Biuletyn Polonistyczny

Wydarzenie

Data wydarzenia: 15.11.2017 g.15:00
Data dodania: 06.11.2017

Autorzy naszych lektur na nowo odczytani

Typ wydarzenia:
Konferencja
Miejscowość:
Szczecin
Organizatorzy:
Grupy docelowe:
Nauczyciele

Konferencja "Autorzy naszych lektur na nowo odczytani" jest organizowana przez Towarzystwo Literackie im. Adama Mickiewicza, Oddział w Szczecinie,  Instytut Polonistyki, Kulturoznawstwa i Dziennikarstwa  US oraz Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczyucieli.

Program konferencji:
I część: 15.15–17.00

  • Paweł Krysztofowicz, Kanon literacki na przestrzeni dziejów
  • prof. zw. dr hab. Andrzej Skrendo, Współczesne spory o kanon
  • Marcin Różański, Stanisław Wyspiański i Bolesław Leśmian w perspektywie dydaktyki szkolnej
  • dr hab. Arleta Galant, Kapuściński non-fiction w lekturach literaturoznawców
  • dr hab., prof. US Jolanta Ignatowicz-Skowrońska, Czym Polska stoi

II część: 17.15–18.45

Dyskusja panelowa Wokół sporów o kanon:

  • prof. zw. dr hab. Inga Iwasiów
  • dr hab., prof. US Jerzy Madejski
  • prof. zw. dr hab. Andrzej Skrendo
  • Sławomir Osiński
  • Marcin Różański
  • dr hab. Piotr Krupiński

Prowadzenie: dr hab. Tatiana Czerska

Informacje

Adres:
Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli; ul. Gen. J. Sowińskiego 68, Szczecin
Do pobrania:
Słowa kluczowe:

Zobacz także

27.04.2015

VII wiatr od morza. Sensacja, prowokacja, skandal - o przekraczaniu kulturowych norm

Ogólnopolska konferencja naukowa: literatura - język - dydaktyka - kultur

27.04.2015

Wielkie Pomorze - społeczności i narody

 

27.05.2015

Rozpoznane. Nazwane. Przedstawione. Świat w polskiej dramaturgii najnowszej

Organizatorzy: Katedra Badań nad Teatrem i Filmem Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Ośrodek Badań nad Polskim Dramatem Współczesnym Instytutu Badań Literackich PAN.

27.05.2015

Światy poza światem. Fantastyka wysokoartystyczna w literaturze i kulturze

Organizatorzy niniejszej konferencji chcieliby zachęcić do pochylenia się nad następującymi problemami: • Polskimi i zachodnimi typologiami gatunków fantastycznych (czyli zarówno fantasy, science fiction, jak i fantastyka grozy, w tym horror, i podobnie dalej); • Kanoniczności fantastyki i przewartościowania opozycji low i high fantasy; • Proliferacji gatunków i subgatunków fantastycznych; • Dominacji kategorii estetycznych w genologii fantastycznej (urban fantasy, dark fan-tasy, steampunk, post-apo, cyberpunk, dieselpunk etc.);  • Relacji tekstów reprezentujących nurty Nowej Fali SF i New Weird do korpusu klasycznej fantastyki; • Korzeni gatunkowych fantastyki (francuska marveilleux, anglosaski realizm fantastyczny czy niemiecki romantyzm); • Inkluzywności fantastyki grozy w kanonie fantastycznym; • Wzmożonej aktywności światotwórczej fantastów (tworzenie encyklopedii, kompendiów, podręczników, atlasów, grafik koncepcyjnych itp.); • Przekładalności konwencji fantastycznych na media pozaliterackie: filmy, gry wideo, komiksy, gry fabularne (w tym LARPy) i transmedia. 

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywanena Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki. Sprawdź informacje o plikach cookies.