Biuletyn Polonistyczny

Wydarzenie

Data wydarzenia: 23.04.2016
Data dodania: 07.04.2016

Rola edukacji (nie tylko) polonistycznej w promocji czytelnictwa

Typ wydarzenia:
Konferencja
Miejscowość:
Szczecin
Organizatorzy:
Grupy docelowe:
Dydaktycy, Inni

Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli oraz Instytut Polonistyki i Kulturoznawstwa (Wydział Filologiczny US)

serdecznie zapraszają

do udziału w konferencji naukowej „Rola edukacji (nie tylko) polonistycznej w promocji czytelnictwa”.

Zamysł konferencji ma dwa źródła. Po pierwsze, rok szkolny 2015/2016 przebiega pod hasłem promocji czytelnictwa we wszystkich jego możliwych wymiarach: od dydaktyki języka i literatury polskiej, przez wychowawczo-dydaktyczną pracę bibliotek szkolnych, aż po związki literatury z nowymi mediami. Po drugie, 23 kwietnia jest obchodzony jako Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich. W związku z tym organizatorzy chcieliby zaproponować namysł nad sposobami promowania literatury, kultury czytania i wiedzy o prawach autorskich – nie tylko w perspektywie lekcji języka polskiego, ale także innych przedmiotów nauczanych na wszystkich etapach edukacji szkolnej.

Podstawą udziału w konferencji jest wypełnienie i przesłanie formularza zgłoszeniowego na adres siwasiow@zcdn.edu.pl.

Miejsce konferencji: ul. Sowińskiego 68, Szczecin.

Informacje

Słowa kluczowe:

Zobacz także

27.04.2015

VII wiatr od morza. Sensacja, prowokacja, skandal - o przekraczaniu kulturowych norm

Ogólnopolska konferencja naukowa: literatura - język - dydaktyka - kultur

27.04.2015

Wielkie Pomorze - społeczności i narody

 

27.05.2015

Rozpoznane. Nazwane. Przedstawione. Świat w polskiej dramaturgii najnowszej

Organizatorzy: Katedra Badań nad Teatrem i Filmem Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Ośrodek Badań nad Polskim Dramatem Współczesnym Instytutu Badań Literackich PAN.

27.05.2015

Światy poza światem. Fantastyka wysokoartystyczna w literaturze i kulturze

Organizatorzy niniejszej konferencji chcieliby zachęcić do pochylenia się nad następującymi problemami: • Polskimi i zachodnimi typologiami gatunków fantastycznych (czyli zarówno fantasy, science fiction, jak i fantastyka grozy, w tym horror, i podobnie dalej); • Kanoniczności fantastyki i przewartościowania opozycji low i high fantasy; • Proliferacji gatunków i subgatunków fantastycznych; • Dominacji kategorii estetycznych w genologii fantastycznej (urban fantasy, dark fan-tasy, steampunk, post-apo, cyberpunk, dieselpunk etc.);  • Relacji tekstów reprezentujących nurty Nowej Fali SF i New Weird do korpusu klasycznej fantastyki; • Korzeni gatunkowych fantastyki (francuska marveilleux, anglosaski realizm fantastyczny czy niemiecki romantyzm); • Inkluzywności fantastyki grozy w kanonie fantastycznym; • Wzmożonej aktywności światotwórczej fantastów (tworzenie encyklopedii, kompendiów, podręczników, atlasów, grafik koncepcyjnych itp.); • Przekładalności konwencji fantastycznych na media pozaliterackie: filmy, gry wideo, komiksy, gry fabularne (w tym LARPy) i transmedia. 

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywanena Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki. Sprawdź informacje o plikach cookies.