Wydarzenie
Dylematy teoretyczne i praktyczne w logopedii /XVII Ogólnopolska Konferencja Logopedyczna
Na konferencję zapraszają Zakład Logopedii i Emisji Głosu Instytutu Polonistyki Stosowanej Uniwersytetu Warszawskiego we współpracy z Akademią Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie oraz Sekcją Logopedyczną Towarzystwa Kultury Języka.
Konferencja odbędzie się w dniach 4-5 grudnia 2021 roku w formie zdalnej.
Cykliczne konferencje logopedyczne wpisują się w ponad czterdziestoletnią tradycję ośrodka warszawskiego. W tym roku zapraszamy do przesyłania wystąpień i propozycji warsztatów o następującej tematyce:
- zaburzenia rozwojowe i nabyte mowy i języka u dzieci i młodzieży,
- język i komunikacja w okresie późnej dorosłości – norma i patologia,
- percepcja słuchowa jako podstawa kompetencji językowej i komunikacyjnej,
- trudności w czytaniu i pisaniu jako przedmiot logopedii,
- milczenie i mówienie nie tylko w kontekście niepłynności mówienia,
- norma – odchylenie od normy – zaburzenie w kontekście wielojęzyczności,
- zaburzenia komunikacji w ASD – objaw osiowy czy peryferyjny.
Chęć bezpłatnego udziału biernego w konferencji można zgłaszać do 30 listopada 2021 r., wypełniając formularz zgłoszeniowy dostępny pod adresem: https://forms.gle/mk4Di7j7GPaQVQXv7
Komitet Organizacyjny Konferencji
- Prezes Towarzystwa Kultury Języka, prof. dr hab. Józef Porayski-Pomsta
- Kierownik Zakładu Logopedii i Emisji Głosu Instytutu Polonistyki Stosowanej UW, dr hab. Olga Jauer-Niworowska
- Kierownik Zakładu Logopedii i Lingwistyki Edukacyjnej Instytutu Rozwoju Człowieka i Edukacji Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie, dr Danuta Emiluta-Rozya
Informacje
Zobacz także
Mózg – język – komunikacja
Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w konferencji organizowanej przez Zakład Leksykologii i Logopedii IFP UAM oraz Polski Związek Logopedów, o/Wielkopolski. Konferencja odbędzie się 20 paździenika 2016 w Poznaniu, Collegium Maius, ul. Fredry 10. Zapraszamy do udziału w konferencji logopedów, neurologopedów, psychologów, pedagogów, fizjoterapeutów i wszystkich zainteresowanych diagnozą i terapią zaburzeń mowy i języka u dzieci oraz osób dorosłych.
V Ogólnopolska Konferencja Logopedyczna
19 listopada w Warszawie odbędzie się V Ogólnopolska Konferencja Logopedyczna Uczestnicy konferencji będą mogli zgłębić swoją wiedzę w takich obszarach, jak: metody diagnozowania i terapii logopedycznej dzieci z zaburzeniami autystycznymi terapia zaburzeń komunikacji, metoda krakowska, komunikacja alternatywna i wspomagająca Program konferencji: Panel 1 Metody diagnozowania autyzmu Wczesna diagnoza autyzmu Wywiad i obserwacja – cele i formy obserwacji dziecka Narzędzia wykorzystywane w badaniach przesiewowych i rozpoznawaniu ryzyka ASD Autyzm i zaburzenia podobne – różnice i przeciwieństwa PANEL 219 Metody terapii logopedycznej dostosowane do potrzeb pacjentów z zaburzeniami autystycznymi 1. Terapia zaburzeń komunikacji u dzieci autystycznych
Logopedia wobec wyzwań i zagrożeń XXI wieku
Rosnąca liczba osób z zaburzeniami mowy i głosu – dzieci, młodzieży, dorosłych, w tym seniorów – stawia przed współczesną logopedią nowe zadania. W związku z tym istnieje potrzeba wymiany poglądów na temat pożądanych kierunków jej rozwoju z udziałem naukowców reprezentujących różne ośrodki badawcze, praktyków oraz przedstawicieli innych dyscyplin współpracujących z logopedami w procesie diagnozy i terapii pacjentów z zaburzeniami mowy. Konferencja będzie okazją do naukowego dyskursu o redefinicji pojęć funkcjonujących w logopedii i naukach pokrewnych, do przedstawienia najnowszych wyników badań nad komunikacją językową, jej uwarunkowaniami oraz zaburzeniami. Mamy nadzieję, że planowana dyskusja przyczyni się do podniesienia poziomu jakości diagnozy, terapii oraz profilaktyki logopedycznej.
Logopedia – tradycja i perspektywy rozwoju. W 40-lecie utworzenia studiów logopedycznych w Uniwersytecie Warszawskim. Pamięci doc. dr Marii Przybysz-Piwko
Zarząd Główny Towarzystwa Kultury Języka, Centrum Logopedyczne Instytutu Polonistyki Stosowanej Uniwersytetu Warszawskiego oraz Zakład Logopedii i Lingwistyki Edukacyjnej Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie