Polish Studies Newsletter

Event

Date of the event: 27.10.2015
Added on: 20.10.2015

Panel ekspercki „Laboratorium Teatralne”

Type of the event:
Symposium
City or town:
Poznań
Target groups:
Students, PhD Students, Independent academics, Educators, Others

W dniu 27 października 2015 r. w poznańskim Collegium Maius (Salon Mickiewicza pod Kopułą) odbędzie się panel ekspercki podsumowujący projekt Akademickiego Centrum Kreatywności „Laboratorium teatralne” połączony z prezentacją książki „Uczeń – nauczyciel – badacz w przestrzeni teatru” oraz nagrań etiud teatralnych przygotowanych przez uczniów gimnazjum pod kierunkiem studentów WFPiK UAM. Serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych. Szczegółowy program na plakacie.

Information

Added on:
20 October 2015; 11:54 (Barbara Łukaszewska)
Edited on:
20 October 2015; 11:55 (Barbara Łukaszewska)

See also

17.02.2016

Podręczniki bez uprzedzeń i dyskryminacji / Debata ekspercka

Interdyscyplinarne Centrum Badań Płci Kulturowej i Tożsamości wraz z zespołem badawczym oraz organizacjami partnerskimi projektu „Gender w podręcznikach” zapraszają na debatę ekspercką „Podręczniki bez uprzedzeń i dyskryminacji. Projektowanie zmiany”, która odbędzie się 29 lutego 2016 r. w godz. 11.00–15.00 w Poznaniu (sala XVII Collegium Minus). Więcej informacji na www.gender.amu.edu.pl oraz na plakacie.

03.09.2016

Ogólnopolska interdyscyplinarna konferencja naukowa "Mody teatralne. Przemiany"

Katedra Dramatu, Teatru i Widowisk oraz Uniwersytet Gdański – Interdyscyplinarne Koło Doktorantów zapraszają na ogólnopolską interdyscyplinarną konferencję naukową „Mody teatralne. Przemiany”.

11.05.2016

Być jak Byrscy. Pedagogika i edukacja teatralna, teatroterapia. Ogólnopolska konferencja naukowa dedykowana Irenie i Tadeuszowi Byrskim

ORGANIZATORZY: Pracownia Teatru, Filmu i Nowych Mediów Zakład Badań Kulturowych w Instytucie Filologii Polskiej Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach Kieleckie Towarzystwo Naukowe współpraca: Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie Teatr im. Stefana Żeromskiego w Kielcach PROGRAM:

19.05.2016

Między uczniami, rodzicami i nauczycielami – komunikacja w szkole

Jedną z najważniejszych umiejętności zdobywanych przez ucznia w trakcie kształcenia na każdym etapie edukacji jest umiejętność komunikowania się w języku ojczystym, zarówno w mowie jak i w piśmie. Podstawa programowa wyznacza nam jasny cel – nauczyć ucznia komunikowania się. Choć świat dostarcza nam coraz to nowszych technologii i aplikacji ułatwiających komunikację, wiele osób, szczególnie młodych, ma problemy ze skutecznym opanowaniem tej niełatwej sztuki. Przed współczesnym nauczycielem staje trudne zadanie. Jakie narzędzia może wykorzystać w pracy z uczniami, aby jego komunikaty były czytelne dla młodego odbiorcy? Jakich metod użyć, aby kształcić umiejętności związane z komunikacją? Na jakie przeszkody może natrafić nauczyciel w relacji z rodzicami/opiekunami ucznia? Czy rodzice naprawdę nie rozmawiają ze swoimi dziećmi? W jaki sposób wpływa to na nawiązywane przez uczniów kontakty międzyludzkie? W końcu, jak przebiega komunikacja pomiędzy nauczycielem a władzami szkoły? Jako przyszli nauczyciele języka polskiego, chcielibyśmy przyjrzeć się tym i innym zagadnieniom, dotyczącym komunikacji w przestrzeni szkolnej. Zapraszamy Państwa na konferencję naukową zatytułowaną "Między uczniami, rodzicami i nauczycielami – komunikacja w szkole". Chcemy na naszej konferencji gościć studentów, doktorantów oraz nauczycieli języka polskiego, którzy, mamy nadzieję, przyczynią się do pogłębionej refleksji nad komunikacją interpersonalną w szkole, przede wszystkim między nauczycielem i uczniem, ale również między uczniami, rodzicami i władzami szkoły. Zakres konferencji obejmuje następującą tematykę: • Komunikacja w relacji uczeń-uczeń; uczeń-nauczyciel, uczeń-rodzice, nauczyciel-rodzice, nauczyciel-dyrekcja szkoły; • Komunikacja werbalna i niewerbalna w klasie szkolnej;• Komunikacja tradycyjna i cyfrowa, z wykorzystaniem nowoczesnych technologii; • Rozwijanie sprawności komunikacyjnych podczas zajęć lekcyjnych w perspektywie przygotowania uczniów do ustnej matury z języka polskiego, a także komunikowania w codziennym życiu; • Zaburzenia procesu komunikacyjnego; • Komunikacja w języku ojczystym a komunikacja w językach obcych.

We use cookie files to make the use of our website more convenient for our users. If you do not wish cookie files to be saved on your hard drive, please change the settings of your browser. Read about our cookie policy.