Polish Studies Bulletin
Date of the event: 24.09.2016 - 02.10.2016
Added on: 10.09.2016

XX Festiwal Nauki w Warszawie

Type of the event:
Festival
City or town:
Warszawa
Target groups:
Students, PhD Students, Independent academics, Educators, Others

Spotkania XX Festiwalu Nauki organizowane są przez instytucje naukowe, edukacyjne, upowszechniające kulturę oraz stowarzyszenia i towarzystwa naukowe. Od kilku lat w ramach Festiwalu swoje spotkania przygotowuje ponad sto instytucji, co roku też nowe instytucje dołączają do grona organizatorów.

Program Festiwalu Nauki podzielony jest na trzy części: program lekcji iprogram spotkań. Lekcje festiwalowe przeznaczone są dla zorganizowanych grup szkolnych.

Program spotkań podzielony jest na:

  • Debaty główne

  • Kluby - spotkania popołudniowe, otwarte dla wszystkich, odbywające się od 26 do 30 września

  • Spotkania weekendowe - w weekendy 24-25 września i 01-02 października

  • Wieczór z Nauką - wieczorne spotkania odbywające się 30 września

Każda lekcja i spotkanie ma w serwisie rozbudowany opis z odnośnikami ułatwiającymi odnalezienie podobnych wydarzeń według różnych kryteriów: dziedzin, typów szkół i klas dla lekcji, typów spotkań oraz organizatorów.

Spotkania festiwalowe:

Lekcje festiwalowe:

Wybrane wydarzenia z dziedziny Wiedza o języku i kulturze:

Information

See also

27.04.2015

VII wiatr od morza. Sensacja, prowokacja, skandal - o przekraczaniu kulturowych norm

Ogólnopolska konferencja naukowa: literatura - język - dydaktyka - kultur

27.04.2015

Wielkie Pomorze - społeczności i narody

 

27.05.2015

Rozpoznane. Nazwane. Przedstawione. Świat w polskiej dramaturgii najnowszej

Organizatorzy: Katedra Badań nad Teatrem i Filmem Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Ośrodek Badań nad Polskim Dramatem Współczesnym Instytutu Badań Literackich PAN.

27.05.2015

Światy poza światem. Fantastyka wysokoartystyczna w literaturze i kulturze

Organizatorzy niniejszej konferencji chcieliby zachęcić do pochylenia się nad następującymi problemami: • Polskimi i zachodnimi typologiami gatunków fantastycznych (czyli zarówno fantasy, science fiction, jak i fantastyka grozy, w tym horror, i podobnie dalej); • Kanoniczności fantastyki i przewartościowania opozycji low i high fantasy; • Proliferacji gatunków i subgatunków fantastycznych; • Dominacji kategorii estetycznych w genologii fantastycznej (urban fantasy, dark fan-tasy, steampunk, post-apo, cyberpunk, dieselpunk etc.);  • Relacji tekstów reprezentujących nurty Nowej Fali SF i New Weird do korpusu klasycznej fantastyki; • Korzeni gatunkowych fantastyki (francuska marveilleux, anglosaski realizm fantastyczny czy niemiecki romantyzm); • Inkluzywności fantastyki grozy w kanonie fantastycznym; • Wzmożonej aktywności światotwórczej fantastów (tworzenie encyklopedii, kompendiów, podręczników, atlasów, grafik koncepcyjnych itp.); • Przekładalności konwencji fantastycznych na media pozaliterackie: filmy, gry wideo, komiksy, gry fabularne (w tym LARPy) i transmedia. 

We use cookie files to make the use of our website more convenient for our users. If you do not wish cookie files to be saved on your hard drive, please change the settings of your browser. Read about our cookie policy.