Polish Studies Bulletin

Event

Date of the event: 11.03.2018 - 17.03.2018
Added on: 09.03.2018

Dni Kultury Żydowskiej Adlojada

Type of the event:
Festival
City or town:
Szczecin
Target groups:
Students, PhD Students, Teachers, Independent academics, Schoolchildren, Others

Festiwal „Dni Kultury Żydowskiej Adlojada” organizowany jest w Szczecinie od 2012 roku. Wówczas przedstawiciele trzech szczecińskich instytucji – Muzeum Narodowego w Szczecinie, Wydziału Filologicznego i Wydziału Humanistycznego Uniwersytetu Szczecińskiego – oraz restauracji Secesja Café rozpoczęli współpracę na rzecz popularyzowania kultury żydowskiej. Ideą, która przyświecała pomysłodawcom tej cyklicznej imprezy, było stworzenie przestrzeni do dyskusji o kulturze żydowskiej. Z czasem kolejne edycje festiwalu przybierały formę sprofilowaną. Kolejne edycje festiwalu poświęcone były: świadectwom Zagłady, ekonomii, Prawu, desakralizacji w rozmaitych obszarach kultury współczesnej (literatura, filozofia, sztuka). Wśród wydarzeń festiwalowych szczególne miejsce zajmują spotkania i debaty na temat najważniejszych nowości wydawniczych, odczyty, pokazy filmów, warsztaty literackie i spotkania z wybitnymi twórcami i badaczami.

Tegoroczna edycja festiwalu poświęcona jest kulturze i polityce. Spotkania odbywają się od 11 do 17 marca.

See also

27.04.2015

VII wiatr od morza. Sensacja, prowokacja, skandal - o przekraczaniu kulturowych norm

Ogólnopolska konferencja naukowa: literatura - język - dydaktyka - kultur

27.04.2015

Wielkie Pomorze - społeczności i narody

 

27.05.2015

Rozpoznane. Nazwane. Przedstawione. Świat w polskiej dramaturgii najnowszej

Organizatorzy: Katedra Badań nad Teatrem i Filmem Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Ośrodek Badań nad Polskim Dramatem Współczesnym Instytutu Badań Literackich PAN.

27.05.2015

Światy poza światem. Fantastyka wysokoartystyczna w literaturze i kulturze

Organizatorzy niniejszej konferencji chcieliby zachęcić do pochylenia się nad następującymi problemami: • Polskimi i zachodnimi typologiami gatunków fantastycznych (czyli zarówno fantasy, science fiction, jak i fantastyka grozy, w tym horror, i podobnie dalej); • Kanoniczności fantastyki i przewartościowania opozycji low i high fantasy; • Proliferacji gatunków i subgatunków fantastycznych; • Dominacji kategorii estetycznych w genologii fantastycznej (urban fantasy, dark fan-tasy, steampunk, post-apo, cyberpunk, dieselpunk etc.);  • Relacji tekstów reprezentujących nurty Nowej Fali SF i New Weird do korpusu klasycznej fantastyki; • Korzeni gatunkowych fantastyki (francuska marveilleux, anglosaski realizm fantastyczny czy niemiecki romantyzm); • Inkluzywności fantastyki grozy w kanonie fantastycznym; • Wzmożonej aktywności światotwórczej fantastów (tworzenie encyklopedii, kompendiów, podręczników, atlasów, grafik koncepcyjnych itp.); • Przekładalności konwencji fantastycznych na media pozaliterackie: filmy, gry wideo, komiksy, gry fabularne (w tym LARPy) i transmedia. 

We use cookie files to make the use of our website more convenient for our users. If you do not wish cookie files to be saved on your hard drive, please change the settings of your browser. Read about our cookie policy.