Biuletyn Polonistyczny
Data wydarzenia: 21.04.2016 - 22.04.2016
Data dodania: 23.02.2016

Język edukacji. Język w edukacji / Z cyklu „Nowe zjawiska w języku, tekście, komunikacji”

Typ wydarzenia:
Konferencja
Miejscowość:
Olsztyn
Grupy docelowe:
Doktoranci, Samodzielni Pracownicy Naukowi, Dydaktycy, Inni

Instytut Polonistyki i Logopedii w Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie

zaprasza na szóstą konferencję naukową z cyklu "Nowe zjawiska w języku, tekście, komunikacji",

pod hasłem "Język edukacji. Język w edukacji", zaplanowaną w dniach 21 i 22 kwietnia 2016 roku.

W związku z wyzwaniami, które stają przed współczesnością, pragniemy zwrócić uwagę na rolę języka w dyskursie edukacyjnym. To język wyraża wybraną koncepcję edukacyjną i w nim także przebiega komunikacja w przestrzeni szkoły. Zatem interesować nas będzie szerokie spektrum zagadnień programowych rozpiętych między szkołą elitarną a egalitarną wszystkich stopni edukacyjnych. Proponujemy naukową refleksję prowadzoną z perspektywy języka nad sposobem międzyinstytucjonalnej i interpersonalnej komunikacji wszystkich podmiotów edukacji. Mamy nadzieję, że temat "Język edukacji. Język w edukacji" okaże się interesujący dla językoznawców, dydaktyków języka ojczystego, glottodydaktyków, logopedów, nauczycieli i pedagogów, a także kadry nadzorującej i kierowniczej szkół wszystkich etapów edukacyjnych.

Formuła konferencji ma charakter otwarty i w zamierzeniu organizatorów stanowić może miejsce dialogu i wymiany poglądów naukowców reprezentujących różne dyscypliny naukowe, a także wszystkich osób zainteresowanych edukacją.

Przedmiotem naszych zainteresowań pragniemy uczynić następujące zagadnienia:

  1. Język dokumentów oświatowych.
  2. Deklaratywna a rzeczywista podmiotowość uczniowska wpisana w programy nauczania, programy wychowawcze, raporty poegzaminacyjne i tzw. programy naprawcze.
  3. Obraz szkoły w mediach.
  4. Interakcje językowe i kulturowe w glottodydaktyce.
  5. Nauczanie języka polskiego jako obcego w Polsce i poza jej granicami.
  6. Refleksja nad zadaniem nauczania języka polskiego w zmieniającym się społeczeństwie.
  7. Dialog szkoły ze środowiskiem domowym ucznia.
  8. Proces diagnozy i terapii logopedycznej z perspektywy językoznawstwa, i psychopedagogiki.
  9. Tradycyjne i multimedialne pomoce edukacyjne w kształceniu językowym.
  10. Edukacja językowa w procesie kształcenia polonistów, pedagogów, logopedów.
  11. Inne zagadnienia związane z tematem konferencji, których organizatorzy nie uwzględnili.

Na zgłoszenia na załączonym formularzu oczekujemy do końca lutego 2016 roku.

Opłatę konferencyjną w wysokości 400 zł prosimy  wnosić do 15 marca 2016 roku na następujący numer rachunku bankowego:  92 1030 1218 0000 0000 9113 2567

Miejsce obrad:

Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
Wydział Humanistyczny
ul. K. Obitza 1
10-725 Olsztyn

Korespondencję elektroniczną proszę kierować na adres: nowezjawiska2016@gmail.com

Strona internetowa konferencji: http://nowezjawiska2016.wix.com/edukacja

Patronat: Towarzystwo Miłośników Języka Polskiego Oddział w Olsztynie

 

Komitet naukowo i organizacyjny:                                                                     Sekretarz:

dr hab. Iwona Kosek, prof. UWM                                                             mgr   Aleksandra Filipska

dr Renata Makarewicz

dr Magdalena Osowicka-Kondratowicz

dr Sebastian Przybyszewski

Zobacz także

27.04.2015

VII wiatr od morza. Sensacja, prowokacja, skandal - o przekraczaniu kulturowych norm

Ogólnopolska konferencja naukowa: literatura - język - dydaktyka - kultur

27.04.2015

Wielkie Pomorze - społeczności i narody

 

27.05.2015

Rozpoznane. Nazwane. Przedstawione. Świat w polskiej dramaturgii najnowszej

Organizatorzy: Katedra Badań nad Teatrem i Filmem Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Ośrodek Badań nad Polskim Dramatem Współczesnym Instytutu Badań Literackich PAN.

27.05.2015

Światy poza światem. Fantastyka wysokoartystyczna w literaturze i kulturze

Organizatorzy niniejszej konferencji chcieliby zachęcić do pochylenia się nad następującymi problemami: • Polskimi i zachodnimi typologiami gatunków fantastycznych (czyli zarówno fantasy, science fiction, jak i fantastyka grozy, w tym horror, i podobnie dalej); • Kanoniczności fantastyki i przewartościowania opozycji low i high fantasy; • Proliferacji gatunków i subgatunków fantastycznych; • Dominacji kategorii estetycznych w genologii fantastycznej (urban fantasy, dark fan-tasy, steampunk, post-apo, cyberpunk, dieselpunk etc.);  • Relacji tekstów reprezentujących nurty Nowej Fali SF i New Weird do korpusu klasycznej fantastyki; • Korzeni gatunkowych fantastyki (francuska marveilleux, anglosaski realizm fantastyczny czy niemiecki romantyzm); • Inkluzywności fantastyki grozy w kanonie fantastycznym; • Wzmożonej aktywności światotwórczej fantastów (tworzenie encyklopedii, kompendiów, podręczników, atlasów, grafik koncepcyjnych itp.); • Przekładalności konwencji fantastycznych na media pozaliterackie: filmy, gry wideo, komiksy, gry fabularne (w tym LARPy) i transmedia. 

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywanena Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki. Sprawdź informacje o plikach cookies.