Event
Kongres Kompetencji Cyfrowych
Pierwsze ogólnopolskie spotkanie społeczności profesjonalistów edukacji cyfrowej KOMET@. Przestrzeń dyskusji specjalistów - praktyków i badaczy - o najważniejszych problemach, wyzwaniach transformacyjnych i możliwościach współpracy. Miejsce otwarte na oddolne propozycje, pomysły i idee.
Ramy programowe Kongresu: kometa.edu.pl/kometa_program.pdf
1. Krytyczne wyzwania edukacji cyfrowej 2018
- diagnoza poziomu kompetencji cyfrowych w Polsce
- główne problemy edukacji cyfrowej na tle wyzwań rozwojowych kraju
- pomysły, idee, modele rozwoju kompetencji cyfrowych różnych grup
- cyfrowe środowisko edukacji vs. cyberzagrożenia
- dyskusja nad pakietem must-do w edukacji cyfrowej w Polsce
2. Badania nad edukacją cyfrową
- „inwentaryzacja” projektów badawczych: 2016 – 2018
- wyniki badań przez ich Autorów
- dyskusja nad priorytetami badawczymi w kontekście kompetencji dla rozwoju
3. Cybermetodyka epoki smartfona
- przyczyny niskiej absorpcji TIK w szkołach
- stan e-learningu w szkolnictwie wyższym – nowe inicjatywy MOOC
- metody i narzędzia cyberdydaktyczne w pipeline nowoczesnej edukacji
- dyskusja nad sposobami upowszechnienia TIK w codziennej praktyce uczenia się
4. Rewolucja eduzmieniaczy czy zmiany systemowe?
- kompetencje cyfrowe w szkole a awans zawodowy i doskonalenie zawodowe nauczycieli z certyfikacją kompetencji cyfrowych w tle
- szkoły cyfrowej transformacji – „dajemy radę” w polskich warunek
- wnioski z projektów strategicznych: Cyfrowa Szkoła, Aktywna Tablica i e-Podręczniki oraz projektów RPO w województwach
- dyskusja nad potrzebami transformacji cyfrowej w edukacji jako obowiązku władz publicznych
5. Kompetencje cyfrowe dla rozwoju Polski
- postulat innowacyjnej gospodarki i Przemysłu 4.0 vs. niski poziom kompetencji cyfrowych w Polsce
- katastrofa cywilizacyjna: 9 milionów analfabetów cyfrowych 50+
- wnioski z projektów integracji cyfrowej z lat 2010-2015 i działania 3.1 PO Polska cyfrowa
- programowanie w szkole – mity a rzeczywistość
- dyskusja o modelu organizacyjno-zarządczym edukacji cyfrowej w Polsce i sposobach zwiększenia skuteczności projektów na tym polu
6. Rozwój sieci edukacji cyfrowej Komet@
- zaplanowanie działań sieci KOMET@ do marca 2019 r.
- opracowanie white paper jako społecznego wkładu w polską strategię rozwoju kompetencji cyfrowych
- dyskusja plenarna nad wizerunkiem sieci, „pakietem korzyści” dla członków, działaniami zapewniającymi skuteczność działania
Wszelkie propozycje, uwagi i sugestie programowe można zgłaszać na adres: kontakt@kometa.edu.pl
Information
See also
Czytelnicy - zasoby informacji i wiedzy. Tradycja i przemiany w czasach kultury cyfrowej i Internetu
Organizatorzy: Instytut Informacji Naukowej i Bibliotekoznawstwa Uniwersytetu Marii Curie – Skłodowskiej w Lublinie, Biblioteka Główna Uniwersytetu Marii Curie - Skłodowskiej oraz Zespół Historii Książki i Bibliotek przy Komitecie Nauk Historycznych Polskiej Akademii Nauk
Premiera raportu "Edukacja zdalna w czasie pandemii" (II edycja)
Od sierpnia do początku października Centrum Cyfrowe wraz z partnerami – Centrum Edukacji Obywatelskiej i Fundacją Szkoła z Klasą – przeprowadziło badanie podsumowujące doświadczenia nauczycielek i nauczycieli ze zdalną edukacją. Wśród ponad 700 respondentów znaleźli się nauczyciele i nauczycielki ze szkół podstawowych, ponadpodstawowych oraz szkół branżowych. Prezentacja wyników raportu „Edukacja zdalna w czasie pandemii. Edycja II” odbędzie się 24 listopada o 11:00 na platformie Zoom.
Cyfrowa kartografia literatury / trzecie seminarium z cyklu: Nowa Panorama Literaturoznawstwa Cyfrowego
Zespół Nowej Panoramy Literatury Polskiej serdecznie zaprasza na trzecie seminarium z cyklu „Nowa Panorama Literaturoznawstwa Cyfrowego”. Jego tematem będzie Cyfrowa kartografia literatury.
Konferencja DARIAH-PL „Humanistyka Cyfrowa – badanie tekstów, obrazów i dźwięku”
PROGRAM KONFERENCJI