Polish Studies Bulletin

Event

Date of the event: 10.03.2016 g.11:00
Added on: 09.03.2016

Wykład Rektorski pt. „Mediatizing Hamlet”

Type of the event:
Lecture
City or town:
Łódź
Organisers:
Target groups:
Students, PhD Students, Independent academics, Educators, Others

10 marca 2016 r. (czwartek) o godz. 11.00 w Auli Zielonej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego odbędzie się 21. Wykład Rektorski pt. „Mediatizing Hamlet”. Wykład wygłosi Prof. W. B. Worthen.

W. B. Worthen – Profesor Alice Brady Pels na Uniwersytecie Columbia w Nowym Jorku, gdzie pełni funkcję kierownika Katedry Teatru i Sztuk Performatywnych (Barnard College) oraz współpracuje z Katedrą Literatury Angielskiej. Profesor Worthen jest autorem wielu książek na temat dramatu, teatru i performansu. W 2014 roku, nakładem Cambridge University Press, ukazała się jego najnowsza monografia pt. „Shakespeare Performance Studies”, w której analizuje relacje między pojęciem tekstu pisanego a jego realizacją sceniczną. Wykład poświęcony będzie różnorodności mediów w jakich występuje twórczość Szekspira – od rękopisów i tekstów opublikowanych drukiem, poprzez grę aktorską i film, po media cyfrowe. Wykład Profesora Worthena jest wydarzeniem, które Uniwersytet Łódzki organizuje w ramach ogólnoświatowych obchodów 400. rocznicy śmierci Williama Szekspira.

See also

27.04.2015

VII wiatr od morza. Sensacja, prowokacja, skandal - o przekraczaniu kulturowych norm

Ogólnopolska konferencja naukowa: literatura - język - dydaktyka - kultur

27.04.2015

Wielkie Pomorze - społeczności i narody

 

27.05.2015

Rozpoznane. Nazwane. Przedstawione. Świat w polskiej dramaturgii najnowszej

Organizatorzy: Katedra Badań nad Teatrem i Filmem Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Ośrodek Badań nad Polskim Dramatem Współczesnym Instytutu Badań Literackich PAN.

27.05.2015

Światy poza światem. Fantastyka wysokoartystyczna w literaturze i kulturze

Organizatorzy niniejszej konferencji chcieliby zachęcić do pochylenia się nad następującymi problemami: • Polskimi i zachodnimi typologiami gatunków fantastycznych (czyli zarówno fantasy, science fiction, jak i fantastyka grozy, w tym horror, i podobnie dalej); • Kanoniczności fantastyki i przewartościowania opozycji low i high fantasy; • Proliferacji gatunków i subgatunków fantastycznych; • Dominacji kategorii estetycznych w genologii fantastycznej (urban fantasy, dark fan-tasy, steampunk, post-apo, cyberpunk, dieselpunk etc.);  • Relacji tekstów reprezentujących nurty Nowej Fali SF i New Weird do korpusu klasycznej fantastyki; • Korzeni gatunkowych fantastyki (francuska marveilleux, anglosaski realizm fantastyczny czy niemiecki romantyzm); • Inkluzywności fantastyki grozy w kanonie fantastycznym; • Wzmożonej aktywności światotwórczej fantastów (tworzenie encyklopedii, kompendiów, podręczników, atlasów, grafik koncepcyjnych itp.); • Przekładalności konwencji fantastycznych na media pozaliterackie: filmy, gry wideo, komiksy, gry fabularne (w tym LARPy) i transmedia. 

We use cookie files to make the use of our website more convenient for our users. If you do not wish cookie files to be saved on your hard drive, please change the settings of your browser. Read about our cookie policy.