Event
Czytanie Claudela. Wokół dramatu „Joanna d’Arc na stosie”
Katedra Dramatu i Teatru KUL oraz Pracownia Historii Dramatu 1864-1939 przy Instytucie Literatury Polskiej Wydziału Polonistyki UW zapraszają na spotkanie Czytanie Claudela. Wokół dramatu „Joanna d’Arc na stosie”, które odbędzie się 23 marca 2017 r. o godz. 11:00 w Bibliotece Instytutu Filologii Polskiej, Gmach Główny, sala GG-9.
W programie m. in. wykłady prof. Wojciecha Kaczmarka i ks. dr hab. Stefana Radziszewskiego, panel dyskusyjny o teatrze religijnym oraz drama w reżyserii ks. dra Mariusza Lacha.
Information
See also
„Pierścień Wielkiej-Damy” / czytanie sceniczne
Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego zaprasza na wieczór poświęcony „Pierścieniowi Wielkiej-Damy” w ramach cyklu „Od-czytywanie Norwida. Dramaty”. Czytaniu scenicznemu w reżyserii Redbada Klynstra-Komarnickiego towarzyszyć będzie muzyka na żywo, a poprzedzi je rozmowa o dramacie.
III Maraton Czytania Literatury (w ramach Nocy Muzeów)
20 maja 2017 r. w ramach Nocy Muzeów w Domu Literatury, na deskach nowego warszawskiego TEATRU SCENA o godz. 21.45 rozpocznie się III Maraton Czytania Literatury - prezentacja utworów dramatycznych uczestników (i wykładowców) Warsztatu Pisania Scenariusza i Dramatu oraz Kursu Kreatywnego Pisania IBL PAN, a także członków SPP.
W teatrze dziejów. O dramacie historycznym od 1864 roku do dzisiaj
Pracownia Historii Dramatu 1864-1939 przy Instytucie Literatury Polskiej Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego ma zaszczyt zaprosić na międzynarodową konferencję naukową W teatrze dziejów. O dramacie historycznym od 1864 roku do dzisiaj
Teatr - pytanie o człowieka / ogólnopolska konferencja naukowa
Badania teatrologiczne, zainicjowane w KUL przez prof. Irenę Sławińską w 1950 r., w wymiarze instytucjonalnym zostały skonkretyzowane powstaniem w 1975 r. Katedry Dramatu i Teatru. Zawsze w polu obserwacji lubelskich badaczy pozostawał teatr odczytywany w perspektywach antropologicznych i sakralnych. Zainspirowani słowami promotorki lubelskiej teatrologii, wypowiedzianymi u schyłku XX stulecia: „dlatego, że żyjemy w epoce desakralizacji świata i desakralizacji człowieka, otwarcie ku transcendencji, ku sacrum, jest konieczne do odbudowania pełnej wiedzy o człowieku”, proponujemy naukową refleksję nad zmieniającym się obrazem człowieka w dramacie i teatrze XX i XXI wieku. (informacja organizatorów)