Событие
Recepcja mediów przez dzieci w wieku szkolnym.
Zakład Tekstologii i Gramatyki Współczesnego Języka Polskiego IFP na Wydziale Humanistycznym reprezentowany przez prof. dr hab. BarbaręBonieckąi Zakład Dziennikarstwa na Wydziale Politologii reprezentowany przez dr AnnęGranat zapraszają na konferencję z cyklu „Recepcja mediów” (trzecią z kolei), która będzie poświęcona wpływowi przekazów prasowych, radiowych, telewizyjnych i internetowych na uczniów od 13 roku życia.
Ze względu na interdyscyplinarny i środowiskowy charakter konferencji zapraszamy do udziału w niej zarówno badaczy: psychologów, pedagogów, medioznawców, językoznawców, socjologów, filozofów, a nawet przedstawicieli nauk medycznych, jak i nauczycieli-praktyków języka polskiego, etyki, informatyki, a także działaczy organizacji
i fundacji związanych z szeroko rozumianą edukacją medialną.
Mamy nadzieję, że wygłoszone referaty, a także wnioski płynące z obrad posłużą jako wartościowy głos w dyskusji nad rolą środków masowego przekazu w funkcjonowaniu społecznym młodzieży oraz potwierdzą niewątpliwą i od lat zgłaszaną przez naukowców i nauczycieli potrzebę wprowadzenia do szkół przedmiotu medialnego bądź odpowiedniej ścieżki przedmiotowej, dzięki której młodzież uczyłaby się o środkach masowego przekazu w sposób programowy.
Liczymy także na to, że uczestnicy konferencji jako współautorzy zechcą partycypować w publikacji czwartego tomu z serii „Recepcja mediów”, stanowiącej spójną całość, gdyż zawierającej opracowania zagadnień związanych z odbiorem przekazu medialnego przez kolejne grupy wieku: od dzieci przedszkolnych, szkolnych i teraz – młodzież w wieku szkolnym.
Będziemy wdzięczne za zgłoszenie tematu wystąpienia i deklarację udziału
w spotkaniu oraz wpłatę do 9 kwietnia 2017 roku. Wysokość opłaty konferencyjnej została skalkulowana na 350 zł.
W załączeniu karta zgłoszeniowa.
Kontakt z organizatorami konferencji i zgłoszenia możliwesą drogą listowną lub za pośrednictwem poczty internetowej.
Dr Anna Granat
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej; Zakład Dziennikarstwa
Wydział Politologii
pl. Litewski 5, p. 204
20-080 Lublin
agranat@interia.eu
Prof. dr hab. Barbara Boniecka
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej; Wydział Humanistyczny
Instytut Filologii Polskiej; Zakład Tekstologii i Gramatyki Współczesnego Języka Polskiego
pl. Marii Curie-Skłodowskiej 4, p. 222
20-031 Lublin
e-mail: barbara.boniecka@poczta.umcs.lublin.pl
Dr Anna Granat
Prof. dr hab. Barbara Boniecka
Информация
Смотреть также
Nauczanie praktyczne w naukach społecznych. Edukacja medialna – nowe metody dydaktyczne
Praktyczne nauczanie w naukach społecznych jest bardzo modne, jak i konieczne. Od kilku lat można zaobserwować w Polsce tendencję do wdrażania tak zwanej metody projektowej. Szczególnie w naukach społecznych i humanistycznych projekty coraz częściej zastępują stresujące egzaminy i zaliczenia. Jednak nowe media wymuszają na wykładowcach ciągłe dokształcanie i stosowanie dużo bardziej atrakcyjnych form prowadzenia zajęć. Wymiana doświadczeń wykładowców-praktyków w tym zakresie wydaje się koniecznością. W trakcie konferencji chcemy poruszyć wiele zagadnień praktycznych, które przekładają się bezpośrednio na jakość nauczania, nie tylko w szkołach wyższych.
Edukacja polonistyczna – metamorfozy
Pracownicy Zakładu Edukacji Polonistycznej i Innowacji Dydaktycznych
Dźwięk „r” w języku / ogólnopolska interdyscyplinarna konferencja naukowa
Zakład Lingwistyki Stosowanej Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie zaprasza FONETYKÓW, JĘZYKOZNAWCÓW, NEUROLINGWISTÓW, FONOLOGÓW, HISTORYKÓW JĘZYKA, KOMPARATYSTÓW, GLOTTODYDAKTYKÓW, TEORETYKÓW KOMUNIKACJI, INTERLINGWISTÓW, DIALEKTOLOGÓW, SOCJOLINGWISTÓW, SEMIOTYKÓW, LOGOPEDÓW, PSYCHOLINGWISTÓW, FILOLOGÓW, BADACZY JĘZYKA DZIECI, BADACZY JĘZYKA MIGOWEGO, FILOZOFÓW JĘZYKA na ogólnopolską interdyscyplinarną konferencję pt. "Dźwięk „r” w języku".
Kresy, pogranicza a literatura dla dzieci i młodzieży
Mamy zaszczyt zaprosić Państwa do udziału w ogólnopolskiej konferencji naukowej dotyczącej Kresów i pogranicza wschodniego oraz północno-wschodniego w odniesieniu do literatury dla dzieci i młodzieży. Temat wydaje nam się ciekawy, a jednocześnie wciąż wymagający szczegółowych badań, nowych ujęć, analiz i interpretacji, skupionych zarówno na problematyce związanej z geograficznie, historycznie, kulturowo czy literacko rozumianymi Kresami oraz twórcami kresowymi, ale również na literackich współczesnych tematyzacjach pogranicza.