Biuletyn Polonistyczny

Wydarzenie

Data wydarzenia: 10.03.2016 g.11:00
Data dodania: 09.03.2016

Wykład Rektorski pt. „Mediatizing Hamlet”

Typ wydarzenia:
Wykład
Miejscowość:
Łódź
Organizatorzy:
Grupy docelowe:
Studenci, Doktoranci, Samodzielni Pracownicy Naukowi, Dydaktycy, Inni

10 marca 2016 r. (czwartek) o godz. 11.00 w Auli Zielonej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego odbędzie się 21. Wykład Rektorski pt. „Mediatizing Hamlet”. Wykład wygłosi Prof. W. B. Worthen.

W. B. Worthen – Profesor Alice Brady Pels na Uniwersytecie Columbia w Nowym Jorku, gdzie pełni funkcję kierownika Katedry Teatru i Sztuk Performatywnych (Barnard College) oraz współpracuje z Katedrą Literatury Angielskiej. Profesor Worthen jest autorem wielu książek na temat dramatu, teatru i performansu. W 2014 roku, nakładem Cambridge University Press, ukazała się jego najnowsza monografia pt. „Shakespeare Performance Studies”, w której analizuje relacje między pojęciem tekstu pisanego a jego realizacją sceniczną. Wykład poświęcony będzie różnorodności mediów w jakich występuje twórczość Szekspira – od rękopisów i tekstów opublikowanych drukiem, poprzez grę aktorską i film, po media cyfrowe. Wykład Profesora Worthena jest wydarzeniem, które Uniwersytet Łódzki organizuje w ramach ogólnoświatowych obchodów 400. rocznicy śmierci Williama Szekspira.

Informacje

Zobacz także

27.04.2015

VII wiatr od morza. Sensacja, prowokacja, skandal - o przekraczaniu kulturowych norm

Ogólnopolska konferencja naukowa: literatura - język - dydaktyka - kultur

27.04.2015

Wielkie Pomorze - społeczności i narody

 

27.05.2015

Rozpoznane. Nazwane. Przedstawione. Świat w polskiej dramaturgii najnowszej

Organizatorzy: Katedra Badań nad Teatrem i Filmem Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Ośrodek Badań nad Polskim Dramatem Współczesnym Instytutu Badań Literackich PAN.

27.05.2015

Światy poza światem. Fantastyka wysokoartystyczna w literaturze i kulturze

Organizatorzy niniejszej konferencji chcieliby zachęcić do pochylenia się nad następującymi problemami: • Polskimi i zachodnimi typologiami gatunków fantastycznych (czyli zarówno fantasy, science fiction, jak i fantastyka grozy, w tym horror, i podobnie dalej); • Kanoniczności fantastyki i przewartościowania opozycji low i high fantasy; • Proliferacji gatunków i subgatunków fantastycznych; • Dominacji kategorii estetycznych w genologii fantastycznej (urban fantasy, dark fan-tasy, steampunk, post-apo, cyberpunk, dieselpunk etc.);  • Relacji tekstów reprezentujących nurty Nowej Fali SF i New Weird do korpusu klasycznej fantastyki; • Korzeni gatunkowych fantastyki (francuska marveilleux, anglosaski realizm fantastyczny czy niemiecki romantyzm); • Inkluzywności fantastyki grozy w kanonie fantastycznym; • Wzmożonej aktywności światotwórczej fantastów (tworzenie encyklopedii, kompendiów, podręczników, atlasów, grafik koncepcyjnych itp.); • Przekładalności konwencji fantastycznych na media pozaliterackie: filmy, gry wideo, komiksy, gry fabularne (w tym LARPy) i transmedia. 

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywanena Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki. Sprawdź informacje o plikach cookies.