Wydarzenie
V Ogólnopolska Konferencja Logopedyczna
19 listopada w Warszawie odbędzie się
V Ogólnopolska Konferencja Logopedyczna
Uczestnicy konferencji będą mogli zgłębić swoją wiedzę w takich obszarach, jak:
- metody diagnozowania i terapii logopedycznej dzieci z zaburzeniami autystycznymi
- terapia zaburzeń komunikacji,
- metoda krakowska,
- komunikacja alternatywna i wspomagająca
Program konferencji:
- Wczesna diagnoza autyzmu
- Wywiad i obserwacja – cele i formy obserwacji dziecka
- Narzędzia wykorzystywane w badaniach przesiewowych i rozpoznawaniu ryzyka ASD
- Autyzm i zaburzenia podobne – różnice i przeciwieństwa
1. Terapia zaburzeń komunikacji u dzieci autystycznych
- Najważniejsze techniki terapeutyczne stosowane w pracy z dziećmi z autyzmem
- W jaki sposób włączać rodziców w terapię dziecka autystycznego - zasady relacji rodzic-terapeuta
- Kształtowanie systemu językowego
- Zasady konstruowania indywidualnego programu terapeutycznego – case studies
2. Terapia zaburzeń autystycznych Metoda krakowską
- Wczesna diagnoza zaburzeń autystycznych.
- Diagnoza funkcji intelektualnych dziecka oraz prawidłowy dobór metod terapeutycznych
- Terapia słuchowa, funkcji wzrokowych, odbioru i przetwarzania bodźców węchowych, smakowych i dotykowych
- Stymulacja rozwoju zabawy – zabawy z regułami, tematyczne, językowe
3. Komunikacja alternatywna i wspomagająca jako element rozwoju mowy
- Alternatywne i wspierające metody komunikacji w pracy z dzieckiem z zaburzeniami autystycznymi - przegląd możliwości terapeutycznych
- Szczegółowa diagnoza potrzeb pacjenta, a dobór właściwej metody komunikacji otoczenia z dzieckiem
- Problemy w zakresie praksji oralnej, a zastosowanie ułatwionych metod komunikacji
Informacje
Zobacz także
Wykład prof. UŚ , dr hab. Danuty Pluty-Wojciechowskiej dotyczące diagnozy i terapii zaburzeń komunikacji językowej u osób z rozszczepem wargi i podniebienia
Dyrektor Instytutu Filologii Polskiej Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach prof. UJK dr hab. Piotr Zbróg oraz Kierownik studiów podyplomowych z logopedii ogólnej dr Ewa Boksa serdecznie zapraszają studentów filologii polskiej spec. nauczycielska z logopedią oraz słuchaczy studiów podyplomowych z logopedii ogólnej, jak również innych kierunków pedagogicznych na wykłady prof. UŚ, dr hab. Danuty Pluty-Wojciechowskiej dotyczące diagnozy i terapii zaburzeń komunikacji językowej u osób z rozszczepem wargii podniebienia.
Logopedia wobec wyzwań i zagrożeń XXI wieku
Rosnąca liczba osób z zaburzeniami mowy i głosu – dzieci, młodzieży, dorosłych, w tym seniorów – stawia przed współczesną logopedią nowe zadania. W związku z tym istnieje potrzeba wymiany poglądów na temat pożądanych kierunków jej rozwoju z udziałem naukowców reprezentujących różne ośrodki badawcze, praktyków oraz przedstawicieli innych dyscyplin współpracujących z logopedami w procesie diagnozy i terapii pacjentów z zaburzeniami mowy. Konferencja będzie okazją do naukowego dyskursu o redefinicji pojęć funkcjonujących w logopedii i naukach pokrewnych, do przedstawienia najnowszych wyników badań nad komunikacją językową, jej uwarunkowaniami oraz zaburzeniami. Mamy nadzieję, że planowana dyskusja przyczyni się do podniesienia poziomu jakości diagnozy, terapii oraz profilaktyki logopedycznej.
Mózg – język – komunikacja
Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w konferencji organizowanej przez Zakład Leksykologii i Logopedii IFP UAM oraz Polski Związek Logopedów, o/Wielkopolski. Konferencja odbędzie się 20 paździenika 2016 w Poznaniu, Collegium Maius, ul. Fredry 10. Zapraszamy do udziału w konferencji logopedów, neurologopedów, psychologów, pedagogów, fizjoterapeutów i wszystkich zainteresowanych diagnozą i terapią zaburzeń mowy i języka u dzieci oraz osób dorosłych.
Podstawy badawcze, dydaktyczne i diagnostyczno-terapeutyczne w logopedii
Potrzeba organizacji konferencji wynika z obserwowanego wzrostu świadomości społecznej na temat zaburzeń mowy. Celem konferencji jest m.in. prowadzenie działań mających na celu propagowanie profilaktyki logopedycznej – jest ona zatem kierowana nie tylko do specjalistów, ale także rodziców zainteresowanych rozwojem mowy swoich dzieci, chcących korzystać z najnowszych osiągnięć nauki, pozwalających stworzyć dziecku jak najlepsze warunki do startu w życie. Naszą intencją jest także poruszenie zagadnień dotyczących zaburzeń komunikacji u dorosłych, ze szczególnym uwzględnieniem osób po 50. roku życia. Wiąże się to z rosnącym zapotrzebowaniem społecznym na specjalistów w zakresie gerontologopedii.