Event
Gry wideo - media, komunikacja, rozrywka
Gry wideo są wśród nas już od kilkudziesięciu lat. Stały się powszechnie dostępne i wywierają duży wpływ nie tylko na młode pokolenie. Są także przedmiotem badań naukowców róznych specjalności. Funkcjonują bowiem bez wątpienia jako medium interdyscyplinarne, zarówno na etapie ich tworzenia jak i odbioru.
Konferencja "Gry wideo - media, komunikacja, rozrywka" ma na celu przedstawienie badań nad grami z perspektywy takich dyscyplin jak nauki o mediach, kulturoznawstwo, socjologia czy prawo. Mamy nadzieję, że pozwoli to na uchwycenie specyfiki fenomenu, którym są gry cyfrowe.
Współorganizatorem konferencji jest Sekcja Komunikowanie Masowe, będąca częścią Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej
Tematyka konferencji:
- media o grach wideo
- potencjał komunikacyjny gier wideo
- Youtuberzy i streamerzy
- gry wideo w dyskursie medialnym
- gry poważne i zaangażowane
- kontrowersje wokół gier wideo
- rozrywkowa rola gier
- język gier wideo i język mediów o grach
- e-sport
- kwestie prawne zw. z grami wideo
- gry a edukacja.
Ważne terminy
20 marca 2023 - ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń
24 marca 2023 - informacja o zakwalifikowaniu na konferencję
28 marca 2023 - publikacja programu konferencji
12 kwietnia 2023 - ostatni dzień wnoszenia opłat.
Opłaty
230 zł - opłata w przypadku udziału "na żywo"
200 zł - opłata przy udziale zdalnym
Przesłane teksty, które pozytywnie przejdą recenzje zostaną opublikowane w czasopiśmie "Com.press".
Komitet naukowy
prof. dr hab. Jolanta Chwastyk-Kowalczyk
dr hab. prof. UJK Olga Dąbrowska-Cendrowska
dr hab. prof. UW Anna Jupowicz-Ginalska
dr hab. prof. UJ Katarzyna Kopecka-Piech
dr hab. prof. DSW Jan Stasieńko
dr hab. inż. prof. PW Piotr Gawrysiak.
Komitet organizacyjny
dr Przemysław Ciszek
mgr Michał Jas
mgr Natalia Walkowiak
mgr Weronika Sałek.