Projekt badawczy
Współczesny "jedwabny szlak" do języka i kultury polskiej w Chinach
Projekt w ramach programu Promocja Języka Polskiego NAWA realizują wspólnie Zespół Literatura a Glottodydaktyka IBL PAN (Lider) i Jilin International Studies University (JISU) w Changchun (Partner).
Celem projektu jest:
- promocja języka i kultury polskiej oraz budowanie prestiżu naszego kraju poza Polską,
- zwiększenie zainteresowania Polską oraz podniesienie motywacji do nauki języka polskiego poprzez stworzenie odpowiednich, dedykowanych materiałów edukacyjnych, uwzględniających potrzeby językowe oraz dydaktyczne studentów chińskich,
- budowanie prestiżu Polski w Chinach dzięki szeroko zakrojonej promocji projektu w mediach społecznościowych zarówno chińskich, jak i polskich,
- wzmocnienie kompetencji metodycznych i pedagogicznych lektorów na uczelni partnerskiej,
- stworzenie materiałów edukacyjnych, które posłużą nauczaniu języka polskiego jako obcego zarówno studentów, jak i wskażą metodykę nauczania lektorom chińskim.
Projekt odpowiada na potrzeby studentów oraz lektorów uczelni partnerskiej, gdzie brakuje specjalistycznych, dedykowanych materiałów edukacyjnych. Materiały te w formie podręcznika wspomogą nauczanie języka polskiego jako obcego w kontekście kulturowym, interkulturowym, wskażą (dzięki specjalnie napisanym esejom na temat współczesnego jedwabnego szlaku do języka i kultury polskiej) drogę do podniesienia jakości kształcenia oraz wzajemnych kontaktów edukacyjnych i handlowych, które tak istotne są na tego typu uczelni jak Uniwersytet Studiów Międzynarodowych Jilin (JISU), gdzie stawia się na umiędzynarodowienie i kontakty z wieloma krajami.
Informacje
Zobacz także
Język, tożsamość, kultura - polski level up
Projekt jest realizowany w ramach programu Promocja Języka Polskiego NAWA przez IBL PAN wraz z Polskim Uniwersytetem na Obczyźnie - Zakładem Nauczania Języka i Kultury Polskiej.
Warszawa i Ryga w piosence na lekcjach języka polskiego jako obcego
Celem projektu jest rozwój kompetencji językowych studentów oraz kompetencji dydaktycznych lektorów i wykładowców języka polskiego jako obcego Uniwersytetu Łotewskiego z wykorzystaniem piosenek o Warszawie i Rydze w języku polskim.
Język polski 2.0 - zastosowanie nowoczesnych technologii w nauczaniu języka polskiego
Zapraszamy lektorów jpjo do zapoznania się z bezpłatną publikacją "Język polski 2.0 - zastosowanie nowoczesnych technologii w nauczaniu języka polskiego, która jest podsumowaniem projektu współfinansowanego w ramach sprawowania opieki Senatu Rzeczypospolitej Polskiej nad Polonią i Polakami za granicą.
"Ryby, żaby i raki" czy "Rupaki"? Złota dziesiątka poezji dla dzieci na lekcjach języka polskiego jako obcego/drugiego
Celem projektu jest kształcenie studentów (przyszłych nauczycieli) i lektorów jpjo/2, w tym wykładowców metodyki uczenia (się) jpjo/2, z zakresu nauczania dzieci z Ukrainy z wykorzystaniem polskiej poezji dla dzieci (10-12 lat) (4,5,6 klasa).