Biuletyn Polonistyczny

Wydarzenie

Data wydarzenia: 07.05.2015 - 08.05.2015
Data dodania: 10.04.2015

Dyskursy Miłosza. Dyskursy o Miłoszu

Typ wydarzenia:
Konferencja
Miejscowość:
Bielsko-Biala

Ogólnopolska konferencja literturoznawcza poświęcona krajowej i zagranicznej recepcji twórczości Czesława Miłosza 30 lat po opublikowaniu książki Poznawanie Miłosza pod redakcją naukową Jerzego Kwiatkowskiego (Kraków 1985).

Konferencji patronują m.in. prof. Aleksander Fiut i Andrzej Franaszek.

Informacje

Adres:
ul. Willowa 2 43-300 Bielsko-Biała
Opłata:
od 200 do 500 zł
Słowa kluczowe:
Data dodania:
10 kwietnia 2015; 09:02 (Marek Bernacki)
Data edycji:
10 kwietnia 2015; 14:16 (Piotr Bordzoł)

Zobacz także

28.05.2019

Promocja książki Marka Bernackiego "Tropienie Miłosza. Hermeneutyczna 'bio-grafia' Poety"

"Biuletyn Polonistyczny" zaprasza na spotkanie promujące książkę Prof. Marka Bernackiego Tropienie Miłosza. Hermeneutyczna "bio-grafia" Poety, wydaną w marcu tego roku w krakowskim wydawnictwie UNIVERSITAS.

06.05.2020

Prof. dr hab. Agata Stankowska-Kozera: Czesław Miłosz i nowoczesny klasycyzm / Z cyklu "Wykłady dla maturzystów"

Instytut Filologii Polskiej UAM  przygotował serię wykładów powtórkowych do matury z języka polskiego. Sesje prowadzone są przez pracowników naukowych Instytutu. Wykłady udostępniane są na Facebooku.

28.05.2021

Prof. Bożena Shallcross i Prof. Andrzej Karcz, Poeta liryczny jako pisarz polityczny. "Zniewolony umysł" Czesława Miłosza (A Lyrical Poet as a Political Writer. "The Captive Mind" by Czeslaw Milosz) / spotkanie z cyklu webinariów IBL PAN i Fundacji Kościuszkowskiej

25 czerwca Profesorowie Bożena Shallcross z University of Chicago i Andrzej Karcz z IBL PAN będą dyskutować o "Zniewolonym umyśle" Miłosza podczas webinarium "Poeta liryczny jako pisarz polityczny". W 2021 roku mija 110 lat od urodzin Czesława Miłosza i 70 lat od jego ucieczki z komunistycznej Polski w poszukiwaniu azylu politycznego we Francji.

08.06.2023

Festiwal Miłosza 2023

Hasło edycji Festiwalu Miłosza 2023 Piosenki o końcu świata nawiązuje do utworu Czesława Miłosza pod (prawie) tym samym tytułem. Tytułowa piosenka w haśle festiwalu uległa zwielokrotnieniu – nie tylko dlatego, że – podobnie jak noblista – przedstawiamy różne perspektywy, od tej nieludzkiej poprzez codzienną, indywidualną, lokalną i ponadnarodową, ale też z uwagi na to, że wstrząsające doniesienia i ostrzeżenia o katastrofie, wyczerpaniu, policzonych dniach planety i demokracji docierają do nas nieustannie, a ich mnogość przeradza się nieraz w kakofonię, która zamiast grozy powoduje zmęczenie i znieczulenie. Jaka w tym wszystkim jest rola poezji? Czy zadaniem poetki jest odnalezienie takiego języka, który wyrwie nas z torów przyzwyczajeń i z mocą uświadomi skalę zniszczenia? Czy godzi się pisać wiersze w sytuacji wojny i przemocy? Czy można pisać o tym – i czy można pisać o czymś innym? Czy mimo rozczarowania wciąż jeszcze – by odwołać się do innego ważnego patrona tegorocznej edycji – należy próbować opiewać okaleczony świat? Czy próby przekroczenia antropocentrycznego paradygmatu i przyjmowania perspektywy pozaludzkiej są czymś więcej, niż tylko efektywnym zabiegiem estetycznym? Czy idea republiki poezji, w której głosy artystek i artystów, tłumaczy i tłumaczek przemawiają wieloma językami nie w kakofonii, lecz w polifonicznym dialogu, uległa ostatecznej kompromitacji, czy wręcz przeciwnie jest donioślejsza niż kiedykolwiek wcześniej? (z informacji Organizatorów)

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywanena Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki. Sprawdź informacje o plikach cookies.