Polish Studies Bulletin
Date of the event: 18.05.2019 - 18.05.2019
Added on: 25.04.2019

V Dyktando Uniwersyteckie 2019

Type of the event:
Competition
City or town:
Szczecin

Rektor US, prof. dr hab. Edward Włodarczyk i prof. dr hab. Ewa Kołodziejek z Wydziału Filologicznego US, zapraszają mieszkańców województwa zachodniopomorskiego i studentów wszystkich szczecińskich uczelni do udziału w V Dyktandzie Uniwersyteckim 2019, które odbędzie się w sobotę, 18 maja, w ramach Święta Uniwersytetu Szczecińskiego.

 

 

Ruszyły zapisy na V Dyktando Uniwersyteckie

 

Rejestracja trwa od 23 kwietnia do 15 maja, do godz. 23:59.

Formularz zgłoszeniowy oraz regulamin dostępne są na stronie internetowej: www.swietous.usz.edu.pl/dyktando.
Liczba uczestników ograniczona jest do 150 osób, decyduje kolejność zgłoszeń.

 

Otwarta formuła ortograficznych zmagań umożliwia zdobycie zaszczytnego tytułu Uniwersyteckiego Mistrza Ortografii oraz cennych nagród finansowych:
pierwsza nagroda to 3 000 zł, druga – 2 000 zł, a trzecia – 1 000 zł.

Uczestnicy konkursu również i w tym roku spodziewać się mogą tekstu związanego tematycznie ze Szczecinem i Pomorzem.

 

Dyktando Uniwersyteckie, którego inicjatorką jest prof. dr hab. Ewa Kołodziejek, ma charakter cykliczny i tworzy nową regionalną tradycję corocznych zmagań z polską ortografią. Pierwszy raz odbyło się w maju 2015 roku z okazji XXX-lecia Uniwersytetu Szczecińskiego.

Information

Application deadline for participants:
15.05.2019

See also

27.04.2015

VII wiatr od morza. Sensacja, prowokacja, skandal - o przekraczaniu kulturowych norm

Ogólnopolska konferencja naukowa: literatura - język - dydaktyka - kultur

27.04.2015

Wielkie Pomorze - społeczności i narody

 

27.05.2015

Rozpoznane. Nazwane. Przedstawione. Świat w polskiej dramaturgii najnowszej

Organizatorzy: Katedra Badań nad Teatrem i Filmem Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Ośrodek Badań nad Polskim Dramatem Współczesnym Instytutu Badań Literackich PAN.

27.05.2015

Światy poza światem. Fantastyka wysokoartystyczna w literaturze i kulturze

Organizatorzy niniejszej konferencji chcieliby zachęcić do pochylenia się nad następującymi problemami: • Polskimi i zachodnimi typologiami gatunków fantastycznych (czyli zarówno fantasy, science fiction, jak i fantastyka grozy, w tym horror, i podobnie dalej); • Kanoniczności fantastyki i przewartościowania opozycji low i high fantasy; • Proliferacji gatunków i subgatunków fantastycznych; • Dominacji kategorii estetycznych w genologii fantastycznej (urban fantasy, dark fan-tasy, steampunk, post-apo, cyberpunk, dieselpunk etc.);  • Relacji tekstów reprezentujących nurty Nowej Fali SF i New Weird do korpusu klasycznej fantastyki; • Korzeni gatunkowych fantastyki (francuska marveilleux, anglosaski realizm fantastyczny czy niemiecki romantyzm); • Inkluzywności fantastyki grozy w kanonie fantastycznym; • Wzmożonej aktywności światotwórczej fantastów (tworzenie encyklopedii, kompendiów, podręczników, atlasów, grafik koncepcyjnych itp.); • Przekładalności konwencji fantastycznych na media pozaliterackie: filmy, gry wideo, komiksy, gry fabularne (w tym LARPy) i transmedia. 

We use cookie files to make the use of our website more convenient for our users. If you do not wish cookie files to be saved on your hard drive, please change the settings of your browser. Read about our cookie policy.