Oferta pracy
Rzecznik Prasowy
Współtworzenie i realizacja strategii komunikacji i promocji
Współtworzenie i realizacja strategii komunikacji i promocji
- planowanie komunikacji wydarzeń w mediach
- współpraca z organizatorami wydarzeń programowych i obsługa kluczowych dla muzeum wydarzeń pod kątem relacji z mediami i opinią publiczną
- inicjowanie artykułów, wywiadów i innych informacji w mediach poświęconych działaniom muzeum
- przygotowanie treści dla prasy z uwzględnieniem różnorodnej specyfiki branży medialnej; przygotowanie i dystrybucja komunikatów prasowych do dziennikarzy zarządzanie informacją w sytuacjach kryzysowych, zarówno w relacjach z mediami, jak i wewnątrz muzeum
- nadzór i prowadzenie bazy kontaktów z mediami
- opracowanie koncepcji i realizacja kampanii PR wykorzystującej tradycyjne i nowe media
- budowanie i utrzymywanie relacji z przedstawicielami mediów, władzami oraz instytucjami naukowymi i opinią publiczną -
zakup narzędzi do monitorowania mediów konwencjonalnych i społecznościowych
- monitorowanie mediów i reagowanie na zaistniałe wydarzenia medialne oraz zapytania od mediów
- przygotowanie i monitorowanie pism sprostowujących informacje w mediach, przygotowanie treści polemik
- przygotowywanie komentarzy, odpowiedzi na zapytania mediów, konsultowanie treści do autoryzacji i udostępnianie informacji na temat wydarzeń i działalności muzeum
- przygotowywanie wystąpień publicznych i wywiadów kluczowych pracowników muzeum
- zakup i koordynacja powstawania artykułów sponsorowanych, płatnych treści promocyjnych w ramach koordynowanych kampanii PR w mediach tradycyjnych i elektronicznych o charakterze PR-owym zgodnie z PZP
- organizowanie i prowadzenie konferencji prasowych, wydarzeń okolicznościowych i spotkań
- przygotowywanie materiałów prasowych oraz treści wystąpień publicznych;
- tworzenie i koordynacja umów o charakterze PR
- koordynacja nagrań filmowych, telewizyjnych i sesji zdjęciowych usługodawców własnych i zewnętrznych na terenie muzeum - obsługa social mediów (Facebook, Twitter, Instagram, Youtube) -
- redakcja i publikacja postów, wydarzeń PR, konferencji prasowych, zdjęć, odpowiadanie na posty, relacjonowanie w czasie wydarzeń, weryfikacja komentarzy innych użytkowników związanych z działaniami PR i nadzór nad ich publikacją;
- przygotowywanie raportów medialnych oraz dotyczących impaktu projektów Muzeum w mediach;
- przeprowadzenie analizy rynku, stały monitoring oraz komunikacji otoczenia branżowego oraz budowanie wizerunku i opieka nad marką muzeum;
- prowadzenie i aktualizacja informacji na stronie internetowej w zakładce „dla mediów”.
Wymagania:
- wykształcenie wyższe preferowane kierunki z zakresu komunikacji lub dziennikarstwa;
- minimum 3-letnie doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku;
- doświadczenie we współpracy z mediami;
- doskonałe posługiwanie się polszczyzną i językiem angielskim w mowie i piśmie;
- swoboda w wystąpieniach publicznych - wystąpienia publiczne przed kamerą, umiejętność prowadzenia prezentacji i konferencji prasowych;
- doświadczenie w pisaniu i redagowaniu informacji prasowych;
- umiejętność tworzenia i realizacji krótko - i długoterminowych planów współpracy z mediami;
- znajomość przepisów Prawa Prasowego; - wysoko rozwinięte zdolności komunikacyjne i interpersonalne;
- wysoka kultura osobista;
- doskonała znajomość rynku medialnego w Polsce;
-doskonała znajomość narzędzi PR i umiejętność wykorzystywania ich w praktyce;
- bardzo dobra organizacja pracy i umiejętności samodzielnego zarządzania projektami;
- umiejętność pracy pod presją czasu i w stresie;
- otwartość i innowacyjność w podejściu do realizowanych zadań.
Mile widziane:
- wiedza na temat historii i kultury regionu; -
doświadczenie w pracy w instytucjach kultury;
- doświadczenie w komunikacji kryzysowej;
- doświadczenie w zarządzaniu zespołem.
Oferujemy: • stabilną pracę w interdyscyplinarnym środowisku; • wpływ na kreowanie wizerunku Muzeum; • szkolenia, konferencje, warsztaty podnoszące kwalifikacje zawodowe; • pracę w największej instytucji kultury w województwie śląskim.
Zainteresowanych prosimy o złożenie ofert zawierających: • cv • list motywacyjny w terminie do 10 czerwca 2018 r. Oferty prosimy przesyłać drogą elektroniczną na adres: rekrutacja@muzeumslaskie.pl, z podanym w tytule wiadomości znakiem referencyjnym: RP/DP/MŚ Muzeum skontaktuje się do 15.06.2018 z wybranymi na podstawie przesłanych aplikacji osobami Na zgłoszeniu należy dopisać zgodę na „przetwarzanie przez Muzeum Śląskie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji”(Ustawa z dn. 29 sierpnia 1997 o ochronie danych osobowych, Dz.U. Nr 133,poz. 883 ze zm.)
Informacje
Zobacz także
Specjalista/Specjalistka ds. PR
Uniwersytet SWPS poszukuje specjalisty (Mid / Regular), młodszego specjalisty (Junior) w obszarze public relations.
Specjalista/specjalistka ds. komunikacji i współpracy z mediami w Dziale Promocji Muzeum Literatury
Dyrektor Muzeum Literatury im. Adama Mickiewicza ogłasza nabór kandydatów na wolne stanowisko pracy w Muzeum Literatury im. Adama Mickiewicza, Rynek Starego Miasta 20, 00-272 Warszawa
Starszy Specjalista ds. Komunikacji
Polskie Elektrownie Jądrowe sp. z o.o. poszukuje specjalisty do pracy na pełen etat związanej z budową pierwszej polskiej elektrowni jądrowej.
Ekspert ds. Social Media
Polskie Elektrownie Jądrowe poszukują osoby pracującej w obszarze planowania i realizacji działań komunikacyjnych związanych z budową pierwszej polskiej elektrowni jądrowej.