynarodowej konferencji interdyscyplinarnej "Dialogi kultur i narodów: media, literatura, społeczeństwo". Konferencja odbędzie się 17-18 marca 2023 r. w Wołyńskim Uniwersytecie Narodowym im. Łesi Ukrainki w Łucku.
Wołyń, Podlasie i „inne” przestrzenie. Prowincja i centrum w kulturze ukraińskiej i polskiej. Ujęcia interdyscyplinarne
Katedra Badań Filologicznych „Wschód – Zachód”, Wydział Filologiczny Uniwersytetu w Białymstoku (Polska), Wydział Filologii i Dziennikarstwa Wołyńskiego Uniwersytetu Narodowego im. Łesi Ukrainki w Łucku (Ukraina) mają zaszczyt zaprosić na polsko-ukraińską Międzynarodową Interdyscyplinarną Konferencję Naukową WOŁYŃ, PODLASIE I „INNE” PRZESTRZENIE. Prowincja i centrum w kulturze ukraińskiej i polskiej. Ujęcia interdyscyplinarne. Konferencja odbędzie się 20 maja 2022 roku w Białymstoku i Łucku w systemie hybrydowym (uczestnicy z Białegostoku i Łucka wystąpią stacjonarnie w swoich ośrodkach, pozostali referenci połączą się online).
Antoni Malczewski i jego "Maria". Poeta - poemat - recepcja /Międzynarodowa Konferencja Naukowa
Katedra Badan Filologicznych „Wschód - Zachód", Wydział Filologiczny Uniwersytetu w Białymstoku (Polska), Katedra Polonistyki Kijowskiego Narodowego Uniwersytetu im. Tarasa Szewczenki (Ukraina), lnstytut lwana Franki Narodowej Akademii Nauk Ukrainy we Lwowie, Katedra Polonistyki i Przekładu Wołyńskiego Uniwersytetu Narodowego im. Łesi Ukrainki w Łucku (Ukraina), Klub Humanistów mają zaszczyt zaprosić na polsko-ukrainską Międzynarodową Konferencję Naukową ANTONI MALCZEWSKI I JEGO MARIA. Poeta - poemat - recepcja. Edycja II: 1825 - 2025 w 200. rocznicę pierwszej edycji poematu i 200. rocznicę śmierci Poety.