Event
Nauczanie praktyczne w naukach społecznych. Edukacja medialna – nowe metody dydaktyczne
Praktyczne nauczanie w naukach społecznych jest bardzo modne, jak i konieczne. Od kilku lat można zaobserwować w Polsce tendencję do wdrażania tak zwanej metody projektowej. Szczególnie w naukach społecznych i humanistycznych projekty coraz częściej zastępują stresujące egzaminy i zaliczenia. Jednak nowe media wymuszają na wykładowcach ciągłe dokształcanie i stosowanie dużo bardziej atrakcyjnych form prowadzenia zajęć. Wymiana doświadczeń wykładowców-praktyków w tym zakresie wydaje się koniecznością. W trakcie konferencji chcemy poruszyć wiele zagadnień praktycznych, które przekładają się bezpośrednio na jakość nauczania, nie tylko w szkołach wyższych.
Przewidujemy dyskusję i wymianę doświadczeń w ramach trzech sekcji:
- Nauczanie praktyczne w naukach społecznych – doświadczenia polskie
i międzynarodowe, - Edukacja medialna – postulat czy praktyka?
- Nowe metody dydaktyczne w nauczaniu o mediach – studia przypadków praktyków ze szkół średnich i wyższych.
Opłata konferencyjna wynosi 400 zł (w jej ramach wyżywienie: dwa obiady i kolacja, przerwy kawowe oraz publikacja artykułów, po uzyskaniu pozytywnej recenzji).
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej
Pl. M. Curie-Skłodowskiej 5
20-031 Lublin
mBank SA O/Lublin
ul. Krakowskie Przedmieście 6
20-002 Lublin
73 1140 1094 0000 2905 1600 1137
Na zgłoszenia i wpłaty czekamy do 9 kwietnia 2017 r.
Komitet Organizacyjny Konferencji:
dr hab. Lidia Pokrzycka: lpokrzyc@wp.pl
dr Anna Granat: agranat@interia.eu
Information
See also
Czytelnicy - zasoby informacji i wiedzy. Tradycja i przemiany w czasach kultury cyfrowej i Internetu
Organizatorzy: Instytut Informacji Naukowej i Bibliotekoznawstwa Uniwersytetu Marii Curie – Skłodowskiej w Lublinie, Biblioteka Główna Uniwersytetu Marii Curie - Skłodowskiej oraz Zespół Historii Książki i Bibliotek przy Komitecie Nauk Historycznych Polskiej Akademii Nauk
Nowe perspektywy w nauczaniu języka polskiego jako obcego IV / międzynarodowa konferencja
Celem konferencji jest refleksja nad perspektywami rozwoju dydaktyki języka polskiego jako obcego. W kręgu zainteresowań znajdują się zarówno rozważania dotyczące tradycyjnych i nowych metod nauczania, jak i prezentacje najnowszych materiałów dydaktycznych. Organizatorzy chcieliby również poruszyć ważne problemy związane z wyzwaniami, jakie stawia przed glottodydaktyką współczesna sytuacja geopolityczna. Proponowane ramy tematyczne:
III Uroczysty Kongres Polonistów i Bibliotekarzy
Do spotkania wokół szkolnej edukacji polonistycznej zapraszają:
Odmiany specjalistyczne i stylistyczne w nauczaniu języków obcych i języka polskiego jako obcego / drugiego
Celem konferencji jest przeprowadzenie dyskusji naukowej na temat odmian specjalistycznych i stylistycznych w nauczaniu różnorodnych języków obcych ze szczególnym uwzględnieniem nauczania języka polskiego jako obcego / drugiego.