Событие
Media w przestrzeni społecznej - przestrzeń społeczna w mediach
Wydział Zarządzania i Transportu, Katedra Nauk Ekonomicznych i Społecznych oraz Wydział Humanistyczno-Społeczny, Katedra Polonistyki Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej, Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych, Katedra Socjologii i Historii Wojskowości Akademii Marynarki Wojennej im. Bohaterów Westerplatte w Gdyni oraz Wydział Humanistyczny, Katedra Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach zapraszają na jubileuszową X edycję cyklicznej, ogólnopolskiej konferencji medialnej pt. "Media w przestrzeni społecznej - przestrzeń społeczna w mediach".
Konferencja odbywa się pod patronatem czasopisma naukowego ATH „Media i Społeczeństwo”.
Tematyka konferencji:
Media obecne są we wszystkich obszarach życia, kształtując otaczającą nas rzeczywistość, ale też stanowiąc jej odbicie. W przestrzeni mediów rozwija się przedsiębiorczość, promowane są rozmaite style życia, kształtują się relacje społeczne. Media intensywnie wkraczają też w naszą codzienność, obecne są w niej w różnych odmianach i formach. Podejmowane rozważania dotyczyć będą dwóch głównych zagadnień, z jednej strony obecności mediów w przestrzeni społecznej, z drugiej obrazu przestrzeni społecznej w mediach.
Media w przestrzeni społecznej
Smartfon z dostępem do sieci w ręku użytkownika/konsumenta mediów stał się, z jednej strony obrazem, który towarzyszy nam codziennie, z drugiej naszym osobistym doświadczeniem. Niejako symbolem naszych czasów. Współczesny człowiek żyje w społeczeństwie nasyconym mediami lub, jak twierdzą niektórzy, wręcz nimi przesyconym. Wybór zarówno środka przekazu, jak i oferty medialnej determinują zwłaszcza wiek i płeć użytkowników mediów. Media pomagają nam przygotować się do wyjścia ze sfery prywatnej w sferę publiczną. Najczęściej związaną z miejscem pracy. Także relaks i czas wolny podporządkowane są ofercie medialnej dostępnej niemal zawsze i wszędzie, dzięki nowym technologiom komunikacyjno-informacyjnym. Proces konwergencji i digitalizacji oraz dostęp do szerokopasmowego Internetu sprawiły, że media, z jednej strony stały się atrybutem codzienności w przestrzeni prywatnej człowieka, z drugiej coraz „zachłanniej” wkraczają w przestrzeń publiczną podporządkowując ją swojej logice funkcjonowania.Przestrzeń społeczna w mediachWspółcześnie badacze zajmujący się naukami społecznymi rozpatrują przestrzeń społeczną w dwóch aspektach –realnym i wirtualnym.Ponieważ przestrzeń wirtualna staje się w coraz większym stopniu rzeczywista, a więc realna, przeciwstawianie jej przestrzeni realnej staje się coraz mniej oczywiste, a nawet coraz mniej logiczne. Konwergencja przestrzeni „realnej” i wirtualnej unaocznia relacyjność przestrzeni społecznej, fakt ten zdaje się coraz częściej funkcjonować w socjologii.
Zapraszamy wszystkich zainteresowanych dowłączenia się w dyskusję nad tytułowymi kwestiami, poszukiwania odpowiedzi na nurtujące nas pytania i zadawania kolejnych.
IInformacje organizacyjne i opłaty:
Prosimy o przesłanie wypełnionej karty zgłoszenia na adres: kpiatek@ath.bielsko.pl do 22.11.2019 r.
O akceptacji lub odrzuceniu zgłoszenia Przewodnicząca Komitetu Organizacyjnego powiadomi drogą mailową najpóźniej do dnia 25 listopada 2019 r.
Do 6 grudnia 2019 r. należy wnieść opłatę konferencyjną:
- 300 PLN (pracownicy naukowi, dydaktyczni oraz pozostali uczestnicy, którzy nie są doktorantami lub studentami).
W ramach opłaty zapewniamy obiad i napoje w trakcie trwania onferencji, druk artykułu (pod warunkiem uzyskania pozytywnych recenzji) w punktowanym czasopiśmie naukowym „Media i Społeczeństwo” (aktualnie 20 pkt. MNiSW) lub monografii zbiorowej (punktowane Wydawnictwo Naukowe ATH) oraz egzemplarz autorskipublikacji.
- 150 PLN (doktoranci i studenci).
W ramach opłaty zapewniamy obiad i napoje w trakcie trwania konferencji, druk artykułu (pod warunkiem uzyskania pozytywnych recenzji) w punktowanym czasopiśmie naukowym „Media i Społeczeństwo” lub monografii zbiorowej oraz egzemplarz autorski publikacji.
