Полонистический бюллетень

Статья / интервью

17.10.2020

Atlas Literatury Zagłady (Atlas of Holocaust Literature)

Zachęcamy do zapoznania się z najnowszą kolekcją cyfrową Nowej Panoramy Literatury Polskiej (http://nplp.pl/kolekcja/atlas-zaglady/) i obejrzenia filmu na jej temat!

Z uwagi na finansowanie filmu ze środków Shape-ID: Shaping Interdisciplinary Practices in Europe jest on tworzony w języku angielskim.
 

Projekt „Warszawa — Atlas Literatury Zagłady – kolekcja cyfrowa na platformie Nowa Panorama Literatury Polskiej (NPLP.PL). Na podstawie świadectw z czasu okupacji” zrealizowano przy wsparciu finansowym Biura Kultury Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy w ramach konkursu Dziedzictwo kulturalne i współczesna tożsamość Warszawy (2019).

Kierownik projektu/ Project managers: Jacek Leociak, Bartłomiej Szleszyński

Merytoryczna koncepcja treści/ Concept of content : Jacek Leociak,

Koncepcja kolekcji cyfrowej / Concept of digital collection: Bartłomiej Szleszyński

Koordynacja projektu/Project Coordination: Kajetan Mojsak

Autor haseł w module „Wydarzenia”/Authorship of entries in „Events” module: Jacek Leociak

Kwerendy i przygotowanie treści w module „Miejsca” i Osoby”/ Queries and preparation of content in „Places” and „People” modules: Aleksandra Engler-Malinowska, Aleksandra Karkowska-Rogińska, Dorota Krawczyńska, Bartłomiej Krupa, Jacek Leociak, Paweł Rams, Bartłomiej Starnawski

Koncepcja struktury, funkcjonalności i mechaniki kolekcji cyfrowej / The concept of structure, functionality and mechanics of the digital collection: Bartłomiej Szleszyński, Agnieszka Szulińska, Konrad Niciński, Paweł Rams, Kajetan Mojsak

Oprawa graficzna i przetwarzanie elementów wizualnych/Graphic design, processing of visual elements: Agnieszka Zalotyńska

Wprowadzanie treści, grafik i map do kolekcji, linkowanie/ Content, graphics & maps input, linking: Kajetan Mojsak, Paweł Rams, Bartłomiej Szleszyński, Katarzyna Jarzyńska, Renata Rokicka

Koncepcja map/ The concept of maps: Konrad Niciński, Agnieszka Zalotyńska

Stworzenie map/ Creation of maps: Agnieszka Zalotyńska

Kartograf/Cartographer: Paweł Weszpiński

Pozyskanie fotografii / Photos acqusition: Konrad Niciński, Kajetan Mojsak

Fotografie/ Photos: Żydowski Instytut Historyczny

Testy i korekty/ Tests, corrections: Agnieszka Szulińska

Prace programistyczne/ Programming: Krzysztof Goliński, Maciej Kalczyński

Информация

Дата размещения:
17 октября 2020; 15:59 (Mariola Wilczak)
Дата правки:
17 октября 2020; 16:08 (Mariola Wilczak)

Смотреть также

24.01.2024

Jak czytać monografie cyfrowe. Przykłady skutecznych narzędzi i ciekawych projektów cyfrowych kolekcji humanistycznych

Pomimo ogromnych zmian, jakie zaszły w sposobach komunikacji w nauce w ostatnich latach, głównym sposobem rozpowszechniania wiedzy, a także wyników prowadzonych badań, w naukach humanistycznych nadal pozostaje drukowana monografia. Coraz częściej, w konsekwencji sposobu przeprowadzania ewaluacji, badacze zajmujący się szeroko rozumianą kulturą publikują artykuły w czasopismach. Redakcje tychże próbują odpowiedzieć (...)

07.03.2022

Saving Ukrainian Cultural Heritage Online [Ratowanie ukraińskiego dziedzictwa kulturowego w Internecie] (SUCHO)

Grupa ekspertów zajmujących się dziedzictwem kulturowym - bibliotekarzy, archiwistów, badaczy, programistów, podjęła się opracowania identyfikacji i archiwizacji zagrożonych stron, treści cyfrowych i danych w ukraińskich instytucjach zajmujących się dziedzictwem kulturowym. Do przeszukiwania i archiwizowania stron i treści wykorzystuje różne technologie, w tym Wayback Machine (należący do Internet Archive), crawler Browsertrix oraz (...)

08.07.2019

О «Геополонистике» на Университете в Гродне

Международная научная конференция «Восточнославянские культуры в восприятии Мицкевича и польских романтиков» познакомила её участников с проектом «Геополонистика». В конференции принимали участие редакторы «Полонистического Бюллетеня», Ольга Закольская и Пётр Бордзол.

21.04.2020

Historia i sztuka online: przegląd wybranych wystaw i kolekcji cyfrowych

Okres pandemii. Czas, w którym niemożliwym staje się wyjście do galerii sztuki lub muzeum. Warto zatem zapoznać się z możliwościami, jakie dają cyfrowe kolekcje oraz wystawy czy wydarzenia online. Część z nich narodziła się niedawno. Są odpowiedzią świata kultury i sztuki na obecną sytuację. Inne od początku powstawały jako projekty cyfrowe, umożliwiając odbiorcom szybkie i powszechne odkrywanie ciekawych materiałów online z całego świata. (...)

Если вы не хотите, чтобы куки-файлы сохранялись на вашем диске, поменяйте настройки своего браузера Смотреть информацию о куки-файлах