Polish Studies Bulletin

Event

Date of the event: 17.11.2017 g.11:30 - 18.11.2017 g.15:30
Added on: 15.11.2017

Dni schulzowskie w Gdańsku i otwarcie portalu „Schulz/forum”

Type of the event:
Conference
City or town:
Gdańsk
Organisers:

Pracownia Schulzowska oraz Fundacja Terytoria Książki zapraszają na Dni Schulzowskie w Gdańsku i otwarcie portalu „Schulz/forum. Kalendarz życia, twórczości i recepcji Brunona Schulza”.

17 listopada (piątek)

sala 1.45 w budynku Wydziału Filologicznego, ul. Wita Stwosza 55

  • 11.30 - Powitanie gości, mowy, zapowiedzi
  • 12.00 - Schulz/forum. Kalendarz życia, twórczości i recepcji Brunona Schulza. Prezentacja i otwarcie portalu (Małgorzata Ogonowska, Małgorzata Groth, Roksana Blech)
  • Odpowiedzi na pytania
  • 12.30 - Branislava Stojanović i jej www.brunoschulz.org
    Rozmowa z twórczynią największego portalu internetowego poświęconego Schulzowi (prowadzenie Jakub Orzeszek, Marcin Romanowski i Katarzyna Warska)
  • Dyskusja
  • 13.30 - przerwa kawowa
  • 14.00 - Publikacje schulzowskie. Premiery

– Bruno Schulz Szkice krytyczne. Dzieła zebrane. Tom 7 (przedstawiają: Włodzimierz Bolecki, Piotr Sitkiewicz, Mirosław Wójcik)
– Serge Fauchereau Fantazmatyczny świat Brunona Schulza (przedstawiają: Paulina Tarasewicz, Stanisław Rosiek)
– „Schulz/Forum”. Zeszyt 9 (przedstawiają: Piotr Millati, Filip Szałasek)
– Jerzy Kandziora Poeta w labiryncie historii. Studia o pisarskich rolach Jerzego Ficowskiego (autoprezentacja)

  • Dyskusja
  • 15.30 - przerwa kawowa
  • 16.00 - Luneta, mapa, libretto. Schulz w trzech odsłonach

– Katarzyna Szalewska: Akwarium i luneta – metaforyka okulocentryczna w twórczości Brunona Schulza
– Maciej Dajnowski: Szpargał, artefakt, fantazmat. Mapa w „Ulicy Krokodyli
– Piotr Maksymowicz: Tekst Brunona Schulza jako libretto a narracja muzyczna w operze Demiurgos Juliusza Łuciuka

  • Dyskusja
  • 17.00 - „a melodia ma swoją wolę, swój uparty rytm”

Koncert Wojciecha Dowgiałły (baryton) i Piotra Maksymowicza (klawesyn) - zapowiedź: Aleksandra Skrzypczyk

  • 17.30 - Zamknięcie pierwszego dnia


18 listopada (sobota)

sala 1.45 w budynku Wydziału Filologicznego, ul. Wita Stwosza 55

Kalendarz mówiony

  • 11.00 - Życie, twórczość...

– Tymoteusz Skiba: Kto napisał Brunona Schulza?
– Piotr Sitkiewicz: „Jednakowoż bez pieniędzy”. Sytuacja finansowa Brunona Schulza
– Jakub Orzeszek: Śmierć (3)

  • Dyskusja
  • 13.30 - przerwa kawowa
  • 14.00 -... i recepcja

– Filip Szałasek: Znać się na Schulzu
– Marcin Romanowski: Pierwsze „Regiony”
– Katarzyna Warska: Szmuglowanie Schulza. Szkolna recepcja pisarza w latach siedemdziesiątych
– Małgorzata Ogonowska: „29 września 2020 roku, wtorek. Zakończyły się prace nad kalendarzem życia, twórczości i recepcji Brunona Schulza, realizowane ze środków NPRH”. O perspektywach trwania projektu bez finansowania

  • Dyskusja
  • 15.30: Podziękowania, pożegnania, zapowiedzi

Information

Address:
sala 1.45 w budynku Wydziału Filologicznego, ul. Wita Stwosza 55

See also

27.04.2015

VII wiatr od morza. Sensacja, prowokacja, skandal - o przekraczaniu kulturowych norm

Ogólnopolska konferencja naukowa: literatura - język - dydaktyka - kultur

27.04.2015

Wielkie Pomorze - społeczności i narody

 

27.05.2015

Rozpoznane. Nazwane. Przedstawione. Świat w polskiej dramaturgii najnowszej

Organizatorzy: Katedra Badań nad Teatrem i Filmem Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Ośrodek Badań nad Polskim Dramatem Współczesnym Instytutu Badań Literackich PAN.

27.05.2015

Światy poza światem. Fantastyka wysokoartystyczna w literaturze i kulturze

Organizatorzy niniejszej konferencji chcieliby zachęcić do pochylenia się nad następującymi problemami: • Polskimi i zachodnimi typologiami gatunków fantastycznych (czyli zarówno fantasy, science fiction, jak i fantastyka grozy, w tym horror, i podobnie dalej); • Kanoniczności fantastyki i przewartościowania opozycji low i high fantasy; • Proliferacji gatunków i subgatunków fantastycznych; • Dominacji kategorii estetycznych w genologii fantastycznej (urban fantasy, dark fan-tasy, steampunk, post-apo, cyberpunk, dieselpunk etc.);  • Relacji tekstów reprezentujących nurty Nowej Fali SF i New Weird do korpusu klasycznej fantastyki; • Korzeni gatunkowych fantastyki (francuska marveilleux, anglosaski realizm fantastyczny czy niemiecki romantyzm); • Inkluzywności fantastyki grozy w kanonie fantastycznym; • Wzmożonej aktywności światotwórczej fantastów (tworzenie encyklopedii, kompendiów, podręczników, atlasów, grafik koncepcyjnych itp.); • Przekładalności konwencji fantastycznych na media pozaliterackie: filmy, gry wideo, komiksy, gry fabularne (w tym LARPy) i transmedia. 

We use cookie files to make the use of our website more convenient for our users. If you do not wish cookie files to be saved on your hard drive, please change the settings of your browser. Read about our cookie policy.