Event
Aktywizacja – innowacja – akulturacja. (Glotto)dydaktyka a kryzys migracyjny
Koło Naukowe Glottodydaktyków, działające przy Zakładzie Lingwistyki Stosowanej i Kulturowej Uniwersytetu Łódzkiego, organizuje w dniach 12–13 kwietnia 2024 roku międzynarodową konferencję studencko-doktorancką zatytułowaną: AKTYWIZACJA – INNOWACJA – AKULTURACJA. (GLOTTO)DYDAKTYKA A KRYZYS MIGRACYJNY.
Poprzednie konferencje organizowane przez Koło Naukowe Glottodydaktyków zakończyły się sukcesem, a prezentowane referaty zostały wydane w recenzowanych tomach pokonferencyjnych. W 2024 roku Koło Naukowe Glottodydaktyków obchodzi jubileusz. Mija bowiem 15 lat od założenia Koła, co czyni konferencję doskonałą okazją do wspólnego świętowania. Założeniem konferencji jest spotkanie studentów i doktorantów kierunków filologicznych i neofilologicznych, badaczy języka, kultury i literatury. Zapraszamy glottodydaktyków zajmujących się nauczaniem języków obcych (szczególnie języka polskiego jako obcego) oraz dydaktyków języka ojczystego.
Celem konferencji jest przedstawienie różnych aspektów ludyczności wykorzystywanej w trakcie procesu nauczania. Referaty dotyczyć mogą zarówno kwestii teoretycznych, jak i odnoszących się do metodyki nauczania, zagadnień kulturowych oraz językoznawczych. Tematy mogą obejmować m.in. zagadnienia z zakresu:
• pomysłowych rozwiązań wykorzystywanych w celu urozmaicenia zajęć;
• działań mających na celu ukazanie uczniom podobieństw/różnic kulturowych;
• problemów napotkanych podczas współpracy z uczniami, którzy doświadczyli kryzysu migracyjnego, oraz sposobów ich rozwiązywania;
• innowacyjnych metod dydaktycznych;
• metod aktywizacji uczniów;
• źródeł pomysłów na zajęcia dydaktyczne;
• nowej rzeczywistości w dydaktyce – nauczania online, kształcenia osób z doświadczeniem migracji;
• glottodydaktyki wobec kryzysu migracyjnego.
Wymienione zagadnienia to jedynie propozycje, chętnie przyjrzymy się także innym tematom zaproponowanym przez Państwa.
Osoby zainteresowane udziałem w konferencji proszone są o zgłoszenie chęci uczestnictwa oraz tematu wystąpienia, które może mieć formę:
a) referatu (czas wystąpienia – 15 minut);
b) warsztatów (czas prowadzenia 30–45 minut).
Konferencja odbywa się stacjonarnie, więc nie ma możliwości wygłoszenia referatu online.
Zachęcamy do udziału w spotkaniu oraz w dyskusji i warsztatach.
Prosimy o wysyłanie zgłoszeń za pośrednictwem formularza do 18 lutego 2024 roku.
Link do formularza umieszony jest poniżej:
https://forms.office.com/e/HwMCn2kRhB
Konferencja odbędzie się w budynku Wydziału Filologicznego UŁ przy ul. Pomorskiej 171/173.
Wysokość opłaty konferencyjnej (w tym koszty elektronicznej publikacji) dla uczestników
z referatami oraz osób prowadzących warsztaty to:
• 400 zł;
• 350 zł (dla studentów)
(Organizatorzy nie rezerwują noclegów i nie pośredniczą w ich załatwianiu.
Uiszczenie opłaty konferencyjnej jest bezzwrotne.)
Wszelkie pytania prosimy kierować na adres: konferencja.kng@filologia.uni.lodz.pl.
Komitet naukowy:
dr hab. Grażyna Zarzycka
dr hab. Beata Grochala-Woźniak
dr hab. Edyta Pałuszyńska
dr Michalina Biernacka
Sekretarze konferencji:
dr Paulina Kaźmierczak
Agnieszka Dobrowolska
Martyna Marszał
Information
See also
Aktywizacja – innowacja – inspiracja w (glotto)dydaktyce
Koło Naukowe Glottodydaktyków działające przy Zakładzie Lingwistyki Stosowanej i Kulturowej Uniwersytetu Łódzkiego organizuje w dniach 8-9 października 2021 roku konferencję studencko-doktorancką zatytułowaną "Aktywizacja – innowacja – inspiracja w (glotto)dydaktyce".
Ludyczność w (glotto)dydaktyce
Koło Naukowe Glottodydaktyków, działające przy Zakładzie Lingwistyki Stosowanej i Kulturowej Uniwersytetu Łódzkiego, organizuje w dniach 17–18 maja 2019 roku jubileuszową międzynarodową konferencję studencko-doktorancką zatytułowaną: LUDYCZNOŚĆ W (GLOTTO)DYDAKTYCE.
Dyskursy kryzysu. Zmierzch – rozpad – przemiana / Ogólnopolska konferencja naukowa
Konferencja adresowana jest do wszystkich specjalistów, którzy w swoich badaniach i działalności poruszają problem kryzysu – zarówno w sposób teoretyczny jak i praktyczny. Zapraszamy wszystkich antropologów, socjologów, literaturoznawców, kulturoznawców, filozofów, językoznawców, psychologów, badaczy gender, politologów, historyków, archeologów, ekologów, filmoznawców, muzykologów, religioznawców i wszystkich, którzy żywo interesują się problematyką kryzysu.
Nowe perspektywy w nauczaniu języka polskiego jako obcego IV / międzynarodowa konferencja
Celem konferencji jest refleksja nad perspektywami rozwoju dydaktyki języka polskiego jako obcego. W kręgu zainteresowań znajdują się zarówno rozważania dotyczące tradycyjnych i nowych metod nauczania, jak i prezentacje najnowszych materiałów dydaktycznych. Organizatorzy chcieliby również poruszyć ważne problemy związane z wyzwaniami, jakie stawia przed glottodydaktyką współczesna sytuacja geopolityczna. Proponowane ramy tematyczne: