Полонистический бюллетень

Событие

Начало событияДата события: 11.04.2019
Дата размещения: 07.04.2019

„Czego Maria Dąbrowska w swoich listach nie napisała” – drugie spotkanie z cyklu „Nieznane, ciekawe, cenne– ze zbiorów Książnicy Pomorskiej”

Начало событияВид события:
Лекция
Местность:
Szczecin

Książnica Pomorska im. Stanisława Staszica w Szczecinie zaprasza wszystkich zainteresowanych historią literatury, książki i Pomorza na wykład Aleksandry Skiby, rękopiśmienniczki z Działu Zbiorów Specjalnych Książnicy.

W zbiorach Książnicy można znaleźć kilkadziesiąt listów autorki Nocy i dni stanowiących korespondencję pisarki z zamieszkałymi w Choszcznie siostrą i siostrzenicą. Najwcześniejsze listy powstały przed II wojną światową, ostatnie w roku śmierci pisarki (1965). W trakcie wykładu zostaną zaprezentowane autografy listów i kart pocztowych.

Информация

Адрес:
ul. Podgórna 15/16, sala prof. Henryka Markiewicza

Смотреть также

27.04.2015

VII wiatr od morza. Sensacja, prowokacja, skandal - o przekraczaniu kulturowych norm

Ogólnopolska konferencja naukowa: literatura - język - dydaktyka - kultur

27.04.2015

Wielkie Pomorze - społeczności i narody

 

27.05.2015

Rozpoznane. Nazwane. Przedstawione. Świat w polskiej dramaturgii najnowszej

Organizatorzy: Katedra Badań nad Teatrem i Filmem Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Ośrodek Badań nad Polskim Dramatem Współczesnym Instytutu Badań Literackich PAN.

27.05.2015

Światy poza światem. Fantastyka wysokoartystyczna w literaturze i kulturze

Organizatorzy niniejszej konferencji chcieliby zachęcić do pochylenia się nad następującymi problemami: • Polskimi i zachodnimi typologiami gatunków fantastycznych (czyli zarówno fantasy, science fiction, jak i fantastyka grozy, w tym horror, i podobnie dalej); • Kanoniczności fantastyki i przewartościowania opozycji low i high fantasy; • Proliferacji gatunków i subgatunków fantastycznych; • Dominacji kategorii estetycznych w genologii fantastycznej (urban fantasy, dark fan-tasy, steampunk, post-apo, cyberpunk, dieselpunk etc.);  • Relacji tekstów reprezentujących nurty Nowej Fali SF i New Weird do korpusu klasycznej fantastyki; • Korzeni gatunkowych fantastyki (francuska marveilleux, anglosaski realizm fantastyczny czy niemiecki romantyzm); • Inkluzywności fantastyki grozy w kanonie fantastycznym; • Wzmożonej aktywności światotwórczej fantastów (tworzenie encyklopedii, kompendiów, podręczników, atlasów, grafik koncepcyjnych itp.); • Przekładalności konwencji fantastycznych na media pozaliterackie: filmy, gry wideo, komiksy, gry fabularne (w tym LARPy) i transmedia. 

Если вы не хотите, чтобы куки-файлы сохранялись на вашем диске, поменяйте настройки своего браузера Смотреть информацию о куки-файлах