Event
V Olimpiada Wiedzy o Mediach – etap okręgowy na Uniwersytecie Zielonogórskim
Uczniowie w całej Polsce w piątek w samo południe usiądą w uniwersyteckich ławkach, by napisać test z wiedzy o mediach. To już V edycja Olimpiady Wiedzy o Mediach. Jak idą przygotowania na Uniwersytecie Zielonogórskim?
Do zawodów w województwie lubuskim zakwalifikowało się 30 uczestników, do etapu centralnego przejdzie najlepszych 10. – Etap okręgowy to przede wszystkim test wyboru, ale przygotowaliśmy także atrakcje – mówią organizatorzy z Zielonej Góry. Jedną z nich jest spotkanie z Eugeniuszem Kurzawą, zielonogórskim redaktorem, pisarzem, poetą, który opowie o historii lubuskiej prasy.
Celem Olimpiady jest popularyzacja wiedzy z zakresu nauki o mediach oraz promocja edukacji medialnej. Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych – walczyć będą o 48 indeksów na studia dziennikarskie w renomowanych wyższych uczelniach, o cenne nagrody rzeczowe, ufundowane przez sponsorów (m.in: smartbooki, aparaty fotograficzne, zegarki) oraz o starze w redakcjach na terenie całego kraju. Nagrody otrzymają także trzy szkoły, z których najwięcej uczestników zakwalifikuje się do II etapu.
Patronat nad Olimpiadą objęła Minister Edukacji Narodowej, Anna Zalewska oraz Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Jarosław Gowin.
Na zdjęciu: Gabinet dyrektora Instytutu Filologii Polskiej na Uniwersytecie Zielonogórskim. Na uczestników Olimpiady czekają już nagrody.
Information
See also
VII wiatr od morza. Sensacja, prowokacja, skandal - o przekraczaniu kulturowych norm
Ogólnopolska konferencja naukowa: literatura - język - dydaktyka - kultur
Wielkie Pomorze - społeczności i narody
Rozpoznane. Nazwane. Przedstawione. Świat w polskiej dramaturgii najnowszej
Organizatorzy: Katedra Badań nad Teatrem i Filmem Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Ośrodek Badań nad Polskim Dramatem Współczesnym Instytutu Badań Literackich PAN.
Światy poza światem. Fantastyka wysokoartystyczna w literaturze i kulturze
Organizatorzy niniejszej konferencji chcieliby zachęcić do pochylenia się nad następującymi problemami: • Polskimi i zachodnimi typologiami gatunków fantastycznych (czyli zarówno fantasy, science fiction, jak i fantastyka grozy, w tym horror, i podobnie dalej); • Kanoniczności fantastyki i przewartościowania opozycji low i high fantasy; • Proliferacji gatunków i subgatunków fantastycznych; • Dominacji kategorii estetycznych w genologii fantastycznej (urban fantasy, dark fan-tasy, steampunk, post-apo, cyberpunk, dieselpunk etc.); • Relacji tekstów reprezentujących nurty Nowej Fali SF i New Weird do korpusu klasycznej fantastyki; • Korzeni gatunkowych fantastyki (francuska marveilleux, anglosaski realizm fantastyczny czy niemiecki romantyzm); • Inkluzywności fantastyki grozy w kanonie fantastycznym; • Wzmożonej aktywności światotwórczej fantastów (tworzenie encyklopedii, kompendiów, podręczników, atlasów, grafik koncepcyjnych itp.); • Przekładalności konwencji fantastycznych na media pozaliterackie: filmy, gry wideo, komiksy, gry fabularne (w tym LARPy) i transmedia.