Projekt badawczy
Język, tożsamość, kultura - polski level up
Projekt jest realizowany w ramach programu Promocja Języka Polskiego NAWA przez IBL PAN wraz z Polskim Uniwersytetem na Obczyźnie - Zakładem Nauczania Języka i Kultury Polskiej.
Cele projektu:
1. Stworzenie specjalistycznych materiałów edukacyjnych:
- podręcznika "Język, tożsamość, kultura - polski level up" oraz
- przewodnika metodycznego "200 sposobów jak skutecznie przygotować uczniów do egzaminu A-Level", dostosowanych do potrzeb studentów studiów podyplomowych oraz lektorów BASEES (The British Association for Slavonic and East European Studies) i nauczycieli podnoszących kwalifikacje zawodowe na PUNO, przygotowujących do egzaminu A-Level,
2. Wzmocnienie kompetencji pedagogicznych studentów, przyszłych nauczycieli języka polskiego oraz byłych studentów a obecnie praktykujących nauczycieli (poszerzających swoje kompetencje na PUNO), poprzez dostarczenie narzędzi wspierających efektywne nauczanie języka polskiego,
3. Promocja polskiego języka i kultury polskiej wśród polonijnej młodzieży. Zwiększenie ich zainteresowania Polską oraz podniesienie motywacji do nauki języka polskiego
poprzez uzyskanie punktacji (z egzaminu A-Level) pozwalającej dostać się na uczelnie brytyjskie (UKS),
4. Budowanie prestiżu Polski w Wielkiej Brytanii dzięki szeroko zakrojonej promocji projektu w mediach społecznościowych czy mediach polonijnych oraz odpowiednim materiałom edukacyjnym zgodnym z wymaganiami egzaminu A-Level.
Informacje
Zobacz także
Współczesny "jedwabny szlak" do języka i kultury polskiej w Chinach
Projekt w ramach programu Promocja Języka Polskiego NAWA realizują wspólnie Zespół Literatura a Glottodydaktyka IBL PAN (Lider) i Jilin International Studies University (JISU) w Changchun (Partner).
Język, tożsamość, kultura. Wśród młodzieży polonijnej w Wielkiej Brytanii
Celem projektu jest podniesienie jakości nauczania języka polskiego jako odziedziczonego/drugiego/obcego w Wielkiej Brytanii. Planujemy wykłady i warsztaty dla studentów (przygotowujących się do pracy nauczyciela bądź już pracujących jako nauczyciele języka odziedziczonego/drugiego/obcego w Wielkiej Brytanii), a kształcących się na Polskim Uniwersytecie na Obczyźnie w Londynie.
Język polski 2.0 - zastosowanie nowoczesnych technologii w nauczaniu języka polskiego
Zapraszamy lektorów jpjo do zapoznania się z bezpłatną publikacją "Język polski 2.0 - zastosowanie nowoczesnych technologii w nauczaniu języka polskiego, która jest podsumowaniem projektu współfinansowanego w ramach sprawowania opieki Senatu Rzeczypospolitej Polskiej nad Polonią i Polakami za granicą.
Kobieca strona poezji, czyli przez wiersze do języka
Kobieca strona poezji, czyli przez wiersze do języka to projekt, którego celem jest zachęcenie studentów kierunków filologicznych, a także kandydatów na studia do zainteresowania się językiem polskim, polską kulturą, ze szczególnym uwzględnieniem współczesnej poezji polskiej.