Polish Studies Newsletter

Event

Date of the event: 02.06.2016 - 04.06.2016
Added on: 06.04.2016

Dyskursy gier wideo / 2. Ogólnopolska Konferencja Naukowa

Type of the event:
Conference
City or town:
Kraków
Target groups:
Students, PhD Students, Independent academics, Educators, Others

W dniach 2-4 czerwca 2016 roku w Krakowie w ramach 15. rocznicy powstania Wydziału Humanistycznego AGH odbędzie się 2. Ogólnopolska Konferencja Naukowa "Dyskursy gier wideo".

Badania nad grami wideo, jak i nad każdym innym medium, wymagają – oprócz kluczowych dla każdej dyscypliny naukowej studiów specjalistycznych – refleksji transdyscyplinarnej, uwzględniającej możliwie najszersze spectrum dyskursów współczesnej humanistyki. Niezależnie od tego, czy gry wideo uznaje się za medium narracyjne czy też nie, bezsprzeczny pozostaje ich doniosły wkład w kształtowanie kultury ponowoczesnej, dający się odczuć zarówno podczas częstokroć zbyt emocjonalnie angażujących debat medialnych, jak i w refleksji uniwersyteckiej, coraz częściej stającej wobec konieczności przeformułowania granic istniejących dyscyplin naukowych. Mając to w szczególności na uwadze, organizatorzy 2. Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej Dyskursy gier wideo zapraszają naukowców, przedstawicieli branży growej, dziennikarzy, doktorantów i studentów do podjęcia transdyscyplinarnej refleksji nad:

-narracyjnymi, kulturowymi i krytycznymi metodami badań gier wideo;
-teorią i filozofią gier wideo (zwłaszcza: kognitywistyka, hermeneutyka, fenomenologia, szeroko pojęta ponowoczesność i post-/transhumanizm);
-krytyką gier wideo i nowymi formatami dziennikarskimi (let’s play, longplay, unboxing, game movie with/without commentary) ;
-wkładem osobowości internetowych w krytykę gier wideo (np. Feminist Frequency, Angry Joe Show, The Cynical Brit, Clueless Gamer etc.);
-etyką i polityką gier wideo (Gamer Gate,
-teorią i filozofią światów wirtualnych;
-imersją, interaktywnością, telematycznością i teleobecnością (także w zastosowaniach praktycznych, jak OculusRift, IllumiRoom czy HoloLens);
-światotwórstwem w grach wideo (projektowanie otwartego świata, level design a replayability, lore, franchised universe, zawartość edycji kolekcjonerskich);
-grywalizacją (gamification) i nurtem serious games;
-grami wideo w badaniach ludologicznych;
-grami wideo w perspektywie antropologiczno-kulturowej;
-grami wideo w mediach, dyskursie pedagogicznym i telewizji;
-dyskursami gier wideo (postkolonializm, dekonstrukcja, feminizm, gender studies, queer studies, men studies, ekokrytyka, animal studies etc.);
-kulturą e-sportu;
-funkcjonowaniem gier wideo w dydaktyce uniwersyteckiej;

Niezależnie mile będą widziane również case study gier komputerowych i gier wideo w świetle wyżej wymienionych zagadnień.

Ostateczny termin nadsyłania abstraktów na adres dyskursygierwideo@gmail.com mija 30 kwietnia 2016 roku. Na podany adres prosimy przesłać dokument w formacie edytowalnym (.doc, .docx, .rtf) zatytułowany wg schematu “Imię Nazwisko, Tytuł wystąpienia” i zawierający:

abstrakt (max. 600 słów);
notę biograficzną (max. 80 słów), zawierającą aktualną afiliację, tytuł naukowy oraz profil badawczy numer telefonu oraz korespondencyjny email.


Na pokrycie kosztów związanych z organizacją konferencji przewiduje się opłatę konferencyjną w wysokości 350 zł, którą należało będzie uiścić najpóźniej do 20 maja 2015 r. Ośrodek Badawczy Facta Ficta przewiduje dwa granty zwalniające z opłaty konferencyjnej (registration fee waiver). Warunki otrzymania grantu opisane są w regulaminie na stronie: factaficta.org/granty

Organizatorzy przewidują publikację pokonferencyjną w formie recenzowanej monografii Dyskursy gier wideo w serii „Perspektywy Ponowoczesności” (udostępnionej w Centrum Otwartej Nauki na licencji CC BY 4.0) lub numerów monograficznych punktowanych czasopismach naukowych, które zdecydują się na współpracę z komitetem organizacyjnym.

Żrdóło : dyskursygierwideo.wordpress.com

 

Information

Application deadline for speakers:
30.04.2016 21:30
Added on:
6 April 2016; 19:05 (Sylwia Pikula)
Edited on:
24 April 2019; 12:18 (Piotr Bordzoł)
We use cookie files to make the use of our website more convenient for our users. If you do not wish cookie files to be saved on your hard drive, please change the settings of your browser. Read about our cookie policy.