Конкурс
Muzeum Bolesława Prusa w Nałęczowie i Wydawnictwo Episteme zapraszają do udziału w siódmej edycji „Konkursu im. Bolesława Prusa na felieton”.
23 marca 1875 roku w „Kurierze Warszawskim” ukazała się pierwsza kronika tygodniowa Bolesława Prusa. Kroniki ukazywały się do roku 1887 i uczyniły pisarza jednym z najpoczytniejszych publicystów Warszawy. Nawiązując do XIX-wiecznych tradycji gatunku podejmującego różnorodną tematykę i nie chcąc ograniczać wyobraźni uczestników, temat konkursowego felietonu organizatorzy temat konkursu zdefiniowali jako "dowolny".
Konkurs jest wydarzeniem ogólnopolskim, skierowanym do wszystkich czytelników (dorosłych i młodzieży). Nagrodami w konkursie są książki z wydawanej przez Towarzystwo Literackie im. Adama Mickiewicza i Wydawnictwo Episteme "Edycji krytycznej Pism wszystkich Bolesława Prusa", pióro marki Parker i publikacja nagrodzonych tekstów na łamach lubelskiego magazynu „Lajf” oraz na stronie Polskiego Portalu Kultury O.pl.
Felietony wraz ze zgłoszeniem można nadsyłać na adres: prus@muzeumlubelskie.pl do końca czerwca 2018 roku.
Ogłoszenie wyników nastąpi 20 sierpnia – w 170. rocznicę urodzin Bolesława Prusa.
Информация
Начало событияСвязанное с конкурсом
O „Lalce” krytycznie…
Towarzystwo Literackie im. Adama Mickiewicza, Wydawnictwo Episteme oraz Księgarnia Naukowa im. Bolesława Prusa zapraszają na spotkanie poświęcone promocji pierwszej krytycznej edycji jednej z najważniejszych powieści w historii literatury polskiej.
Spacer po Lublinie śladami Bolesława Prusa
Wydawnictwo Episteme zaprasza na dwugodzinny spacer z Bolesławem Prusem po Lublinie.
Edycja krytyczna Pism wszystkich Bolesława Prusa
"Edycja Krytyczna Pism Wszystkich Bolesława Prusa" jest międzyinstytucjonalnym projektem badawczym, realizowanym pod auspicjami Towarzystwa Literackiego im. Adama Mickiewicza w ramach Narodowego Programu Rozwoju Humanistyki. Naukową ambicją uczestników projektu jest zaoferowanie szerokiemu gronu czytelników wszystkich pism Bolesława Prusa opracowanych wedle najnowszych i najlepszych standardów sztuki edytorskiej, wyposażonych w takie komentarze, które z jednej strony nie obciążą tekstów pisarza nadmiarem erudycyjnego objaśnienia, z drugiej strony będą na tyle fachowe i wnikliwe, by inspirować i kierunkować odbiorców do podejmowania trudu jeszcze pełniejszego osobistego poznania spuścizny pisarza i czasów, w których tworzył.