Event
Panel ekspercki „Laboratorium Teatralne”
W dniu 27 października 2015 r. w poznańskim Collegium Maius (Salon Mickiewicza pod Kopułą) odbędzie się panel ekspercki podsumowujący projekt Akademickiego Centrum Kreatywności „Laboratorium teatralne” połączony z prezentacją książki „Uczeń – nauczyciel – badacz w przestrzeni teatru” oraz nagrań etiud teatralnych przygotowanych przez uczniów gimnazjum pod kierunkiem studentów WFPiK UAM. Serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych. Szczegółowy program na plakacie.
Information
See also
Podręczniki bez uprzedzeń i dyskryminacji / Debata ekspercka
Interdyscyplinarne Centrum Badań Płci Kulturowej i Tożsamości wraz z zespołem badawczym oraz organizacjami partnerskimi projektu „Gender w podręcznikach” zapraszają na debatę ekspercką „Podręczniki bez uprzedzeń i dyskryminacji. Projektowanie zmiany”, która odbędzie się 29 lutego 2016 r. w godz. 11.00–15.00 w Poznaniu (sala XVII Collegium Minus). Więcej informacji na www.gender.amu.edu.pl oraz na plakacie.
Ogólnopolska interdyscyplinarna konferencja naukowa "Mody teatralne. Przemiany"
Katedra Dramatu, Teatru i Widowisk oraz Uniwersytet Gdański – Interdyscyplinarne Koło Doktorantów zapraszają na ogólnopolską interdyscyplinarną konferencję naukową „Mody teatralne. Przemiany”.
Być jak Byrscy. Pedagogika i edukacja teatralna, teatroterapia. Ogólnopolska konferencja naukowa dedykowana Irenie i Tadeuszowi Byrskim
ORGANIZATORZY: Pracownia Teatru, Filmu i Nowych Mediów Zakład Badań Kulturowych w Instytucie Filologii Polskiej Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach Kieleckie Towarzystwo Naukowe współpraca: Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie Teatr im. Stefana Żeromskiego w Kielcach PROGRAM:
Między uczniami, rodzicami i nauczycielami – komunikacja w szkole
Jedną z najważniejszych umiejętności zdobywanych przez ucznia w trakcie kształcenia na każdym etapie edukacji jest umiejętność komunikowania się w języku ojczystym, zarówno w mowie jak i w piśmie. Podstawa programowa wyznacza nam jasny cel – nauczyć ucznia komunikowania się. Choć świat dostarcza nam coraz to nowszych technologii i aplikacji ułatwiających komunikację, wiele osób, szczególnie młodych, ma problemy ze skutecznym opanowaniem tej niełatwej sztuki. Przed współczesnym nauczycielem staje trudne zadanie. Jakie narzędzia może wykorzystać w pracy z uczniami, aby jego komunikaty były czytelne dla młodego odbiorcy? Jakich metod użyć, aby kształcić umiejętności związane z komunikacją? Na jakie przeszkody może natrafić nauczyciel w relacji z rodzicami/opiekunami ucznia? Czy rodzice naprawdę nie rozmawiają ze swoimi dziećmi? W jaki sposób wpływa to na nawiązywane przez uczniów kontakty międzyludzkie? W końcu, jak przebiega komunikacja pomiędzy nauczycielem a władzami szkoły? Jako przyszli nauczyciele języka polskiego, chcielibyśmy przyjrzeć się tym i innym zagadnieniom, dotyczącym komunikacji w przestrzeni szkolnej. Zapraszamy Państwa na konferencję naukową zatytułowaną "Między uczniami, rodzicami i nauczycielami – komunikacja w szkole". Chcemy na naszej konferencji gościć studentów, doktorantów oraz nauczycieli języka polskiego, którzy, mamy nadzieję, przyczynią się do pogłębionej refleksji nad komunikacją interpersonalną w szkole, przede wszystkim między nauczycielem i uczniem, ale również między uczniami, rodzicami i władzami szkoły. Zakres konferencji obejmuje następującą tematykę: • Komunikacja w relacji uczeń-uczeń; uczeń-nauczyciel, uczeń-rodzice, nauczyciel-rodzice, nauczyciel-dyrekcja szkoły; • Komunikacja werbalna i niewerbalna w klasie szkolnej;• Komunikacja tradycyjna i cyfrowa, z wykorzystaniem nowoczesnych technologii; • Rozwijanie sprawności komunikacyjnych podczas zajęć lekcyjnych w perspektywie przygotowania uczniów do ustnej matury z języka polskiego, a także komunikowania w codziennym życiu; • Zaburzenia procesu komunikacyjnego; • Komunikacja w języku ojczystym a komunikacja w językach obcych.