Событие
„Panem sytuacji jest pandemia. O nierówności płci we współczesnej polszczyźnie”
W ramach Międzynarodowego Dnia Tolerancji na Uniwersytecie Zielonogórskim prof. dr hab. Jolanta Szpyra-Kozłowska wygłosi wykład na temat relacji języka i płci.
Wykład odbędzie się 16 listopada 2021 r. o godzinie 15.30 w formie on-line na platformie Google Meet.
Pani prof. dr hab. Jolanta Szpyra-Kozłowska nawiąże w wystąpieniu do swojej nowej książki pt. „Nianiek, ministra i japonki. Eseje o języku i płci” (Universitas 2021).
Информация
Смотреть также
Dźwięk „r” w języku / ogólnopolska interdyscyplinarna konferencja naukowa
Zakład Lingwistyki Stosowanej Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie zaprasza FONETYKÓW, JĘZYKOZNAWCÓW, NEUROLINGWISTÓW, FONOLOGÓW, HISTORYKÓW JĘZYKA, KOMPARATYSTÓW, GLOTTODYDAKTYKÓW, TEORETYKÓW KOMUNIKACJI, INTERLINGWISTÓW, DIALEKTOLOGÓW, SOCJOLINGWISTÓW, SEMIOTYKÓW, LOGOPEDÓW, PSYCHOLINGWISTÓW, FILOLOGÓW, BADACZY JĘZYKA DZIECI, BADACZY JĘZYKA MIGOWEGO, FILOZOFÓW JĘZYKA na ogólnopolską interdyscyplinarną konferencję pt. "Dźwięk „r” w języku".
Wykłady o języku polskim
Wydział Humanistyczny Uniwersytetu Szczecińskiego i szczeciński oddział Towarzystwa Miłośników Języka Polskiego zapraszają na Wykłady o języku polskim.
Ogólnopolska Konferencja Naukowa "Norwid wobec młodości"
Uniwersytet w Białymstoku - Wydział Filologiczny, Kolegium Literaturoznawstwa - Kolegium Językoznawstwa, Katedra Badań Filologicznych „Wschód – Zachód” - Pracownia Komparatystyki Kulturowej, Studenckie Koło Naukowe Klub Humanistów, IV Liceum Ogólnokształcące im. C. K. Norwida w Białymstoku oraz Teatr Wierszalin mają zaszczyt zaprosić na Ogólnopolską Konferencję Naukową „Norwid wobec młodości”, która odbędzie się w Białymstoku i w Supraślu 22-23 października 2021 roku.
Płeć awangardy / ogólnopolska konferencja naukowa
Temat konferencji jest zaproszeniem do podjęcia interdyscyplinarnej refleksji nad niemal nieobecnym na gruncie polskiej humanistyki zagadnieniem relacji płci i awangardy. Pytając o „płeć awangardy”, chcemy zastanowić się, na ile praktyki awangardowe umożliwiają reinwencję takich instytucji pojęciowych jak „kobieta” i „mężczyzna”, a na ile – przechowują i utrwalają tradycyjny model urządzenia płci. Perspektywa ta nie ogranicza się jednak do obecności czy raczej, zwłaszcza w polskiej literaturze i sztuce, nieobecności „kobiecej awangardy” i zadania pytania o powody niewielkiej aktywności kobiet jako autorek eksperymentatorskich gestów. Równie interesujące są dla nas awangardowe konstrukty kobiecości i męskości, jakie obserwować możemy w literaturze i sztukach plastycznych, a może zwłaszcza w awangardowych manifestach i innych wypowiedziach o charakterze metaartystycznym. Podjęcie tematu „płci awangardy” skłania również do prześledzenia w tej perspektywie założeń teoretycznych i filozoficznych dyskursów, zarówno tych należących do historii zachodniej myśli feministycznej, jak i tych rozwijających rozmaite teorie (neo)awangardy.