- 250 PLN (wszyscy). Druk artykułu (pod warunkiem uzyskania pozytywnych recenzji)w punktowanym czasopiśmie naukowym „Media i Społeczeństwo” lub monografii zbiorowej oraz egzemplarz autorski publikacji.
Wpłat należy dokonywać na konto:
Bank Polska Kasa Opieki S.A. (skrót handlowy Bank Pekao S.A.)
Nr rachunku: 73 1240 4142 1111 0010 5457 2831
Tytułem: Konferencja medialna 2019 „Przestrzenie medialne”+ imię i nazwisko uczestnika
UWAGA! Wpłaty można dokonywać dopiero po akceptacji zgłoszenia.
W przypadku nieobecności uczestnika na konferencji, nieterminowego złożenia artykułu lub odrzucenia artykułu w procedurze recenzyjnej opłata nie będzie zwracana.
Program konferencji opublikowany zostanie do 9 grudnia 2019 r.
Przewidziany czas wystąpienia to 15 minut.
Artykuł powinien zostać przesłany na adres kpiatek@ath.bielsko.pl (lub p.baldys@amw.gdynia.pl) w nieprzekraczalnym terminie do 29 lutego 2020 roku.
Warunkiem druku artykułu w półroczniku „Media i Społeczeństwo” lub monografii zbiorowej jest terminowe złożenie tekstu przygotowanego zgodnie z wytycznymi zawartymi na stronie czasopisma naukowego „Media i Społeczeństwo” (www.mediaispoleczenstwo.ath.bielsko.pl) oraz uzyskanie pozytywnych recenzji wewnętrznych i zewnętrznych.
Publikacje planowane są na lata 2020 i 2021.
Bieżące informacje na temat konferencji zamieszczane będą na stronie: http://konferencjamedia.ath.bielsko.pl/.
Kalendarium konferencji:
- 22 listopada 2019 r. - ostateczny termin przesłania wypełnionej karty zgłoszenia
- 25 listopada 2019 r. - ostateczny termin akceptacji lub odrzucenia zgłoszenia
- 6 grudnia 2019 r. - ostateczny termin wniesienia opłaty konferencyjnej
- 9 grudnia 2019 r. - ogłoszenie programu konferencji
- 13 grudnia 2019 r. - konferencja
- 29 lutego 2020 r. - ostateczny termin przesłania artykułu
Komitet naukowy
Przewodniczący komitetu naukowego: prof. ATH dr hab. Marek Bernacki
Członkowie:
prof. ATH dr hab. Jan Burzyński - Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej
prof. dr hab. Jolanta Chwastyk-Kowalczyk - Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
prof. UJK dr hab. Olga Dąbrowska-Cendrowska - Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
prof. ATH dr hab. Mirosław Dzień - Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej
prof. UJ dr hab. Ryszard Filas - Uniwersytet Jagielloński
dr Anna Foltyniak-Pękala - Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej
dr hab. Katarzyna Gajlewicz-Korab - Uniwersytet Warszawski
prof. AMW dr hab. Bogusław Gogol - Akademia Marynarki Wojennej im. Bohaterów Westerplatte w Gdyni
prof. ATH dr hab. Ireneusz Jeziorski - Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej
prof. dr hab. Maciej Kawka - Uniwersytet Jagielloński
prof. AMW dr hab. Jerzy Kojkoł - Akademia Marynarki Wojennej im. Bohaterów Westerplatte w Gdyni
prof. ATH dr hab. Michał Kopczyk - Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej
prof. AMW dr hab. Iwona Pietkiewicz –Akademia Marynarki Wojennej im. Bohaterów Westerplatte w Gdyni
prof. UKSW dr hab. Monika Przybysz - Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
prof. UŚ dr hab. Marek Rembierz - Uniwersytet Śląski
prof. UG dr hab. Anna Ryłko-Kurpiewska - Uniwersytet Gdański
prof. dr hab. Tomasz Stępień - Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej
Komitet organizacyjny:
Przewodnicząca: dr Katarzyna Piątek - Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej, kpiatek@ath.bielsko.pl
Sekretarze:
dr Patrycja Bałdys - Akademia Marynarki Wojennej im. Bohaterów Westerplatte w Gdyni, p.baldys@amw.gdynia.pl
mgr Przemysław Ciszek - Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, przemysław.ciszek@ujk.edu.pl
dr Joanna Wróblewska-Jachna - Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej, jjachna@ath.bielsko.pl
Członkowie:
lic. Zofia Czarnota (Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej)
mgr Paweł Dzierza (Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej)
mgr Jolanta Kowalska (Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej)
mgr Paulina Żmijowska (Uniwersytet Ostrawski)