Полонистический бюллетень

Образовательное предложение

Заявки принимаются до:

Podyplomowe Studia "Glottodydaktyka. Nauczanie języka polskiego jako obcego" (III edycja)

Город:
Warszawa
Форма:
заочное
Вид предложения:
послевузовское обучение
Дата размещения:
08.05.2016

Tematyka i program studiów: Studia trwają 2 semestry i obejmują 192 godziny lekcyjne.

Przeznaczone są dla absolwentów studiów magisterskich lub licencjackich kierunków humanistycznych zainteresowanych nauczaniem języka polskiego jako obcego.

Celem studiów jest przekazanie wiedzy oraz umiejętności niezbędnych w zawodzie nauczyciela / lektora języka polskiego jako obcego, języka polskiego jako drugiego. Program obejmuje przedmioty, które pozwolą przygotować się do pracy nauczyciela / lektora języka polskiego jako obcego na wszystkich poziomach zaawansowania. Zajęcia prowadzone są przez wybitnych specjalistów, praktyków, trenerów oraz nauczycieli z wieloletnim doświadczeniem.

Zajęcia odbywają się raz w miesiącu:

  • w piątki od 15.45 do 19.00
  • w soboty i niedziele od 9.00 do 16.00

Inauguracja III edycji – październik 2016

Warunkiem ukończenia studiów jest zaliczenie wszystkich przedmiotów, praktyki glottodydaktycznej oraz obrona projektu dyplomowego realizowanego w grupach.

Praktyki:

Podczas studiów uczestnicy zobowiązani są odbyć 12 godzin praktyk glottodydaktycznych. Organizatorzy pomagają w znalezieniu miejsca praktyk, które na glottodydaktycznych studiach podyplomowych odbywają się w szkole Edu & More, specjalizującej się w nauczaniu języka polskiego jako obcego.

 

Prowadzący zajęcia:

Agata Roćko – doktor nauk humanistycznych, historyk literatury, pedagog, pracownik Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk,  Kierownik Szkoły Języka i Kultury Polskiej dla Cudzoziemców na Wydziale Nauk Humanistycznych, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, metodyk, lektor języka polskiego jako obcego z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem, autorka wielu artykułów z zakresu kultury i historii literatury XVIII wieku oraz metodyki i dydaktyki nauczania języka polskiego, w tym języka polskiego jako obcego. W 2013 roku otrzymała I nagrodę w kategorii: Instytucja Roku za najlepsze rozwiązania programowe, metodyczne oraz organizacyjne, przyznaną przez Fundację Rozwoju Edukacji w Polsce. Autorka glottodydaktycznych programów specjalizacji oraz studiów podyplomowych, wykładowca na WNH UKSW w Warszawie z zakresu metodyki języka polskiego jako obcego

Karolina Zioło-Pużuk – doktor nauk humanistycznych (University of Sheffield, Wielka Brytania, 2010), magister wiedzy o kulturze (Wydział Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego, 2003), logopeda dyplomowany (Podyplomowe Studium Logopedii Wydział Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego, 2012), w 2013 ukończyła Szkołę Treningu i Warsztatu Psychologicznego (Ośrodek Pomocy i Edukacji Psychologicznej INTRA). Lektor języka polskiego jako obcego z wieloletnim stażem.

Ewa Pawlic-Rafałowska – polonistka, absolwentka studiów podyplomowych „Dydaktyka języka polskiego jako obcego”, nauczyciel dyplomowany. Doradca metodyczny m. st. Warszawy, egzaminator OKE. Współorganizatorka międzynarodowych konferencji poświęconych edukacji cudzoziemców, współtwórczyni projektów zmierzających do stworzenia systemowych zmian dot. edukacji cudzoziemców w warszawskich szkołach. Koordynatorka zespołu autorów (i współautorka) publikacji „Ku wielokulturowej szkole w Polsce – Pakiet edukacyjny z programem nauczania języka polskiego jako drugiego dla I, II i III etapu edukacyjnego”. Współautorka i redaktor merytoryczny poradnika „Inny w polskiej szkole. Poradnik dla nauczycieli pracujących z uczniami cudzoziemskimi”

Marzena Suska – dyplomowany nauczyciel języka polskiego, z wieloletnim doświadczeniem  pracy w liceum, gimnazjum oraz szkole podstawowej, lektor języka polskiego jako obcego z wieloletnim stażem, wykładowca na specjalizacji glottodydaktycznej na WNH  UKSW oraz na studiach podyplomowych, autorka programów, podręczników do nauczania języka polskiego jako obcego. Współautorka serii podręczników do samodzielnej nauki polskiego: „Polski. Bez problemu!”

Dorota Gruza – politolog, pomysłodawczyni i współtwórczyni portalu e-learningowego polishonlinenow.com, odpowiedzialna za rozwój funkcjonalności portalu i platformy e-learningowej oraz interaktywnych kursów języka polskiego jako obcego, współwłaścicielka Edu & More – szkoły języka polskiego dla obcokrajowców. Współautorka zawartości merytorycznej platformy e-learningowej (platforma Moodle) - 220 interaktywnych lekcji do nauki języka polskiego dla obcokrajowców na 4 poziomach zaawansowania (od A1 do B2), sprofilowanych w kursy: Polski na co dzień i na studia, Polski w pracy i biznesie, Polski dla turystów

