Событие
Kształcenie filologiczne – nurty badawcze i aplikacje dydaktyczne
Wydział Filologiczny Uniwersytetu w Białymstoku serdecznie zaprasza wszystkich zainteresowanych do udziału w międzynarodowym seminarium naukowo-dydaktycznym.
Celem seminarium jest wymiana obserwacji na temat szeroko rozumianego kształcenia uniwersyteckiego, zarówno w kontekście dydaktyki poszczególnych przedmiotów, jak i badań dotyczących edukacji akademickiej w zakresie dyscyplin dominujących w kształceniu filologicznym, tj. językoznawstwa i literaturoznawstwa. Zależy nam również na podzieleniu się doświadczeniami z nauczania zdalnego, które, jak można przypuszczać, stanie się integralnym elementem dydaktyki akademickiej oraz podjęciu próby wspólnego wypracowania metod podnoszenia jakości kształcenia.
Pozostawiając Państwu wybór szczegółowych aspektów dydaktycznych i problemów badawczych związanych z proponowaną tematyką seminarium, sugerujemy następujące obszary refleksji:
- Nurty w dydaktyce na kierunkach filologicznych, edukacja językoznawcza i literaturoznawcza (Reforma 2.0)
- Specjalności w ramach kierunków filologicznych
- Efektywne, nowoczesne pomoce dydaktyczne (w tym IT) w edukacji filologicznej
- Materiały dydaktyczne, sylabusy, plany, programy kształcenia – ich rodzaje, funkcjonalność i zastosowania
- Nauczanie zdalne – wnioski z eksperymentu
- Umiędzynarodowienie procesu kształcenia
- Motywacja studenta i pracownika
- Narzędzia indywidualizacji procesu kształcenia uniwersyteckiego
- Monitorowanie osiągnięć studenta
- Ewaluacja potencjału i efektywności pracowników uczelni wyższych w zakresie dydaktyki
- System wsparcia nauczycieli akademickich w pracy dydaktycznej (Czy istnieje? Jaki powinien być?)
- Kształcenie uniwersyteckie a potrzeby rynku pracy, profil absolwenta
- Losy zawodowe absolwentów kierunków filologicznych
Na propozycje tematów wraz ze streszczeniem czekamy do 18 grudnia 2020 roku.
Prosimy o przesłanie karty zgłoszenia na adres mailowy Sekretarzy:
– zgłoszenia polsko- i angielskojęzyczne: dr Karolina Szymborska k.szymborska@uwb.edu.pl
– zgłoszenia rosyjskojęzyczne
Czas wystąpienia: 20 minut.
Język konferencji: polski, rosyjski, angielski.
Komitet organizacyjny zastrzega sobie prawo do wyboru referatów.
Udział w konferencji jest bezpłatny. Obrady będą odbywały się online, o szczegółach technicznych poinformujemy w kolejnych mailach.
Przewidujemy publikację recenzowanej monografii w wydawnictwie z listy MNiSW. Na teksty czekamy do 30 kwietnia 2021 roku, wytyczne edytorskie prześlemy w osobnym mailu.
Komitet organizacyjny:
dr hab. Marzanna Karolczuk
dr Ewa Lewicka-Mroczek
dr hab. Katarzyna Sawicka-Mierzyńska
dr Karolina Szymborska – Sekretarz
mgr Ludmiła Siegień – Sekretarz
Информация
Смотреть также
Lokalność w szkole
Uniwersytet Szczeciński, Uniwersytet Łódzki, Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. Jana Długosza w Częstochowie, i Towarzystwo Literackie imienia Adama Mickiewicza zapraszają do udziału w konferencji naukowej pt. "Lokalność w szkole".
Wiedza o języku w kształceniu językowym / Ogólnopolska Konferencja Naukowa
Polonistyka ku przyszłości – seminarium dla nauczycieli polonistów
28 listopada 2024 roku na Wydziale Filologicznym odbędzie się Seminarium dla nauczycieli polonistów POLONISTYKA KU PRZYSZŁOŚCI organizowane przez Instytut Filologii Polskiej i Logopedii UŁ we współpracy z Łódzkim Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego.
Kultura języka polskiego – aspekty translatoryczno-dydaktyczne
Mamy ogromną przyjemność zaprosić Państwa do udziału w ogólnopolskiej konferencji pt. Kultura języka polskiego – aspekty translatoryczno-dydaktyczne. Konferencja odbędzie się w dniach 24–25 października 2024 roku w Białymstoku i przyjmie formę stacjonarną. Celem konferencji jest wymiana doświadczeń na temat szeroko rozumianego pojęcia kultura języka polskiego z perspektywy translatorycznej i dydaktycznej. Kierujemy nasze zaproszenie przede wszystkim do językoznawców, przekładoznawców oraz przedstawicieli innych dyscyplin, którzy chcieliby podzielić się swoimi wynikami badań i refleksjami na temat kultury języka polskiego zarówno na płaszczyźnie teoretycznej, jak i praktycznej.