Событие
Polszczyzna edukacyjna – kontekst szkolny i akademicki w ujęciu glottodydaktycznym
Uniwersytet Gdański, Instytut Logopedii i Akademickie Centrum Języka Polskiego i Kultury Polskiej dla Cudzoziemców
zapraszają na Ogólnopolską Konferencję Glottodydaktyczną „Polszczyzna edukacyjna – kontekst szkolny i akademicki
w ujęciu glottodydaktycznym”.
Konferencja w formule stacjonarnej/on-line odbędzie się w Gdańsku w dniach 4-5 czerwca 2024 roku.
Celem konferencji jest dyskusja naukowa nad zagadnieniem polszczyzny do celów edukacji szkolnej i akademickiej w kontekście uczniów/studentów migrujących i pobierających naukę w polskim systemie edukacyjnym. Chcemy także stworzyć przestrzeń do wymiany doświadczeń wśród praktyków, nauczycieli, lektorów, teoretyków, badaczy, decydentów, którzy zajmują się językami specjalistycznymi, komunikacją międzykulturową, kształceniem przyszłych nauczycieli przedmiotów.
Sugerowany obszar zagadnień:
- kształcenie nauczycieli/lektorów języków specjalistycznych,
- polszczyzna komunikacyjna a realizacja przedmiotowa Podstawy programowej,
- dostosowanie wymagań edukacyjnych wobec ucznia z doświadczeniem migracji,
- specjalne potrzeby edukacyjne ucznia z doświadczeniem migracji,
- język edukacji szkolnej/język szkolnej edukacji,
- odmiany specjalistyczne na niższych poziomach języka polskiego,
- egzaminy zewnętrzne: egzamin ósmoklasisty, egzamin maturalny, egzaminy zawodowe,
- CLIL,
- szkoły branżowe,
- lektoraty języka polskiego a polszczyzna akademicka,
- specyfika nauczania języka specjalistycznego,
- wykorzystanie nowych metod i technologii w nauczaniu języków specjalistycznych,
- propozycje metodyczne i nowatorskie rozwiązania w dydaktyce,
- opracowywanie programów nauczania języków specjalistycznych uwzględniających specyfikę uczących się, a także wymogi rynku pracy i pracodawców,
- język specjalistyczny poza murami szkoły/uczelni: biblioteka, muzeum, instytucje kultury,
- varia.
Komitet naukowy:
prof. dr hab. Małgorzata Kita, prof. em.
dr hab. Anna Seretny, prof. UJ
dr hab. Zenon Lica, prof. UG
dr Irena Chawrilska UG
Komitet organizacyjny:
dr Aneta Lica
dr Michał Pruszak
dr Jakub Solecki
mgr Joanna Samp-Szulc
Rejestracja
Osoby zainteresowane wygłoszeniem referatu proszone są o rejestrację poprzez formularz
do 10 kwietnia 2024 roku:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSer1CK3oKm8t0RVgPkDHhfxiw1J4gYi5_Vp0o27CyH8tO1sUA/viewform
Publikacja
Po konferencji przewidujemy wydanie monografii.
Opłata konferencyjna
Opłata konferencyjna wynosi 400 PLN dla uczestników w formule stacjonarnej oraz 300 PLN dla uczestników w formule on-line. Opłata obejmuje materiały konferencyjne, certyfikat uczestnictwa, przerwy kawowe, obiad oraz publikację referatów, które przejdą procedurę recenzji.
Wszelkie pytania prosimy kierować pod adres: polszczyznaedukacyjna@gmail.com
Organizatorzy
Информация
Смотреть также
W stronę nowoczesności języka - porządkowanie, klasyfikowanie, normalizacja
Konferencja wpisuje się w cykl Język - obyczaj - wspólnota, realizowany w ramach współpracy Zakładu Historii Języka Polskiego Uniwersytetu Łódzkiego i Zakładu Historii i Pragmatyki Języka Polskiego Uniwersytetu Zielonogórskiego. Jest to szósta konferencja z tego cyklu. Tym razem będziemy gościć Państwa w Łodzi.
Lektura wobec wyzwań współczesności /Ogólnopolska Konferencja Naukowa
Sekcja Dydaktyków Koła Naukowego Polonistów Instytutu Polonistyki i Dziennikarstwa Uniwersytetu Rzeszowskiego zaprasza do udziału w Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej pt. „Lektura wobec wyzwań współczesności”.
W kręgu dawnej polszczyzny II
Konferencja W kręgu dawnej polszczyzny II, która odbędzie się w dniach 9-10 maja 2016 roku w Uniwersytecie Pedagogicznym im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, kontynuuje cykl konferencji historycznojęzykowych o tym tytule (pierwsza konferencja odbyła się w grudniu 2014 r.). Spotkania naukowców, organizowane w celu dyskusji nad problematyką dawnej polszczyzny, odbywają się cyklicznie co dwa lata.
Odmiany specjalistyczne i stylistyczne w nauczaniu języków obcych i języka polskiego jako obcego / drugiego
Celem konferencji jest przeprowadzenie dyskusji naukowej na temat odmian specjalistycznych i stylistycznych w nauczaniu różnorodnych języków obcych ze szczególnym uwzględnieniem nauczania języka polskiego jako obcego / drugiego.