Образовательное предложение
Podyplomowe Studia "Glottodydaktyka. Nauczanie języka polskiego jako obcego" (w 2019/2020 - VI edycja)
Celem studiów jest przekazanie wiedzy oraz umiejętności niezbędnych w zawodzie nauczyciela języka polskiego jako obcego, języka polskiego jako drugiego. Program obejmuje przedmioty, które pozwolą przygotować się do pracy lektora języka polskiego jako obcego na wszystkich poziomach zaawansowania (A1–C2).
Zajęcia prowadzone są przez wybitnych specjalistów, praktyków, trenerów oraz lektorów z wieloletnim doświadczeniem. Studia oferują również praktyki glottodydaktyczne, na których studenci mają lekcje pokazowe, prowadzone przez naszych metodyków, hospitują i sami prowadzą zajęcia z cudzoziemcami w szkole języka polskiego jako obcego.
Studia przeznaczone są dla absolwentów studiów filologicznych oraz innych kierunków humanistycznych zainteresowanych nauczaniem języka polskiego jako obcego.
Kierownik studiów: dr hab. Agata Roćko, prof. IBL PAN
Czas trwania: 2 semestry (192 godziny). Wykłady i ćwiczenia odbywają się raz w miesiącu (piątek w godz. 15.45-19.00, sobota i niedziela w godz. 9.00-16.00).
Absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.
Warunkiem ukończenia studiów jest zaliczenie praktyk glottodydaktycznych oraz napisanie i obrona pracy dyplomowej realizowanej w grupach.
Wybrane przedmioty: Gry i zabawy językowe, grywalizacja i gamifikacja w nauczaniu języka polskiego jako obcego (jpjo); Kultura języka polskiego i normy zachowań językowych; Nowości w dydaktyce światowej – adaptacja na rynek polskiej glottodydaktyki; Nowoczesne technologie w edukacji językowej; Certyfikacja; Elementy prawa dla lektorów; Gramatyka funkcjonalna dla lektorów jpjo; Praca z dziećmi w nauczaniu jpjo; Kultura i tradycja w nauczaniu jpjo; Nauczanie specjalistyczne – jpjo w sferze biznesu; Profil lektora / profile studentów – praktyczne przygotowanie do zawodu: role lektora, praca z grupą, motywacja; Specyfika nauczania jpjo studentów z krajów Dalekiego Wschodu; Testowanie i ewaluacja na lekcji jpjo; Komunikacja międzykulturowa w klasie różnorodnej kulturowo i językowo; Metodyka nauczania jpjo; Specyfika nauczania języka polskiego jako odziedziczonego/drugiego; Warsztat pracy nauczyciela jpjo; Warsztaty emisyjno-logopedyczne dla przyszłych lektorów.
Информация
Смотреть также
Glottodydaktyka. Nauczanie języka polskiego jako obcego. V edycja
Studia przeznaczone są dla absolwentów studiów filologicznych oraz innych kierunków humanistycznych zainteresowanych nauczaniem języka polskiego jako obcego.
Podyplomowe studia glottodydaktyczne. Nauczanie języka polskiego jako obcego
Szkoła Języka i Kultury Polskiej dla Cudzoziemców (SJiKP) oraz Wydział Nauk Humanistycznych zapraszają wszystkich absolwentów kierunkówhumanistycznych do rejestracji na roczne Podyplomowe studia glottodydaktyczne. Nauczanie języka polskiego jako obcego.
Nauczanie języka i kultury polskiej poza Polską
Studia skierowane są do wszystkich uczących lub chcących uczyć języka polskiego i polskiej kultury. Wymagany jest co najmniej stopień licencjata. Cele studiów: Zdobycie umiejętności nauczania dzieci i dorosłych języka polskiego jako obcego, drugiego lub odziedziczonego. Zdobycie wiedzy na temat języka, literatury i metodyki przydatnych w nauczaniu. Uzyskanie lub podniesienie kwalifikacji nauczyciela języka polskiego jako obcego, drugiego lub odziedziczonego.
Nauczanie języka polskiego jako obcego
Celem studiów jest przygotowanie (zależnie od wstępnych kwalifikacji posiadanych przez słuchaczy studiów) do nauczania języka polskiego jako obcego w szkole na każdym etapie nauczania lub do nauczania języka polskiego jako obcego na kursach dla cudzoziemców (w tym imigrantów).