Событие
Janusz Korczak/Stefania Wilczyńska - warianty biografii pedagogicznych
Głównym celem konferencji jest stworzenie przestrzeni do dyskusji wokół wątków i pojęć związanych – z jednej strony – z historycznymi oraz współczesnymi teoriami pedagogicznymi, a z drugiej strony – skoncentrowanie debaty nad auto/biografiami pedagogicznymi osób, których teorie i praktyki wyrastają z doświadczeń dwudziestolecia międzywojennego.
Głównym celem konferencji jest stworzenie przestrzeni do dyskusji wokół wątków i pojęć związanych – z jednej strony – z historycznymi oraz współczesnymi teoriami pedagogicznymi, a z drugiej strony – skoncentrowanie debaty nad auto/biografiami pedagogicznymi osób, których teorie i praktyki wyrastają z doświadczeń dwudziestolecia międzywojennego. Nie znaczy to mimo wszystko, że chcemy prowadzić konferencyjne rozważania w czasie przeszłym. Proponujemy zatem i przegląd funkcjonujących na prze-strzeni XX wieku teorii pedagogicznych, i powrót do auto/biografii głównych bohaterów (Janusza Korczaka i Stefanii Wilczyńskiej), ale także namysł nad tym, jak ich życiorysy i założenia pedagogiczne funkcjonują dzisiaj – zarówno w refleksji akademickiej, jak i w szkolnej codzienności.