Agnieszka Pabiańczyk – filolog języka polskiego oraz lektor i metodyk języka polskiego jako obcego z wieloletnim stażem, współwłaścicielka Edu & More – szkoły języka polskiego dla obcokrajowców, koordynator ds. merytorycznych, odpowiedzialna za:

  • zawartość merytoryczną platformy e-learningowej - 220 interaktywnych lekcji do nauki języka polskiego dla obcokrajowców na 4 poziomach (od A1 do B2), sprofilowanych w kursy: Polski na co dzień i na studia, Polski w pracy i biznesie, Polski dla turystów
  • opiekę metodyczną nad kursami stacjonarnymi prowadzonymi na każdym poziomie zaawansowania z zastosowaniem nauczania mieszanego
  • opracowanie zeszytów ćwiczeń zintegrowanych z programem kursów umieszczonych na platformie e-learningowej polishonlinenow.com

Współautorka serii podręczników do samodzielnej nauki polskiego: „Polski. Bez problemu!”

Paulina Chechłacz – nauczyciel języka polskiego jako obcego z wieloletnim stażem, wykładowca na kursach metodycznych dla nauczycieli z zagranicy języka polskiego jako obcego na UKSW w Warszawie. 2015-2014 -Koordynator i metodyk e-learningu (oraz autor koncepcji) w projekcie Do matury online – kurs języka polskiego z wykorzystaniem e-learningu wspierający przygotowanie do matury finansowanym przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych RP; 2005-2009 - koordynator i metodyk e-learningu w projektach realizowanych w ramach Europejskiego Funduszu na rzecz Integracji Obywateli Państw Trzecich; 2010-2015 Członek Komisji E-learningu w Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych

Monika Wójcicka – polonista, logopeda z wieloletnim doświadczeniem, specjalizuje się w interdyscyplinarności w logopedii i wielostronnej stymulacji pacjentów z problemami logopedycznymi

Mariusz Klink – radca prawny


Terminy zjazdów :

  1. październik 21-22-23
  2. listopad 25-26-27
  3. grudzień 9-10-11
  4. styczeń 20-21-22
  5. luty 24-25-26
  6. marzec 17-18-19
  7. kwiecień 28-29-30
  8. maj 26-27-28
  9. czerwiec 9-10-11

Kierownik studiów, program merytoryczny, opieka metodyczna:

dr Agata Roćko, agata.rocko@ibl.waw.pl; tel. 602-430-795

Cena: wpisowe 300 zł przy zapisywaniu się na studia, czesne 2100 zł za semestr (można opłacać semestralnie) – I semestr do 30 września 2016, II semestr do 15 lutego 2017; świadectwo ukończenia 30 zł.

Dane teleadresowe i dyżury sekretariatu:

Sekretariat Studiów Podyplomowych i Kursów, Pałac Staszica, ul. Nowy Świat 72,

00-330 Warszawa, I piętro, pok. 107

Sekretarz studiów: Anna Ryjak

Dyżury sekretariatu: środy i piątki w godzinach 16.00-19.00,

soboty w godzinach 10.00-15.00

codziennie w godzinach 10.00-17.00: 530 064 008,

dodatkowo w czasie dyżurów: (22) 826 69 17

e-mail: podyplomowe@ibl.waw.pl

 

Zapisy od 15 maja 2016 r.

 

Информация

Стоимость обучения:
2100 zł za semestr
Продолжительность обучения:
dwa semestry
Дата размещенияСкачать:

Смотреть также

25.05.2015

Podyplomowe Studia Edytorskie

Tematyka i program studiów: Studia przeznaczone są dla posiadaczy tytułu zawodowego magistra lub licencjata (przede wszystkim takich kierunków jak polonistyka, historia, bibliotekoznawstwo i informacja naukowa). Program obejmuje problematykę edytorstwa naukowego, w odniesieniu do dokumentów z epok dawnych, tekstów z XIX i XX wieku oraz najnowszych zjawisk z dziedziny globalnej komunikacji elektronicznej. W trakcie studiów omawiane są podstawy opracowania i przygotowania do druku różnego rodzaju tekstów literackich i paraliterackich (pamiętniki, listy) dawnych i współczesnych. W ofercie programowej znajdują się m.in. wykłady i konwersatoria dotyczące językowych i grafologicznych podstaw edytorstwa, tekstologii (krytyki tekstu), pracy redakcyjnej, komputerowego przygotowania publikacji do druku. Studia pomogą zdobyć niezbędne kompetencje przyszłym edytorom i redaktorom, pracownikom instytucji wydawniczych, a także badaczom historii czy historykom literatury, którzy chcą zająć się działalnością edytorską.

01.07.2016

Studia doktoranckie z zakresu literaturoznawstwa w IBL PAN

Trwa nabór na stacjonarne studia doktoranckie Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk. Rekrutacja odbędzie się w drugiej połowie września 2018 roku. Dokładny termin zostanie podany w sierpniu.

05.09.2016

Studia doktoranckie na kierunku językoznawstwo

Studia przeznaczone są dla osób z tytułem magistra lub równorzędnym z kierunków: filologicznych lub pokrewnych.

06.09.2016

Podyplomowe Studia Logopedyczne

Kierownik studiów podyplomowych dr hab. Grażyna Jastrzębowska, mail: gjastrzebowska@gmail.com Sekretariat studiów podyplomowych Instytut Polonistyki i Kulturoznawstwa Uniwersytetu Opolskiego,

Если вы не хотите, чтобы куки-файлы сохранялись на вашем диске, поменяйте настройки своего браузера Смотреть информацию о куки-файлах