Событие
Kreatywność językowa w komunikacji internetowej
Koło Naukowe Językoznawców działające przy Zakładzie Współczesnego Języka Polskiego Uniwersytetu Łódzkiego zaprasza do udziału w ogólnopolskiej studencko-doktoranckiej konferencji naukowej pt. Kreatywność językowa w komunikacji internetowej.
Dyskusja nad językiem w Internecie zostanie osadzona w kontekście kreatywności językowej - w jej wymiarze leksykalnym, składniowym, tekstologicznym i graficznym. Temat wydaje się ważny nie tylko ze względu na proponowany aspekt opisu, lecz także charakter komunikacji internetowej, z definicji — ulotnej i fragmentarycznej, będącej zbiorem interesujących, ale okazjonalnych form przekazu.
Planowane spotkanie stanowić będzie kontynuację dyskusji na temat oryginalności słownej podjętych na Uniwersytecie Łódzkim w ramach dwóch konferencji: Kreatywność językowa w komunikowaniu (się) (w maju 2014 roku) oraz Kreatywność językowa w przestrzeni publicznej (w kwietniu 2016 roku).
Tematyka referatów może koncentrować się wokół następujących zagadnień:
- funkcje kreatywności językowej w Internecie;
- kreatywność językowa a typ komunikacji internetowej (konwersacyjny, korespondencyjny, hipertekstowy);
- kreatywność językowa a leksyka internetowa;
- kreatywność językowa a gatunki internetowe;
- portal społecznościowy jako narzędzie współczesnej komunikacji;
- marketing, reklama i PR w Internecie;
- onomastyka internetowa;
- relacja między tekstem a obrazem w Internecie.
Komitet naukowy:
dr Katarzyna Burska
dr Bartłomiej Cieśla
Sekretarze konferencji:
mgr Magdalena Nowakowska
Martyna Rzeźnik