Wydarzenie
Gender w podręcznikach – diagnoza w kierunku równościowej i antydyskryminacyjnej edukacji szkolnej
Interdyscyplinarne Centrum Badań Płci Kulturowej i Tożsamości Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza wraz z Pełnomocniczką Rządu ds. Równego Traktowania prof. Małgorzatą Fuszarą oraz fundacją Feminoteka ma zaszczyt zaprosić na konferencję wieńczącą projekt badawczy pt. ,,Gender w podręcznikach – diagnoza w kierunku równościowej i antydyskryminacyjnej edukacji szkolnej”. Konferencja odbędzie się w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów 10 września 2015 r. w godz. 11.00–15.00. Więcej informacji: http://www.gender.amu.edu.pl.
Informacje
Zobacz także
Podręczniki bez uprzedzeń i dyskryminacji / Debata ekspercka
Interdyscyplinarne Centrum Badań Płci Kulturowej i Tożsamości wraz z zespołem badawczym oraz organizacjami partnerskimi projektu „Gender w podręcznikach” zapraszają na debatę ekspercką „Podręczniki bez uprzedzeń i dyskryminacji. Projektowanie zmiany”, która odbędzie się 29 lutego 2016 r. w godz. 11.00–15.00 w Poznaniu (sala XVII Collegium Minus). Więcej informacji na www.gender.amu.edu.pl oraz na plakacie.
Edukacja polonistyczna – metamorfozy
Pracownicy Zakładu Edukacji Polonistycznej i Innowacji Dydaktycznych
Literatura współczesna i najnowsza w edukacji polonistycznej. Analizy i (re)interpretacje
Zakład Metodyki Nauczania Literatury i Języka Polskiego, Instytut Filologii Polskiej oraz Uniwersytet Rzeszowski zapraszają do udziału w Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej organizowanej w Rzeszowie w dniach 11–12 kwietnia 2016 r.:
Logopedia wobec wyzwań i zagrożeń XXI wieku
Rosnąca liczba osób z zaburzeniami mowy i głosu – dzieci, młodzieży, dorosłych, w tym seniorów – stawia przed współczesną logopedią nowe zadania. W związku z tym istnieje potrzeba wymiany poglądów na temat pożądanych kierunków jej rozwoju z udziałem naukowców reprezentujących różne ośrodki badawcze, praktyków oraz przedstawicieli innych dyscyplin współpracujących z logopedami w procesie diagnozy i terapii pacjentów z zaburzeniami mowy. Konferencja będzie okazją do naukowego dyskursu o redefinicji pojęć funkcjonujących w logopedii i naukach pokrewnych, do przedstawienia najnowszych wyników badań nad komunikacją językową, jej uwarunkowaniami oraz zaburzeniami. Mamy nadzieję, że planowana dyskusja przyczyni się do podniesienia poziomu jakości diagnozy, terapii oraz profilaktyki logopedycznej.