Event
Homo irretitus w szkole
Zakład Dydaktyki Języka i Literatury Polskiej UŁ zaprasza na cykl wykładów prof. Adama Regiewicza.
Szczegółowy harmonogram prezentuje się następująco:
Jak uczy się mózg? czyli nowe media i ludzka percepcja – 30 marca
Wykład poświęcony neurobiologicznym uwarunkowaniom edukacji, zmianom, jakim podlega dzisiaj ludzka percepcja i ich konsekwencjom dla uczenia się
Nowe media – stara szkoła – 4 kwietnia
Wykład poświęcony szkolnej tradycji i wykorzystaniu mediów w edukacji
Kanon i język – 6 kwietnia
Wykład podejmuje kwestie zasadności ujmowania zjawisk popularnych w edukacji w kontekście nowych mediów. Stawia pytanie o rolę kanonu i jego ponownego zdefiniowania oraz języka, w jakim przemawia współczesna kultura.
Koncepcja metaumysłu w szkolnej praktyce – 7 kwietnia
Koniec Galaktyki Gutenberga w szkolnej praktyce. Projekt edukacji opartej na hipertekstowości.
Katedra jako model edukacji – 8 kwietnia
Polisemiotyczność w edukacji. Katedra jako model architektury umysłu i model edukacji.
Information
See also
Kompetencje nauczyciela polonisty we współczesnej szkole. Między schematem a kreatywnością
Zakład Edukacji Polonistycznej i Kształcenia Ustawicznego Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego ma zaszczyt zaprosić na ogólnopolską interdyscyplinarną konferencję naukową "Kompetencje nauczyciela polonisty we współczesnej szkole. Między schematem a kreatywnością", która odbędzie się w dniach 8 i 9 listopada 2018 roku w Warszawie.
Nauczanie praktyczne w naukach społecznych. Edukacja medialna – nowe metody dydaktyczne
Praktyczne nauczanie w naukach społecznych jest bardzo modne, jak i konieczne. Od kilku lat można zaobserwować w Polsce tendencję do wdrażania tak zwanej metody projektowej. Szczególnie w naukach społecznych i humanistycznych projekty coraz częściej zastępują stresujące egzaminy i zaliczenia. Jednak nowe media wymuszają na wykładowcach ciągłe dokształcanie i stosowanie dużo bardziej atrakcyjnych form prowadzenia zajęć. Wymiana doświadczeń wykładowców-praktyków w tym zakresie wydaje się koniecznością. W trakcie konferencji chcemy poruszyć wiele zagadnień praktycznych, które przekładają się bezpośrednio na jakość nauczania, nie tylko w szkołach wyższych.
Media a edukacja. Człowiek – mediakreator
Tegoroczna, dziesiąta już, konferencja z cyklu "Media a edukacja", odnosi się tematycznie do roli człowieka w świecie mediów. Konferencje te, organizowane w Poznaniu od 1997 roku przez Zakład Technologii Kształcenia Wydziału Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Polskie Towarzystwo Technologii i Mediów Edukacyjnych oraz, od kilku lat, przy współudziale Uniwersytetu Rzeszowskiego, od początku istnienia stanowią miejsce refleksji naukowej nad edukacją medialną.
Rola edukacji (nie tylko) polonistycznej w promocji czytelnictwa
Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli oraz Instytut Polonistyki i Kulturoznawstwa (Wydział Filologiczny US)