Biuletyn Polonistyczny

Wydarzenie

Data wydarzenia: 25.10.2016 g.15:00 - 25.10.2016
Data dodania: 19.10.2016

Strajk kobiet. I co dalej? O języku fanatyzmu, prawach kobiet i obywatelskim oporze

Typ wydarzenia:
Debata
Miejscowość:
Katowice

Instytut Nauk o Literaturze Polskiej i Katedra Literatury Porównawczej Uniwersytetu Śląskiego
zapraszają
25 października 2016 r.
o godz. 15:00
na starter Otwartych Spotkań Dyskusyjnych zatytułowany

Strajk kobiet. I co dalej?
O języku fanatyzmu, prawach kobiet i obywatelskim oporze

W spotkaniu wezmą udział:
dr hab., prof UŚ Tomasz Pietrzykowski (Prorektor UŚ)
dr Anna Zawadzka (PAN Warszawa)
Marta Piotrowska (śląska aktywistka)

Spotkanie poprowadzi
dr hab. Anna Kałuża

Sala Rady Wydziału Filologicznego (V piętro)
plac Sejmu Śląskiego 1
Katowice

Informacje

Data dodania:
19 października 2016; 08:55 (Agnieszka Wójtowicz)
Data edycji:
19 października 2016; 08:55 (Agnieszka Wójtowicz)

Zobacz także

21.11.2016

Otwarte Spotkanie Dyskusyjne "Uniwersytet zaangażowany. Instytucje edukacyjne a państwo"

Instytut Nauk o Literaturze Polskiej i Katedra Literatury Porównawczej zapraszają 1 grudnia 2016 r. o godz. 15:30 na kolejne Otwarte Spotkanie Dyskusyjne zatytułowane "Uniwersytet zaangażowany. Instytucje edukacyjne a państwo". W spotkaniu wezmą udział: prof. dr hab. Tadeusz Sławek (UŚ) dr Krystian Szadkowski (UAM) dr Joanna Wowrzeczka (UŚ) Spotkanie poprowadzi dr hab. prof. UŚ Zbigniew Kadłubek Sala Rady Wydziału Filologicznego (V piętro) plac Sejmu Śląskiego 1 Katowice

19.05.2017

Spotkanie otwarte z dr hab. prof. UŚ Maciejem Tramerem

Szanowni Państwo,

06.12.2022

Promocja książki Michała Nawrockiego „Umieranie, czyli prawie wszystko. Studia i szkice o literaturze”

Wydawnictwa Akademii Nauk Stosowanych w Tarnowie serdecznie zapraszają na spotkanie promujące książkę dra hab. Michała Nawrockiego Umieranie, czyli prawie wszystko. Studia i szkice o literaturze.  

07.12.2023

VI Kongres Dydaktyki Polonistycznej: Niezgoda – opór – bunt w przestrzeni edukacyjnej

Bunt przeciwko zastanym wartościom, porządkom społecznym, regulacjom prawnym, okolicznościom historycznym jest naturalnym ludzkim zachowaniem. Obok potocznego obrazu buntu jako zjawiska destrukcyjnego uwzględnić należy, że może on mieć również wymiar konstruktywny czy nawet afirmatywny. Zagadnienia niezgody, oporu i buntu tworzą jeden z podstawowych problemów kulturowych i cywilizacyjnych czasów dzisiejszych, mających wielorakie odbicie w zjawiskach i procesach edukacyjnych. Nie jest to tylko syndrom współczesności, tego rodzaju problemy pojawiały się w przeszłości i w różny sposób wpływały na kształt, a zwłaszcza aksjologię, szkoły, literatury życia zbiorowego. Ze względu na ważność tych zagadnień – również dla współczesnej przestrzeni polonistycznej – zdecydowaliśmy się uczynić je głównym przedmiotem kolejnego Kongresu Dydaktyki Polonistycznej.  Do udziału w nim zapraszamy: polonistów uczestniczących we wszystkich obszarach edukacji lub nimi zainteresowanych. Zależałoby nam na obecności, wypowiedziach i głosach w dyskusjach polonistów – nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych, polonistów  – nauczycieli akademickich; literaturoznawców, językoznawców, kulturoznawców, bibliotekoznawców i bibliotekarzy, pedagogów, psychologów, socjologów,  specjalistów w zakresie dydaktyki polonistycznej różnych szczebli; mówiąc najogólniej: wszystkich, którzy zajmują się szeroko pojętą edukacją polonistyczną w teorii i w praktyce.

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywanena Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki. Sprawdź informacje o plikach cookies.