Event
Nasz język ojczysty: stan i współczesne tendencje rozwojowe
W dniach 8 – 9 kwietnia 2016 roku na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego organizowana jest w ramach obchodów Miesiąca Języka Ojczystego ogólnopolska konferencja naukowa: NASZ JĘZYK OJCZYSTY: STAN I WSPÓŁCZESNE TENDENCJE ROZWOJOWE.
Konferencja adresowana jest do studentów i doktorantów filologii polskiej, a także: dziennikarstwa, kulturoznawstwa, medioznawstwa oraz kierunków pokrewnych.
Tematy, których dotyczyć będą obrady to:
– język wobec wyzwań nowych i starych mediów,
– język reklamy,
– język literatury najnowszej,
– kreatywność językowa w Internecie,
– rozwój dyskursu politycznego,
– zmiany w systemie języka polskiego (fleksja, składnia, fonetyka, słowotwórstwo),
– zróżnicowanie współczesnej polszczyzny.
Zainteresowani proszeni są o wypełnienie formularza zgłoszeniowego, dostępnego na stronie https://miesiacjezyka.wordpress.com/konferencja/ i przesłanie go wraz z abstraktem (150 – 200 słów) na adres: njokonferencja@gmail.com
Information
See also
VII wiatr od morza. Sensacja, prowokacja, skandal - o przekraczaniu kulturowych norm
Ogólnopolska konferencja naukowa: literatura - język - dydaktyka - kultur
Wielkie Pomorze - społeczności i narody
Rozpoznane. Nazwane. Przedstawione. Świat w polskiej dramaturgii najnowszej
Organizatorzy: Katedra Badań nad Teatrem i Filmem Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Ośrodek Badań nad Polskim Dramatem Współczesnym Instytutu Badań Literackich PAN.
Światy poza światem. Fantastyka wysokoartystyczna w literaturze i kulturze
Organizatorzy niniejszej konferencji chcieliby zachęcić do pochylenia się nad następującymi problemami: • Polskimi i zachodnimi typologiami gatunków fantastycznych (czyli zarówno fantasy, science fiction, jak i fantastyka grozy, w tym horror, i podobnie dalej); • Kanoniczności fantastyki i przewartościowania opozycji low i high fantasy; • Proliferacji gatunków i subgatunków fantastycznych; • Dominacji kategorii estetycznych w genologii fantastycznej (urban fantasy, dark fan-tasy, steampunk, post-apo, cyberpunk, dieselpunk etc.); • Relacji tekstów reprezentujących nurty Nowej Fali SF i New Weird do korpusu klasycznej fantastyki; • Korzeni gatunkowych fantastyki (francuska marveilleux, anglosaski realizm fantastyczny czy niemiecki romantyzm); • Inkluzywności fantastyki grozy w kanonie fantastycznym; • Wzmożonej aktywności światotwórczej fantastów (tworzenie encyklopedii, kompendiów, podręczników, atlasów, grafik koncepcyjnych itp.); • Przekładalności konwencji fantastycznych na media pozaliterackie: filmy, gry wideo, komiksy, gry fabularne (w tym LARPy) i transmedia.