Promoted
Recently added
Język, tożsamość, kultura. Wśród młodzieży polonijnej w Wielkiej Brytanii
The Institute of Literary Research PAN | The Polish University Abroad in LondonCelem projektu jest podniesienie jakości nauczania języka polskiego jako odziedziczonego/drugiego/obcego w Wielkiej Brytanii. Planujemy wykłady i warsztaty dla studentów (przygotowujących się do pracy nauczyciela bądź już pracujących jako nauczyciele języka odziedziczonego/drugiego/obcego w Wielkiej Brytanii), a kształcących się na Polskim Uniwersytecie na Obczyźnie w Londynie.
Norwid w Wielkiej Brytanii
Historia i teoria sztuki, sztuki plastyczne, kultura wizualna | Krytyka i interpretacja literacka | Metodyka i dydaktyka nauczania literatury i języka, glottodydaktyka, kultura języka | Nauki filologiczne | Literaturoznawstwo The Polish University Abroad in London | Związek Pisarzy Polskich na Obczyźnie ZPPnOCyprian Norwid okazał się nieoczekiwanym wyzwaniem – i wezwaniem – dla literatury i kultury polskiej. Mimo ponad stuletnich wysiłków czytelniczych oraz interpretacyjnych nie został do końca zdefiniowany jako człowiek i artysta; co więcej: w wielu aspektach jest dla nas nadal zagadką. W głównym kręgu naszych zainteresowań pozostają, najogólniej mówiąc, trzy perspektywy ukazujące Norwida jako człowieka, twórcę oraz emigranta.
Demokracja oddolna w Polsce – utopia czy szansa?
The Polish University Abroad in LondonW Polsce obywateli przekonuje się, że możliwość wrzucenia do urny kartki do głosowania raz na kilka lat jest podstawą demokracji. Ale czy polscy obywatele, dzięki udziałowi w wyborach i głosowaniu na określone partie i ugrupowania polityczne, mają rzeczywisty wpływ na stanowione w polskim państwie prawo? Przecież to system prawny winien być odbiciem umowy społecznej zawartej z woli wszystkich Polaków, zgodnie z którą powinny być sprawowane rządy w Państwie. Zakład Kultury Politycznej i Badań nad Demokracją na Polskim Uniwersytecie na Obczyźnie PUNO w Londynie i Obywatelski Think Thank zainicjowały wspólnie ogólnopolski program badawczy na temat stanu i perspektyw rozwoju demokracji w Polsce.
Projekt TICASS: Technologie obrazowania w komunikacji, sztuce i naukach społecznych
Historia i teoria sztuki, sztuki plastyczne, kultura wizualna | Nauki filozoficzne | Filmoznawstwo i media audiowizualne | Kulturoznawstwo (w tym: współczesne studia kulturowe i antropologiczno-kulturowe) | Socjologia | Nauki o poznaniu i komunikacji społecznej | Architektura i urbanistyka The Polish University Abroad in London | Akademia Sztuki w SzczecinieTechnologie wizualne mają ważne znaczenie dla repertuaru najistotniejszych ludzkich kompetencji, ponieważ wraz z nimi pojawia się nowy język wizualnej narracji oraz nowy sposób odczytywania znaków wizualnych. Aby rozpoznać i opisać możliwości i ograniczenia charakterystyczne dla technologii wizualnych we współczesnej ikonosferze, badacze instytucji partnerskich w ramach projektu TICASS, stawiają sobie następujące pytania: Jak ludzie w róznych miastach postrzegają i odczytują znaki wizualne, ikony, kody QR, obrazy dziagnostyczne i grafiki cyfrowe? Jak technologie wizualne funkcjonują w róznych miastach, krajach i kontynentach?