Polish Studies Bulletin

Event

Date of the event: 21.10.2019 - 23.10.2019
Added on: 28.08.2019

IX Ogólnopolska Giełda Projektów

Narodowe Centrum Kultury zachęca do udziału w kolejnej odsłonie Giełdy Projektów. Podczas październikowej konferencji omówione zostaną najciekawsze projekty nawiązuje do hasła animacja + słowo.

Konferencja, objęta Honorowym Patronatem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, ma na celu przyjrzenie się projektom popularyzującym lokalne dziedzictwo związane ze słowem: twórczość lokalnych twórców – prozaików, poetów, kronikarzy, twórców ludowych, osób popularyzujących polszczyznę, także gwarową. Wydarzenie jest skierowane do wszystkich aktywnych uczestników sektora kultury. Z 52 nadesłanych do prezentacji zgłoszeń wybrano 20, są wśród nich projekty warsztatowe, fotograficzne, artystyczne i historyczne.

Giełdzie Projektów towarzyszyć będzie szereg wydarzeń towarzyszących: prezentacji, wizyt i szkoleń związanych z promocją regionów i społeczności lokalnych.

Information

Application deadline for participants:
20.09.2019
Fee:
bez opłat
Published by:

See also

27.04.2015

VII wiatr od morza. Sensacja, prowokacja, skandal - o przekraczaniu kulturowych norm

Ogólnopolska konferencja naukowa: literatura - język - dydaktyka - kultur

27.04.2015

Wielkie Pomorze - społeczności i narody

 

27.05.2015

Rozpoznane. Nazwane. Przedstawione. Świat w polskiej dramaturgii najnowszej

Organizatorzy: Katedra Badań nad Teatrem i Filmem Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Ośrodek Badań nad Polskim Dramatem Współczesnym Instytutu Badań Literackich PAN.

27.05.2015

Światy poza światem. Fantastyka wysokoartystyczna w literaturze i kulturze

Organizatorzy niniejszej konferencji chcieliby zachęcić do pochylenia się nad następującymi problemami: • Polskimi i zachodnimi typologiami gatunków fantastycznych (czyli zarówno fantasy, science fiction, jak i fantastyka grozy, w tym horror, i podobnie dalej); • Kanoniczności fantastyki i przewartościowania opozycji low i high fantasy; • Proliferacji gatunków i subgatunków fantastycznych; • Dominacji kategorii estetycznych w genologii fantastycznej (urban fantasy, dark fan-tasy, steampunk, post-apo, cyberpunk, dieselpunk etc.);  • Relacji tekstów reprezentujących nurty Nowej Fali SF i New Weird do korpusu klasycznej fantastyki; • Korzeni gatunkowych fantastyki (francuska marveilleux, anglosaski realizm fantastyczny czy niemiecki romantyzm); • Inkluzywności fantastyki grozy w kanonie fantastycznym; • Wzmożonej aktywności światotwórczej fantastów (tworzenie encyklopedii, kompendiów, podręczników, atlasów, grafik koncepcyjnych itp.); • Przekładalności konwencji fantastycznych na media pozaliterackie: filmy, gry wideo, komiksy, gry fabularne (w tym LARPy) i transmedia. 

We use cookie files to make the use of our website more convenient for our users. If you do not wish cookie files to be saved on your hard drive, please change the settings of your browser. Read about our cookie policy.