Wydarzenie
Praca
Czy etos pracy – jeden z ważniejszych elementów determinujących jakość i poświęcenie jej wykonywania – jest wciąż respektowany? Czym jest praca dla człowieka współczesnego? Czym była niegdyś? czy można odnaleźć przyjemność w wykonywanej pracy? Czy pracujemy, aby żyć, czy żyjemy, by pracować? Jak postrzega pracę społeczeństwo? Jak zmienia się rynek pracy? Jakie zmiany zaszły w wyniku pandemii Covid-19? A w jaki sposób pokazywana jest praca w tekstach kultury?
Tyle jest pytań, na które warto by było naukowo porozmawiać. Dlatego organizatorzy konferencji proponują badawczy namysł m.in. (choć nie tylko) nad:
- praca w kulturze (literatura, film, serial, komiks etc.);
- filozofia;
- etos pracy;
- praca twórcza;
- praca fizyczna;
- zawody wysokiego ryzyka;
- kształcenie;
- koncepcje pracy i współpracy;
- etyka pracy;
- kodeks pracy;
- prawo
- praca dawniej i dziś;
- środowisko pracy;
- bezrobocie, poszukiwanie pracy;
- społeczny i jednostkowy wymiar podejmowanej pracy;
- psychologia;
- media i media społecznościowe;
- praca jako pasja;
- ekonomia;
- praca a rodzina;
- przemiany obyczajowe i ich wpływ na kwestie pracy;
- praca jako przywilej; zawody prestiżowe;
- kariera, ścieżki kariery;
- zawody wymarłe i zawody przyszłości;
- zjawiska patologiczne – dyskryminacje, mobbing, ageizm na rynku pracy;
Oczywiście organizatorzy zapraszają do proponowania własnych interpretacji, do przesyłania abstraktów, których problematyka nie została wymieniona w powyższym zestawieniu.
Ostateczny termin nadsyłania abstraktów na adres: prac.eekonferencja@gmail.com mija 8 stycznia 2024 roku. Na podany adres należy przesłać w jednym pliku:
- abstrakt (max. 600 słów);
- aktualną afiliację, tytuł naukowy oraz profil badawczy
- numer telefonu oraz korespondencyjny email.
Na pokrycie kosztów związanych z organizacją konferencji przewiduje się opłatę konferencyjną w wysokości 200 PLN. Organizatorzy przewidują publikację w formie recenzowanej monografii w serii „Perspektywy Ponowoczesności” lub numerów monograficznych czasopisma (w zależności od liczby artykułów zgłoszonych do recenzji po konferencji).
Komitet Organizacyjny:
dr hab. Ksenia Olkusz (Ośrodek Badawczy Facta Ficta), dr Renata Iwicka (Uniwersytet Jagielloński), dr Barbara Stelingowska (Uniwersytet w Siedlcach), mgr Joanna Brońka (Ośrodek Badawczy Facta Ficta), mgr Kinga Kamińska (Ośrodek Badawczy Facta Ficta), mgr Rafał Paliński (Ośrodek Badawczy Facta Ficta)
Informacje
Zobacz także
Praca / ogólnopolska konferencja naukowa
Czy etos pracy – jeden z ważniejszych elementów determinujących jakość i poświęcenie jej wykonywania – jest wciąż respektowany? Czym jest praca dla człowieka współczesnego? Czym była niegdyś? czy można odnaleźć przyjemność w wykonywanej pracy? Czy pracujemy, aby żyć, czy żyjemy, by pracować? Jak postrzega pracę społeczeństwo? Jak zmienia się rynek pracy? Jakie zmiany zaszły w wyniku pandemii Covid-19? A w jaki sposób pokazywana jest praca w tekstach kultury?
Seriale (edycja 4) / ogólnopolska konferencja naukowa
Kultura seriali, możliwości ich oglądania czy produkowania zmieniły się na przestrzeni lat w sposób dynamiczny i niezwykle interesujący. Pojawiające się nowe formuły produkcji i dystrybucji seriali wpłynęły na ukształtowanie się nowych zjawisk dotyczących odbioru treści i wykształciły potrzebę tworzenia narracji dostosowanych – także tematycznie i w zakresie długości trwania – do nowoczesnego widza.
Dyskryminacja / Ogólnopolska konferencja naukowa
Dyskryminacja jest słowem bardzo powszechnym we współczesnych dyskursach. Czy oznacza to, że społeczeństwom i jednostkom brak informacji, a może empatii czy wreszcie tolerancji? A może po prostu nie rozpoznajemy tego zjawiska, a tym samym nie rozumiemy, z czym wiążą się te aspekty.
Sprawiedliwość
„Sprawiedliwość” to pojęcie zawierające w sobie wiele skomplikowanych aspektów. Bywa traktowane subiektywnie, bywa, że służy celom ideologicznym, także tym o politycznej proweniencji. Jest nadto obecne w mowie codziennej, języku potocznym, rodzinnych dysputach, lecz i w dyskursach zaangażowanych, dotyczy tak spraw jednostkowych, jak i całych zbiorowości. Pojawia się w kontekstach wiary, filozofii, kultury, sztuki. Jest słowem, które ukonkretnia się nade wszystko jako sygnał pewnych dążeń, acz niesie ze sobą często ogromny ładunek emocjonalny, bagaż historyczno-społeczny. Stąd pomysł, aby zaproponować naukowy namysł nad wielowymiarowością oraz interpretacjami rozmaitych aspektów związanych ze sprawiedliwością.