Образовательное предложение
Podyplomowe Studium Edytorstwa Współczesnego UKSW (SEW)
Celem Podyplomowego Studium Edytorstwa Współczesnego UKSW jest nauka redagowania i korekty tekstów, wydawania ich drukiem oraz w formie elektronicznej jako e-booki, w serwisach internetowych, panelach administracyjnych, państwowych, samorządowych, firmowych i prywatnych, w czasopismach, a także przygotowywania prac naukowych i wszelkich dokumentów.
Studium zostało założone w 2000 r. Ukończenie SEW otwiera drzwi kandydatom do pracy w instytucjach kulturalnych, naukowych, internetowych, administracyjnych. Pozwala udoskonalić dotychczasowe umiejętności zawodowe i nauczyć się nowych. Daje podstawy rozwoju osobistych zainteresowań humanistycznych.
Jako akademickie studium drugiego stopnia przygotowuje osoby z wykształceniem wyższym do zawodu redaktora książek i czasopism oraz do współpracy z wydawnictwami i poligrafią.
Wykładowcami są znani profesorowie - specjaliści edytorstwa, redaktorzy, wydawcy, typografowie, pisarze, plastycy, twórcy dziedzin wykorzystujących literaturę (np. filmu), autorzy prac naukowych.
Na podstawie zebranej liczby punktów za ćwiczenia, przygotowane samodzielnie dwie prace redakcyjne, kolokwia i egzamin końcowy Słuchacz po ukończeniu kursu otrzymuje świadectwo.
SEW jest opracowane i prowadzone przez Zakład Edytorstwa i Krytyki Tekstu w Katedrze Oświecenia i Edytorstwa w Instytucie Filologii Polskiej Wydziału Nauk Humanistycznych UKSW.
Zajęcia trwają dwa semestry. Odbywają się w cyklach weekendowych (co 2-3 tygodnie).
W ramach SEW nie ma komputerowych ćwiczeń ze składu tekstów. Tym zajmują się odrębne kursy: Akademicki Kurs Typografii, przeznaczony głównie dla osób z wykształceniem średnim, oraz Akademicki Kurs Fontów.
Na stronie serwisowej SEW Studenci otrzymują materiały do nauki i bieżące informacje, a także zaliczają kolokwia.
Wejście do serwisu SEW jest możliwe tylko na podstawie autoryzacji.
SEW jest adresowane do następujących osób:
- redaktorzy: pracownicy wydawnictw i wykonujący wolny zawód,
- dziennikarze,
- korektorzy,
- wydawcy, właściciele i pracownicy wydawnictw,
- osoby odpowiedzialne w firmach za wydawanie publikacji wewnętrznych,
- pracownicy marketingu i działów reklamy firm,
- pracownicy firm reklamowych,
- pisarze,
- tłumacze,
- nauczyciele,
- drukarze,
- naukowcy (zwłaszcza redaktorzy czasopism naukowych),
- zainteresowani nauką nowego zawodu