Событие
4th Annual Conference in Games and Literary Theory
Doroczna konferencja skupiająca literaturoznawców zainteresowanych poszerzaniem pola teorii literatury o refleksję nad grami cyfrowymi oraz groznawców starających się aplikować perspektywy metodyczne i teoretyczne, wywiedzione z obszaru badań literackich do analizy gier. Poprzednie edycje odbywały się na Macie (2013), w Amsterdamie (2014) i w Nowym Orleanie (2015) – gospodarzem obecnej jest Wydział Polonistyki UJ.
Tematem tegorocznej konferencji jest interpretacja – a co za tym idzie, z jednej strony dyskusja dotyczyć będzie narzędzi i metod interpretowania gier, z drugiej natomiast zgromadzeni uczeni z Danii, Stanów Zjednoczonych, Kanady, Malty, Czech, Holandii, Indii, Niemiec, Finlandii i Polski przedstawią własne praktyki analityczne i interpretacje konkretnych tytułów. Obrady odbywają się w całości w języku angielskim.
PROGRAM:
Piątek, 18 listopada:
- 13:00 - Otwarcie konferencji
- 13:30 - Przerwa kawowa
Panel A
- 14:00 Magdalena Bednorz: A fair plague maiden: spectres and gender in The Witcher 3: Wild Hunt.
- 14:30 Agnieszka Kliś-Brodowska: Interpretation, Overintepretation(?): Ubisoft’s Child of Light in Context
- 15:00 Piotr Sterczewski: Reclaiming the Historical Space: Krakowski Szlak Kobiet (Kraków Trail of Women), the First Polish Herstorical Board Game
- 15:30 - Przerwa kawowa
Panel B
- 16:00 Aleksandra Mochocka: Ecocritical reading of Steam Park (2013) board game
- 16:30 Bartłomiej Musajew: Between Incorporation and Introjection: The Virtual Spaces of Mourning in Pathologic and Dear Esther
- 17:00 Darshana Jayemanne: Ontological Dominant and the Ludic Aesthetics of The Crying of Lot 49
- 17:30 - Przerwa kawowa
18:00 Joyce Goggin: Literary Theory and Games: Where the Twain Meets
Sobota, 19 listopada:
Panel C
- 10:00 - Kawa
- 10:15 Jan Svelch: Rethinking Video Game Paratextuality
- 10:45 Isabelle Lefebvre and Carl Therrien: Framing the Gameplay Experience: a Historical Perspective of Video Games and Paratext
- 11:15 Mateusz Kominiarczuk: Heroes of Might & Magic III: Horn of the Abyss – Fan Expansion as a Ludic Palimpsest: Game in the Second Degree
- 11:45 - Przerwa kawowa
Panel D
- 12:15 Tomasz Gnat: The Turn of the Digital Screw. Mundane and Unremarkable as Interactive Entertainment.
- 12:45 Ea Christina Willumsen: Avatars, Playable Figures, and (Player) Characters in Gameworlds/Fictional
- Worlds/Storyworlds – The Power of Terminology
- 13:15 Sebastian Möring: The Care-Structure in Computer Games and Computer Game Interpretations
- 13:45 - Przerwa na lunch
Panel E
- 15:00 David Myers: Possible worlds and actual stories / Part 2.
- 15:30 Michał Kłosiński: On myself as the other in video games
- 16:00 Hans-Joachim Backe: The Struggle with Structure
- 16:30 - Przerwa kawowa
- 17:00 Souvik Mukherjee: Empire Plays Back: Videogames for the Other, the Minor and the Margins
Niedziela, 20 listopada:
Panel F
- 10:00 - Kawa
- 10:15 Pawel Frelik: Spaces and Lives Beyond Reach: Melancholy and Allure in Mass Effect
- 10:45 Marta Matylda Kania: This Dark Area Between the Doors. On and in The Beginner’s Guide
- 11:15 Daniel Vella: Dark Souls and the Romantic Subject
- 11:45 - Przerwa kawowa
Panel G
- 12:15 Krzysztof M. Maj: The Dialectics of Immersion: Minigames, Gameworld, and World-building
- 12:45 Timothy Welsh: Fictional Worlds, Freemium Economics, and the Shifting Locus of Competition in *Grand Theft Auto V Online*
- 13:15 Michał Żmuda: Games at the Threshold: Paratexts and Storyworld Creation in Digital Games
- 13:45 - Przerwa na lunch
Panel H
- 15:00 Carl Therrien and Isabelle Lefebvre: “Lock and Load”. Shaping the Game and Targeting the Audience in Video Game Advertisements (1981-1996)
- 15:30 Espen Aarseth: Ludo- vs. Logo-centrism: Criticism and Crisis in Game Studies
- 16:00 Veli-Matti Karhulahti: Playing Review: The Art of Research Evaluation
- 16:30 - Przerwa kawowa
- 17:00 Zakończenie konferencji
Информация
Смотреть также
CoHLIT-21 German Seminar / March 9-10, 2022 (Leibniz-Zentrum für Literatur- und Kulturforschung, Berlin)
The CoHLIT-21 seminar on contemporary German-language literature and the Holocaust will take place in a hybrid format.
TRIPLE International Conference "Empowering Discovery in Open SSH"
Tematem przewodnim będzie wielojęzyczna platforma do przeszukiwania informacji naukowych – GoTriple, powstająca w ramach projektu TRIPLE, realizowanego przy udziale konsorcjum OPERAS.
Marxist Literary Research in Polish Peoples Republic and Czechoslovak Republic and their contexts. 1944-1956
Ośrodek Studiów Kulturowych i Literackich nad Komunizmem zaprasza na dwudniowe warsztaty polsko-czeskie poświęcone marksizmowi w badaniach literackich w latach 1945-1955 w Polsce i Czechosłowacji: "Marxist Literary Research in Polish Peoples Republic and Czechoslovak Republic and their contexts. 1944-1956". Warsztaty odbędą się w Pałacu Staszica, Nowy Świat 72 w sali 144, w dniach 22-23 listopada. Wstęp wolny. Język obrad: angielski.
Kulturotwórcza funkcja gier. Gry i granie jako rozrywka, nauka i sztuka
Już po raz piętnasty odbędzie się kolejna międzynarodowa konferencja naukowa z cyklu „Kulturotwórcza funkcja gier”. Wydarzenie organizują Polskie Towarzystwo Badania Gier oraz Instytut Lingwistyki Stosowanej (Pracownia Badań Ludologicznych) UAM w Poznaniu.